Re: "The Thinker" Collodion photography
Ik heb de indruk dat bij BD de gezags- en machthebbers zwart-wit willen beperken tot
het ontbreken van alle kleur(sporen). Dat is veel makkelijker dan nuanceren, want waar
ligt de grens. Wellicht is het beter om te pleiten voor een forum dat toegewijd is aan
een specifiek fotografisch proces (Daguerreotype, collodium etc.). Ik geef dat echter niet veel
kans. De eerder aangeduide officials hebben het al zo druk en laten al genoeg steken
vallen en dat zullen ze zo zoveel mogelijk willen vermijden.
Je kunt natuurlijk na het scannen jouw platen omzetten. Maar dan verliezen ze hun
eigenheid die verbonden is aan het procédé. En dan zou ik ook weer iets missen.
Ontstaat de 'kleur' door het lakken of is die er al door het voorafgaand procédé ?
Misschien is het beter te spreken van licht-donker photographie.
Ik zie elke keer weer met genoegen een nieuwe prent van jou bij 'Nieuwe berichten'.
Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
Bekijk bericht
het ontbreken van alle kleur(sporen). Dat is veel makkelijker dan nuanceren, want waar
ligt de grens. Wellicht is het beter om te pleiten voor een forum dat toegewijd is aan
een specifiek fotografisch proces (Daguerreotype, collodium etc.). Ik geef dat echter niet veel
kans. De eerder aangeduide officials hebben het al zo druk en laten al genoeg steken
vallen en dat zullen ze zo zoveel mogelijk willen vermijden.
Je kunt natuurlijk na het scannen jouw platen omzetten. Maar dan verliezen ze hun
eigenheid die verbonden is aan het procédé. En dan zou ik ook weer iets missen.
Ontstaat de 'kleur' door het lakken of is die er al door het voorafgaand procédé ?
Misschien is het beter te spreken van licht-donker photographie.
Ik zie elke keer weer met genoegen een nieuwe prent van jou bij 'Nieuwe berichten'.
Comment