Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"The Thinker" Collodion photography

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "The Thinker" Collodion photography

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
    Ik blijf het moeilijk vinden dat dit niet bij zwart-wit gepost kan/mag worden.
    Een puurdere vorm van zwart-wit fotografie bestaat er haast niet.
    Ik heb de indruk dat bij BD de gezags- en machthebbers zwart-wit willen beperken tot
    het ontbreken van alle kleur(sporen). Dat is veel makkelijker dan nuanceren, want waar
    ligt de grens. Wellicht is het beter om te pleiten voor een forum dat toegewijd is aan
    een specifiek fotografisch proces (Daguerreotype, collodium etc.). Ik geef dat echter niet veel
    kans. De eerder aangeduide officials hebben het al zo druk en laten al genoeg steken
    vallen en dat zullen ze zo zoveel mogelijk willen vermijden.

Je kunt natuurlijk na het scannen jouw platen omzetten. Maar dan verliezen ze hun
    eigenheid die verbonden is aan het procédé. En dan zou ik ook weer iets missen.

Ontstaat de 'kleur' door het lakken of is die er al door het voorafgaand procédé ?

Misschien is het beter te spreken van licht-donker photographie.

Ik zie elke keer weer met genoegen een nieuwe prent van jou bij 'Nieuwe berichten'.
    Last edited by Plaatwerker; 30 november 2010, 22:58. Reden: correctie benaming
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Ik heb mij hier maar bij neergelegd.
      En je kan niet alles hebben in je leven.

dergelijk groot forum runnen zal de nodige problemen met zich meebrengen.
      Een taak die ik niet graag zou willen vervullen. Zij doen het in mijn ogen prima.

Uiteindelijk krijgen de foto's de aandacht en de liefhebbers weten het inmiddels wel te vinden.
      De lichtbruine kleur is van het collodium proces zelf. Dat wil ik er met het scannen niet uithalen want dat is juist zo karakteristiek voor deze vorm van fotografie.
      De vernis is nagenoeg transparant.

Alex

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Ik heb de indruk dat bij BD de gezags- en machthebbers zwart-wit willen beperken tot
      het ontbreken van alle kleur(sporen). Dat is veel makkelijker dan nuanceren, want waar
      ligt de grens. Wellicht is het beter om te pleiten voor een forum dat toegewijd is aan
      een specifiek fotografisch proces (Daguerreotype, collodium etc.). Ik geef dat echter niet veel
      kans. De eerder aangeduide officials hebben het al zo druk en laten al genoeg steken
      vallen en dat zullen ze zo zoveel mogelijk willen vermijden.

Je kunt natuurlijk na het scannen jouw platen omzetten. Maar dan verliezen ze hun
      eigenheid die verbonden is aan het procédé. En dan zou ik ook weer iets missen.

Ontstaat de 'kleur' door het lakken of is die er al door het voorafgaand procédé ?

Misschien is het beter te spreken van licht-donker photographie.

Ik zie elke keer weer met genoegen een nieuwe prent van jou bij 'Nieuwe berichten'.
      Last edited by alex from holland; 2 december 2010, 10:17.
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
        Ik heb mij hier maar bij neergelegd.
        Een Je kan niet alles hebben in je leven.

dergelijk groot forum runnen zal de nodige problemen met zich meebrengen.
        Een taak die ik niet graag zou willen vervullen. Zij doen het in mijn ogen prima.

Uiteindelijk krijgen de foto's de aandacht en de liefhebbers weten het inmiddels wel te vinden.
        De lichtbruine kleur is van het collodium proces zelf. Dat wil ik er met het scannen niet uithalen want dat is juist zo karakteristiek voor deze vorm van fotografie.
        De vernis is nagenoeg transparant.

Alex
        één ding is zeker , ik kom binnenkort naar je tentoonstelling kijken !!
        ben van oud turnhout , dus das nie zo ver hee ..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Ik blijf genieten van deze bewerkingsmethode..Klasse..
          Ik onderschrijf dit.

Comment

Mooi foto maar geen topper.
            Ik vind dat je er deze keer echt slordig bent geweest met de chemie, het fixeren en spoelen. Al die waas man. Vooral rechts op de foto en links onderaan die vlekken. links bovenaan die haartjes en krassen, toch beetje jammer vind ik.
            Jij kan beter!
            Voor de mensen die het niet kunnen zien op het scherm moeten de foto maar eens optrekken in PS of zo, het is dan zeker zichtbaar.

Comment

Waarom mag dit niet in zwart/wit ???

Misschien omdat de mod's niet uit het zwart/wittijdperk stammen ?

omkleuringen (duo-toon) waren zwart/wit procedés, heb ze zo vaak gedaan in de doka, een zwart/wit doka, geen kleur dus .

seleniumtoning was zoiets, om een subtiele toning te geven, leek hier een beetje op trouwens.

Knappe "plaat"

Comment

Working...
              X