Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Zeer leuk en goed uitgevoerd concept.
Lichtgebruik is technisch in orde.
Enige storende elementen zijn de draad (is al gezegd), maar voor mij iets storende is de reflectie van de softbox in die gigantische koptelefoon. Mijn oog wordt er steeds naar toe getrokken.
Yep, highkey is niet overbelichten! Een "High Key" opname is overheersend samengesteld uit lichte tinten. Dit betekend niet dat er geen zwarte gedeelte in de foto mogen zitten. Deze zullen juist aanwezig moeten zijn om de lichtere gedeelten te accentueren. Zij mogen echter niet gaan overheersen. Een "High Key" opname is geen overbelichte zwart-wit foto. Je kunt nog wel de opname verzachten om de overgangen iets zachter te maken.
Yep, highkey is niet overbelichten! Een "High Key" opname is overheersend samengesteld uit lichte tinten. Dit betekend niet dat er geen zwarte gedeelte in de foto mogen zitten. Deze zullen juist aanwezig moeten zijn om de lichtere gedeelten te accentueren. Zij mogen echter niet gaan overheersen. Een "High Key" opname is geen overbelichte zwart-wit foto. Je kunt nog wel de opname verzachten om de overgangen iets zachter te maken.
Euh, ik volg niet goed ?
TS drukt het misschien fout uit, maar high-key of niet, deze foto is wel belicht op het randje maar op geen enkele plaats overbelicht.
@pete: Ik heb de softbox proberen te verdoezelen zodat de vlek minder zou opvallen door het gedeelte op te lichten, het weg retoucheren was me niet gelukt. Als iemand zich geroepen voelt, mag je altijd proberen.
@Fotohandig: High-key is misschien niet het juiste woord hier inderdaad, maar wilde duidelijk maken dat het mijn bedoeling was om een hele lichte foto te maken.
Comment