Meer en meer worden mensen, individuen in de maatschappij, als nummers behandeld. Daarom de titel "Number 13"
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Number 13
Collapse
X
-
-
Re: Number 13
Oorspronkelijk geplaatst door jeromeke Bekijk berichtmooie blik in de ogen,kanp!
mag ik weten welk licth je hebt gebruikt?
grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk berichtVoor mij is deze gebuisd. Zo'n protret vraagt ten minste retescherpe ogen, iets wat ik hier totaal niet zie. Meer zelfs, het beeld is nergens echt scherp!
Mvg,
Frederic
MVGLast edited by Reginald; 29 september 2010, 02:45.
Comment
-
foto is dan wel redelijk scherp maar zien we een ruwe schets of een afgewerkt product ?
Het uitgangspunt is er maar je portret trekt aandachtspunten die niet echt flatterend zijn met name de bovenlip en de holte tussen de ogen .
worstel toch met de neus , zo glad tov de rest .
Hopelijk heb je er iets aan .
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk berichtScherpe commentaar, ik hoop dat je jezelf niet voorbij loopt met zulke beweringen maar ik heb het gevoel dat je tong scherper is dan je ogen. Ik heb geen hasselblad of tc gebruikt neen. Ten eerste heb ik een zeer klein diafragma gebruikt zodat ik express een zeer kleine scherptediepte had. Ten tweede zijn de ogen wel degelijk scherp hoewel ik toegeef dat het model zijn linker oog niet zo lijkt te zijn. Toch is het zo, ik check dat wel als ik aant bewerken ben. Als je in de ooghoek kijkt zie je wel dat het scherp is trouwens. Daarbij is het helemaal niet storend dat de ogen niet overdreven verscherpt zijn zoals veel mensen doen, als je de uitleg onder de foto in gedachten neemt. Ik had het gerust kunnen verscherpen in Photoshop maar heb dat bewust niet gedaan. Een goed portret gaat over inhoud, niet over hoe scherp de ogen zijn. Als je een goede fotograaf wilt lijken doe je dat niet door scherpe en afbrekende commentaar te geven Frederic maar juist door opbouwende commentaar te geven.
MVG
Ik kan Frederic gerust begrijpen, echt messcherp is deze foto niet.ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk berichtEen goed portret gaat over inhoud, niet over hoe scherp de ogen zijn.
Maar naast het feit dat ze niet echt scherp is, mist deze foto toch wel inhoud.
greetz
CheetaLight travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk berichtJe hebt gelijk.
Maar naast het feit dat ze niet echt scherp is, mist deze foto toch wel inhoud.
greetz
Cheeta
Bedankt voor de reacties!
Grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk berichtScherpe commentaar, ik hoop dat je jezelf niet voorbij loopt met zulke beweringen maar ik heb het gevoel dat je tong scherper is dan je ogen. Ik heb geen hasselblad of tc gebruikt neen. Ten eerste heb ik een zeer klein diafragma gebruikt zodat ik express een zeer kleine scherptediepte had. Ten tweede zijn de ogen wel degelijk scherp hoewel ik toegeef dat het model zijn linker oog niet zo lijkt te zijn. Toch is het zo, ik check dat wel als ik aant bewerken ben. Als je in de ooghoek kijkt zie je wel dat het scherp is trouwens. Daarbij is het helemaal niet storend dat de ogen niet overdreven verscherpt zijn zoals veel mensen doen, als je de uitleg onder de foto in gedachten neemt. Ik had het gerust kunnen verscherpen in Photoshop maar heb dat bewust niet gedaan. Een goed portret gaat over inhoud, niet over hoe scherp de ogen zijn. Als je een goede fotograaf wilt lijken doe je dat niet door scherpe en afbrekende commentaar te geven Frederic maar juist door opbouwende commentaar te geven.
MVG
Verder volg ik Frederique volledig....je kunt wel beweren dat de ogen wel scherp zijn....maar dat zijn ze niet. punt.
Bij een portret, en zeker zo close up, zijn de ogen heel belangrijk. Ik heb het nu niet over experimentele fotografie, maar bij portretfotografie horen de ogen gewoon scherp te zijn. Kwestie van adequaat focussen.
De rest van de bla bla, daar reageer ik maar niet eens op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtDat is knap hoor, ik krijg juist een kleine DOF bij een zeer groot diafragma.
Verder volg ik Frederique volledig....je kunt wel beweren dat de ogen wel scherp zijn....maar dat zijn ze niet. punt.
Bij een portret, en zeker zo close up, zijn de ogen heel belangrijk. Ik heb het nu niet over experimentele fotografie, maar bij portretfotografie horen de ogen gewoon scherp te zijn. Kwestie van adequaat focussen.
De rest van de bla bla, daar reageer ik maar niet eens op.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
Vinden jullie dit portret werkelijk zo afschuwelijk?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk berichtIdd, thx Tomazz.
Ik had waarschijnlijk niet zo moeten reageren Frederic je maakt inderdaad ergens een punt! Mijn excuses.
Vinden jullie dit portret werkelijk zo afschuwelijk?
grtz
Comment
Comment