Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The EYE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The EYE

Last edited by Mordred; 24 september 2010, 15:16.
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Re: The EYE

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Edit: foute plaats, kan je dit even naar models plaatsen aub! thx
    [Mod] a.u.b.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      [Mod] a.u.b.
      thx zunoel
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

mooi die reflectie gevangen
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          mooi die reflectie gevangen
          ik volg, zoals we gewoon zijn van u hé

Comment

reflectie mooi gevangen? Ik zie heel veel mascara en uitbegrande huid om het oog...een beetje vieze boel. Het zal zeker aan mij liggen, maar ik snap niet wat hier nu echt mooi aan is..sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              reflectie mooi gevangen? Ik zie heel veel mascara en uitbegrande huid om het oog...een beetje vieze boel. Het zal zeker aan mij liggen, maar ik snap niet wat hier nu echt mooi aan is..sorry
              ook mijn gedacht, maar dan zonder sorry.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tja, dat is dan jouw mening uiteraard.
                Dit betreft een PS beeld van een foto, hevig nabewerkt en uiteraard naar mijn smaak anders poste ik hem niet.

Maarja mainstream zal ik nooit worden

toch bedankt voor het kijken
                MVG
                Glenn

EDIT ter info:
                Open de file in PS >curven>kleurverlies aanvinken >>> niks in het wit(=uitgebrande plaatsen) te vinden.
                Histrogram leunt uiteraard zeer ver tegen de rechtse kant aan maar er is niks uitgebrands aan hoor. Staat je scherm goed gecalibreerd?
                Last edited by Mordred; 25 september 2010, 16:39.
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

Comment

Vind deze foto artisitiek heel goed

Comment

Tja, dat is dan jouw mening uiteraard.
                    Dit betreft een PS beeld van een foto, hevig nabewerkt en uiteraard naar mijn smaak anders poste ik hem niet.

Maarja mainstream zal ik nooit worden

toch bedankt voor het kijken
                    MVG
                    Glenn

EDIT ter info:
                    Open de file in PS >curven>kleurverlies aanvinken >>> niks in het wit(=uitgebrande plaatsen) te vinden.
                    Histrogram leunt uiteraard zeer ver tegen de rechtse kant aan maar er is niks uitgebrands aan hoor. Staat je scherm goed gecalibreerd?

De paarse driehoeken geven de gebieden weer die puur wit zijn en waar echt geen detail meer in terug te vinden is. Ja....mijn scherm is goed gekalibreerd.
                    De groene omrande delen...ieh. Met alle respect, maar door je bewerking is een prachtig orgaan als het oog maar een beetje vies blurrig ding geworden. Waarom deze "bewerking"?
                    Dit alles zijn slechts mijn gedachten....
                    Ik ben dan ook niet, om in jouw termen te spreken, zo'n out of the box denker en behoorlijk mainstream Oftewel...kuddedier

Why??? Die vraag blijft bij mij wel staan.

Comment

De paarse driehoeken geven de gebieden weer die puur wit zijn en waar echt geen detail meer in terug te vinden is. Ja....mijn scherm is goed gekalibreerd.
                      De groene omrande delen...ieh. Met alle respect, maar door je bewerking is een prachtig orgaan als het oog maar een beetje vies blurrig ding geworden. Waarom deze "bewerking"?
                      Dit alles zijn slechts mijn gedachten....
                      Ik ben dan ook niet, om in jouw termen te spreken, zo'n out of the box denker en behoorlijk mainstream Oftewel...kuddedier

Why??? Die vraag blijft bij mij wel staan.
                      Why??
                      Omdat dit mijn interpretatie is.........
                      EN..... je moet je paarse driehoeken nakijken hoor, zoals ik zei gebruik je curves en je zal zien dat je driehoeken nergens op slaan.
                      Ok veel is het niet maar het is niet 'wit' wit zoals je wil zeggen, er zit een lichte kleurtint in. Moet je er maar eens met puur wit 100% over schilderen en ctrl+z heen en weer doen.
                      Ik heb wel door dat je niet hoog oploopt met de prent, maar dat maakt niet veel uit.

toch bedankt voor je 0.02€

mvg
                      glenn
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

Comment

Mijn scherm is goed gecallibreerd, en als ik de file open in PS dan merk ik heel wat uitgebrande delen en moet ik Monica 100% gelijk geven.

Het zijn niet overal 255-255-255 waarden (alhoewel dat in de rechterbovenhoek op verschillende plaatsen toch gemeten wordt en PS niet liegt ), maar als ik een waarde meet van 255 en de 2 overige boven de 250, dan is dat misschien per definitie niet uitgebrand, maar fotografisch gezien en zeker naar prints toe een serieuze witte vlek zonder enig detail.

Ik heb al vaak close-ups gezien van ogen die van mij gerust op groot formaat geprint mogen worden om een muur te sieren, maar deze foto komt daar voor mij niet voor in aanmerking.

Er zijn er hier blijkbaar veel die dringend wat kritischer mogen worden in plaats van alles klakkeloos mooi te gaan vinden. Is dat dan nog een eerlijke mening, of dient die mening louter om zichzelf populair te maken en in eigen topics veel reacties bijeen te sprokkelen???

Mvg,
                        Frederic

Comment

Het is een persoonlijk interpretatie en ik kan ze wel hebben.

Bepaalde stukken neigen erg tegen wit aan, sommige zijn wit, maar ook hier stoort me dit niet omdat het een interpretatie is. Maw het is hier niet de bedoeling om echt een foto van de realiteit neer te zetten.

Uitgebrande zaken krijgen binnen fotografie wereld altijd een erg sterke reactie.
                          Ik vind dat men hier moet kijken naar het doel dat men nastreeft.
                          In klassieke fotografie betekent uitgebrand: detail weg bij een opname die vooral figuratief wil zijn. Maw we willen toch heel sterk tegen de realiteit aanzitten en in dit geval is dit een slechte zaak.
                          Ik vind dat fotografen de achterliggende reden soms vergeten en als een wildeman springen op alles dat wit is.

Ik vind dit denken ongenuanceerd.
                          Hier is voor mij het wit gewoon een keuze in een interpretatie. De andere kleuren en zaken zijn zowiezo ook heel ver weg van een weergave van de 'realiteit'.

Maar als je zo'n zaken zegt, krijg je meestal heel harde reacties.
                          Je krijgt het erg moeilijk verkocht onder fotografen omdat ze dan zeggen: jamaar, je steekt uw incompetentie gewoon weg onder 'artistieke vrijheid'. Wat die fotografen evenwel vergeten is dat dit wit evengoed in PP kan gerealiseerd en de originle foto dus even goed perfect belicht kan zijn.
                          Einde epistel.

Comment

PSG, ik ben echt niet zo'n starre muts hoor...maar deze bewerking maakt het oog lelijk (al die poliepjes en frutsels).
                            En als mensen het weer eens aan mijn scherm wijten (die echt goed gekalibreerd is) vind ik dat flauw. Zeg dan: inderdaad...delen zijn uitgebrand, maar dat is een deel van mijn bewerking.

Mordred sorry...ik heb hele mooie foto's van je gezien (veel experimenteel, maar deze doet het voor mij inderdaad niet. Dat heb je scherp opgemerkt

Comment

LINK origineel-bewerking

Ziehier een link met het origineel en de bewerking naast elkaar.
                              Bedankt aan allen voor de comments.

Wil enkel nog even dit zeggen:
                              1- Ik heb hem bewerkt omdat dit toch nog altijd niet verboden is en uiteraard zo bewerkt naar hetgeen ik wou en dit ook imho zo gelukt is.
                              2- In het origineel zitten niet zo'n hoge lichten als in de bewerking, daar ben ik me ook best bewust van. (maw ik weet dit ook wel allemaal als ik een foto post, ben lang genoeg met deze zaken al bezig en ben geen newbie die PS nog nooit gezien heeft vanbinnen )
                              3- Als je naar vele black en whites kijkt van laat nog maar zeggen 'beroemde' foto's (en laat me ineens zeggen dat ik daar als amateurke niet aan kan tippen) je dikwijls in je histogram ook wel veel uitgelichte of dichtgelopen zwarte delen zal vinden.
                              Dan kan het wel natuurlijk .
                              4- Fotografie blijft een zeer subjectief gegeven en vind dat ook net de sterkte ervan.

mvg
                              glenn
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

Comment

Working...
                              X