Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nicolette

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nicolette

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Maak het je zelf ook niet te moeilijk:
    een model aansturen, belichten, compositie bepalen en juiste DOF bepalen...dat is nogal wat. Probeer eerst eens gewoon met je belichting aan de slag te gaan en bouw het steeds verder uit.
    Klopt volledig!! Het beste is beginnen met simpele portretten (met een model of eventueel met een paspop). Probeer daarin het licht te beheersen, compositie te zoeken, en experimenteer erop los. Later kan je er in stappen props bijnemen, daarna locaties, meerdere modellen...enz

Kortom: begin met het simpele te beheersen, en ga stapje voor stapje verder. Dat is IMHO de beste manier te groeien zonder veel te moeten vallen over je eigen té grote stappen.

Veel succes!

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Klopt volledig!! Het beste is beginnen met simpele portretten (met een model of eventueel met een paspop). Probeer daarin het licht te beheersen, compositie te zoeken, en experimenteer erop los. Later kan je er in stappen props bijnemen, daarna locaties, meerdere modellen...enz

Kortom: begin met het simpele te beheersen, en ga stapje voor stapje verder. Dat is IMHO de beste manier te groeien zonder veel te moeten vallen over je eigen té grote stappen.

Veel succes!

Mvg,
      Frederic
      Al die dingen die je noemt heb ik ook allemaal gedaan en doe ik nog steeds. (behalve met paspoppen dan) en ik experimenteer er dus op los daar hoort de reeks met dit model op dak dus ook bij. afijn je moet eens wat proberen he. Soms maak ik misschien een te grote stap , maar dan val ik gewoon weer op mijn bek daar zit ik niet zo mee. Bijna altijd als ik kritiek krijg ben ik het er na zelfreflectie uiteindelijk mee eens, maar bij deze foto gebeurt dat maar niet (vinnum nog steeds leuk )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Jij bent altijd degene die bepaald of iets in SC hoort of niet.
        Wat bedoelt wordt en ik heb er ook moeite mee, is dat er veel testfoto's of try-outs in SC verschijnen. Hierdoor gaat het niveau in SC nogal onderuit en dat is echt zonde van de schitterende foto's die hier gepost worden. (ook dit is slechts mijn mening)
        Ga aub niet onzeker worden, want dit zijn best leuke pogingen en zeker goede leerprocessen. Maak het je zelf ook niet te moeilijk:
        een model aansturen, belichten, compositie bepalen en juiste DOF bepalen...dat is nogal wat. Probeer eerst eens gewoon met je belichting aan de slag te gaan en bouw het steeds verder uit.
        Idd, zoiets leer je niet op 1 2 3 Ik ben 3 jaar bezig met fotografie, en ik sta ook nog belange niet ver Geloof me, je blijf bijleren

En bijna iedereen heeft wel eens gezondigd in showcase (reken mij daar maar bij, of miss nu nog zelfs ) Het is idd jammer, maar niet onbegrijperlijk. Soms ben je gewoon zo enthousiast over een foto ..

Wat je portfolio betreft: Daar steek je foto's in, die laten zien wat je op dit moment kan, of dat nu vaan heel hoog niveau is, of snapshotniveau, maakt niet uit
        No rules. Great shots.
        -

Comment

Working...
        X