Hieronder mijn eerste poging tot artistiek naakt of ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Experimenteel (+18)
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Experimenteel (+18)
Zo lowkey vind ik wel ok (mss. net iets té, maar is hier moeilijk te beoordelen op de monitor van deze flutpc van mijn werkgever (oeps, was een NSFW zeker ).
Bondage is dan weer niet zo mijn ding, dus over compo of setup kan ik niet zo veel kwijt...Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
-
Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk berichtnaar mijn mening geen low key, maar eerder wat onderbelicht. Dergelijke foto mag je misschien best met een striplight. (lange smalle softbox)
IS hier ook altijd hetzelfde hé... dit is wel een lowkey, wel een zuinig belichte. En eens tripligth, fill light en nen bouncer en zo... HALLO. Moet alles dan altijd plat uitgelicht worden? Waar licht is, wordt ook schaduw gecreëerd.
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia bvbLow-key lighting (or ambient lighting) is a style of lighting for photography, film or television. It attempts to create a chiaroscuro effect. In traditional photographic lighting, three-point lighting uses a key light, a fill light, and a back light for even illumination. Low-key lighting requires only one key light, optionally controlled with a fill light or a simple reflector.
Low key light accentuates the contours of an object by throwing areas into shade while a fill light or reflector may illuminate the shadow areas to control contrast. The relative strength of key-to-fill, known as the lighting ratio, can be measured using a light meter. Low key lighting has a higher lighting ratio, e.g. 8:1, than high key lighting, which can approach 1:1.
The term "low key" is used in cinematography to refer to any scene with a high lighting ratio, especially if there is a predominance of shadowy areas. It tends to heighten the sense of alienation felt by the viewer, hence is commonly used in film noir and horror genres.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Persoonlijk ken ik er nog niet heel veel van, maar soms vind ik de comments op de belichting wel raar... ok, het is misschien fototechnisch not done, en de belichting zal niet volgens het boekje zijn, maar vaak vind ik juist deze foto's dat tikje extra hebben... dat hij net wat donkerder of lichter is dan voorgeschreven... overbelicht, ok, misschien wel, maar andere kleuren (zoals blauwe ogen) komen dan net zo mooi uit... onderbelicht, ok, maar dan is het vaak weer dat geheimzinnige, donkere kantje dat de foto zo leuk maakt.
Ik kan hier onzin uitkramen, maar zo voel ik het als leek aan...Canon eos 1DM3 & 550D
Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes
Comment
-
Gevoel is ook belangrijk. Dat het je smaak niet is, dat zou kunnen natuurlijk. En voor de techneuten bestaan er andere disciplines zoals architectuurfotografie of zaken met technische camera's. Maar zelfs daar kom je er meestal niet met alleen maar de "correcte" techniek...Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
-
Mooie contrasten door het donkere lichaam en schitterende (van het werkwoord schitteren) touw.
Hier moet je niet over Low key spreken
Hier liggen twee uiterste op elkaar.
Ik vind dit een gelaagde foto. Mischien in deze vorm iets te veel naakt om artistiek te zijn" Less is more"
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Dit is een zeer mooie foto, ook wat belichting betreft. Voor de persoon in kwestie had ik nog geopteerd voor een klein rimlichtje.Fotografie is leren kijken.
http://johanluyckx.weebly.com
Comment
-
Allereerst even duidelijk maken dat ik wikipedia niet nodig heb om te weten wat een low-key is... Ik WEET het dus
Dit is een aardige poging tot low-key en had waarschijnlijk nog redelijk geslaagd geweest ware het niet dat zoals eerder gezegd deze foto onderbelicht is.
Jammer maar helaas
Mvg. Peter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtAllereerst even duidelijk maken dat ik wikipedia niet nodig heb om te weten wat een low-key is... Ik WEET het dus
Dit is een aardige poging tot low-key en had waarschijnlijk nog redelijk geslaagd geweest ware het niet dat zoals eerder gezegd deze foto onderbelicht is.
Jammer maar helaas
Mvg. Peter
Dus toch maar even wikipedia er op naslagen
Yourt is over lowkey begonnen en zo is het gesprek verder gegaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtIk wist niet dat "artistiek naakt" zoals de fotograaf het noemt hetzelfde is als lowkey.
Dus toch maar even wikipedia er op naslagen
Yourt is over lowkey begonnen en zo is het gesprek verder gegaan.
Robby BB
En hoe je het ook noemt, het blijft onderbelicht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtIk had het dan ook over de uitspraak van Yourt en het wikipedia stukje hé Robby.
En hoe je het ook noemt, het blijft onderbelicht
Comment
Comment