Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1ste fotostudio

    Kijk nu eens aub met je nuchtere verstand naar de foto's. Je update is echt een ramp...een onderbelichte ramp. Als er delen te fel zijn belicht, pak dan ook alleen die delen aan. Nu heb je de helderheid van de gehele foto een pak verminderd, waardoor de hele foto onderbelicht is.

    Comment


    • #17
      Re: 1ste fotostudio

      Als je het goed vind laat ik zien wat ik bedoel Jos (als je het vervelend vind haal ik ze weg)

      Wat ik bedoel te zeggen is: er staat een te felle lichtbron op haar borst, waardoor pixels zijn uitgebrand. Dit zijn lege witte blikjes, die niet meer meedoen als je de foto bv satureert of een andere bewerking toepast. Dataloze lege blokjes. Dit kan ja voorkomen door :
      1) het haarlicht meer naar achteren te plaatsen, waardoor het licht niet op haar boezem valt
      2) de lichtbron qua intensiteit terug te schroeven. Ip geldt: hoe dichterbij en hoe groter de lichtbron (qua opp) des te zachter het licht.

      Als ik je mag laten zien wat ik bedoel...ik heb wat crops gemaakt van de overbelichte delen:



      Hier zie je duidelijk de uitgebrande witte pixels....

      Probeer dus de lichtintensiteit lager te houden en plaats je lichtbron wat dichterbij. Dat geeft veel minder harde schaduwen en subtieler licht.
      En daarom post je beter in beoordeling, want dan zou je nog veel betere adviezen krijgen.




      Comment


      • #18
        Re: 1ste fotostudio

        Door de "gefundeerde uitleg" die Jos hier krijgt , is de update er zeker niet beter op geworden, en zoals David zegt, valt de eerste nog redelijk mee

        Comment


        • #19
          Re: 1ste fotostudio

          Nog enkele aanpassingen gedaan met de "schuivertje"
          voor wie het weet


          Last edited by Josv; 21 september 2010, 18:44.
          Jos
          Site

          Comment


          • #20
            Re: 1ste fotostudio

            Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
            [CENTER]Nog enkele aanpassingen gedaan met de "schuivertje"
            voor wie het weet
            Het blijft verloren tijd, Jos! De foto is forumgewijs gezien enkel goed voor de prullenbak of voor de persoonlijke archieven van je eerste studiofoto's.

            Het is een algemeen geweten dat je van een slecht gemaakte foto nooit een meesterwerk kunt maken in PS. Slecht blijft slecht en kan hooguit lichtjes verbeterd worden.

            Concentreer je gewoon op je volgende reeksen en neem mee wat er te leren viel uit deze reeks. Veel succes!

            Mvg,
            Frederic

            Comment

            Working...
            X