Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ste fotostudio

    Voor model Dapne en mij

    Last edited by Josv; 21 september 2010, 17:45.
    Jos
    Site

  • #2
    Re: 1ste fotostudio

    Dit is Showcase, niet Beoordeling.
    Als u beoordelingen wenst, gelieve uw foto dan op de andere forumsectie te plaatsen aub..

    Comment


    • #3
      Re: 1ste fotostudio

      Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
      Dit is Showcase, niet Beoordeling.
      Als u beoordelingen wenst, gelieve uw foto dan op de andere forumsectie te plaatsen aub..
      wie zegt dat ik een beoordeling wil ???
      U ????

      Jos
      Site

      Comment


      • #4
        Re: 1ste fotostudio

        Mooi van licht, maar ik vind de compo wat saai.

        Comment


        • #5
          Re: 1ste fotostudio

          Oorspronkelijk geplaatst door Zoas62 Bekijk bericht
          Mooi van licht, maar ik vind de compo wat saai.
          saai misschien! de eerste keer ga je ook niet experimenteren hé!
          't wennen voor fotograaf en model en dan ga je toch effe voor simpele/saaie dingen.
          nu weet je opstelling was zo, dit kan/moet beter oplossing = ...

          zelf al een aantal keer studio gedaan en wees gerust, veel speciaals is er nog niet uitgekomen.
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: 1ste fotostudio

            Ik ben het niet met Zoas eens. De belichting zit naar mijn idee niet helemaal goed. Het haarlicht staat te veel naar voren gericht, waardoor mijn aandacht niet naar het gezicht, maar naar haar borsten getrokken wordt. De ogen daarintegen, mogen van mij nog wel een stopje extra belicht worden. (Dan gaan ze meer leven)
            De compo is saai....recht toe recht aan en je model staat er wat verlegen bij.

            Ik zeg het gewoon eerlijk...ik vind het geen SC materiaal (laat de discussie maar weer komen) Dit is niet je beste werk, maar je eerste.
            Ik vind dat je een prima eerste studiofoto hebt gemaakt, maar er valt (logisch) nogal wat aan te verbeteren.
            Ik begrijp de opmerking van Damn wel. In principe hoef ik in SC alleen maar te zeggen:
            Slecht belichte foto, saaie compo en pose. Punt.
            Aangezien dit je eerste studiofoto is, zal je meer hebben aan tips en feedback.

            Comment


            • #7
              Re: 1ste fotostudio

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              saai misschien! de eerste keer ga je ook niet experimenteren hé!
              Helemaal waar, daarom staat de foto hier eigenlijk niet op zijn plek, want in SC zijn dat wel de punten waar men zeer kritisch naar kijkt.

              Comment


              • #8
                Re: 1ste fotostudio

                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Helemaal waar, daarom staat de foto hier eigenlijk niet op zijn plek, want in SC zijn dat wel de punten waar men zeer kritisch naar kijkt.
                bwa niet op zijn plaats zou ik niet zeggen.
                nen andere achtergrond zou ook veel gedaan en.

                ma alles mooi scherp, geen dichtgelopen kleuren (t-shirt-haar).
                iets te belicht op borststreek, maar ok het detail is er nog.

                't is basic en als TS dan vind dat dees hier mag staan waarom niet.
                voor mij staat hij ier goed hoor
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: 1ste fotostudio

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Ik ben het niet met Zoas eens. De belichting zit naar mijn idee niet helemaal goed. Het haarlicht staat te veel naar voren gericht, waardoor mijn aandacht niet naar het gezicht, maar naar haar borsten getrokken wordt.
                  Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik de foto zag. Het licht staat helemaal niet goed, tenzij de borsten van het model belangrijker waren voor de fotograaf dan haar gezicht

                  Fotobeoordeling ware inderdaad meer de plaats om deze foto te posten.

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1ste fotostudio

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik de foto zag. Het licht staat helemaal niet goed, tenzij de borsten van het model belangrijker waren voor de fotograaf dan haar gezicht

                    Fotobeoordeling ware inderdaad meer de plaats om deze foto te posten.

                    Mvg,
                    Frederic
                    Helemaal mee eens.

                    L.
                    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1ste fotostudio

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      bwa niet op zijn plaats zou ik niet zeggen.
                      nen andere achtergrond zou ook veel gedaan en.

                      ma alles mooi scherp, geen dichtgelopen kleuren (t-shirt-haar).
                      iets te belicht op borststreek, maar ok het detail is er nog.

                      't is basic en als TS dan vind dat dees hier mag staan waarom niet.
                      voor mij staat hij ier goed hoor
                      Ik vind je reaktie heel erg sympathiek en ik begrijp je enigzins. Het is een goed resultaat voor een eerste probeersel in de studio, het model is een leuke meid...maar het is geen goede foto. Er is geen uitstraling, de compo is duf, de belichting zit niet goed (check lichtintensiteit op de ogen en dan de borst....de borst is veel teveel en te hard belicht en de ogen kunnen wel een pak licht extra gebruiken)
                      Het is niet aan mij om uit te maken of een foto hier geplaatst wordt....maar wel of ik hem in SC vind thuis horen. Ik vind duidelijk van niet. SC is bedoeld voor je beste foto's, niet je eerste. Ik zal nu gerust de nodige kritieken krijgen, maar van mij mogen sommigen wel eens wat kritischer naar hun foto's kijken voor ze 'm in SC posten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1ste fotostudio

                        Dank voor de uigesproken niet verplichte meningen.
                        zal dan maar uit SC blijven zeker, want zoals men al zei het moet Uw beste foto zijn, probleem is dat dit de 1ste foto was dus automatisch de beste
                        Ga er nu 1'tje plaatsen in het ander "vakje", mijn 2de fotostudio, is weeral de beste in mijn reeks ...
                        Jos
                        Site

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1ste fotostudio

                          Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                          Dank voor de uigesproken niet verplichte meningen.
                          zal dan maar uit SC blijven zeker, want zoals men al zei het moet Uw beste foto zijn, probleem is dat dit de 1ste foto was dus automatisch de beste
                          Ga er nu 1'tje plaatsen in het ander "vakje", mijn 2de fotostudio, is weeral de beste in mijn reeks ...
                          sorry voor het euhm hoe zou je het zeggen, ...

                          kijk er al naar uit, 't voornaamste is natuurlijk dat je bij een volgende gelegenheid de al dan niet nuttige info meeneemt en er iets mee doet.
                          het zal je niveau opkrikken en sc plaatjes volgen hoor daar ben ik zeker van.
                          laat je niet afschrikken
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1ste fotostudio

                            Heb de foto een beetje aangepast aan de bovenste normen
                            "De Mona Lisa" was eigelijk ook een saaie compo


                            Last edited by Josv; 21 september 2010, 18:46.
                            Jos
                            Site

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1ste fotostudio

                              Nu is ie helemaal naar de vaantjes hoor.

                              L.
                              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                              Comment

                              Working...
                              X