Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Te harde belichting?? Kan ik niet zien zenne
Te centraal??, waar moet je dan het model hier plaatsen? rechts of links?
Dan klopt het totaal beeld hier van geen kanten meer naar m.i.
en zou je van een mooi beeld een lelijk maken
Te harde belichting?? Kan ik niet zien zenne
Te centraal??, waar moet je dan het model hier plaatsen? rechts of links?
Dan klopt het totaal beeld hier van geen kanten meer naar m.i.
en zou je van een mooi beeld een lelijk maken
Het is altijd moeilijk om te verwoorden waarom een beeld je niet aanspreekt.
Maar ik probeer het toch even.
Ik vind dat er wat teveel verloren ruimte boven het model is. Dat is mss gedaan om de voorgrond erbij het hebben (tak rechts) maar heeft niet echt een meerwaarde.
Ik denk dat je meer diepte in het beeld ging krijgen door de voorgrond nog wat uitgesprokener in beeld te brengen.
Persoonlijk vind ik het model ook net niet overbelicht.
Harde belichting?...dit begrijp ik eigenlijk niet goed ?
Deze foto is recent genomen, en net na 18h, met een volledig grijs bewolkte lucht,...in mijn beperkte kennis en zienswijze,
is dit toch (heel) zacht licht, ...of begrijp ik hier iets niet?
Ik heb er me eigenlijk verkeerd mee uitgedrukt. De foto komt voor mij over alsof je de levels serieus omhoog getrokken hebt zodat alles enorm fel overkomt. Daarom schreef ik er ook tussen haakjes bij dat het tot op de limiet of zelfs erover is.
Ik hoop dat je met m'n verduidelijking begrijpt wat ik bedoel.
@Gno
Ik plaatse mijn mening zoals ik de compositie ervaar, en niet zoals ik hoop dat anderen ermee eens zullen zijn. Persoonlijk vind ik het model té centraal in beeld staan, zelfs als iedereen het daar nu niet mee eens is. Waarom zou jouw mening zoveel meer waard zijn dan de mijne zodat je de mijne volledig teniet zou doen?
Mvg,
Frederic
Last edited by Frederic De Smet; 18 september 2010, 15:56.
Reden: zinsbouw
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Ik heb er me eigenlijk verkeerd mee uitgedrukt. De foto komt voor mij over alsof je de levels serieus omhoog getrokken hebt zodat alles enorm fel overkomt. Daarom schreef ik er ook tussen haakjes bij dat het tot op de limiet of zelfs erover is.
@Gno
Ik plaatse mijn mening zoals ik de compositie ervaar, en niet zoals ik hoop dat anderen ermee eens zullen zijn. Persoonlijk vind ik het model té centraal in beeld staan, zelfs als iedereen het daar nu niet mee eens is. Waarom zou jouw mening zoveel meer waard zijn dan de mijne zodat je de mijne volledig teniet zou doen?
Mvg,
Frederic
Mijn mening is niet meer of minder waard dan die van u Fred,maar ik heb mijn mening vermeld net zoals jij
Natuurlijk begrijp ik wel wat je bedoeld,....maar eigenaardig genoeg stemt dit absoluut niet overeen
met de werkelijkheid
Ik ben in PS zelfs niet aan de levels aangekomen, en dit omdat bij mijn originele foto,
de levels perfect opgevuld waren, en dit van links (O) tot rechts (255) ...no gap !!!!
Sleur de foto maar eens in PS, je zal wel zien....
Dus eigenlijk snap ik je eerste commentaar niet........maar das nu ook niet erg hé ...
Kwa compo,...ja, daar is zoveel mogelijk,...1/3 links, 1/3 rechts, centraal,...enz...
Eigenlijk heb ik al duizenden fotos van iedere mogelijke compo,...alles is dus mogelijk, en ieder zijn voorkeursmaak natuurlijk
Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers
Comment