Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
goed:
Ik kan dit plaatje wel smaken qua compositie & belichting.
Blik ban het model komt ook zeer natuurlijk over.
minder goed:
Het gezicht komt mij wel een beetje bewerkt over (vooral de huid dan).
De volgende keer ook wat meer zorg besteden aan het kapsel.
heel mooi foto en goeie compositie
idd het haar kon iets beter uitkomen
Waar ik je wil aansturen in het verschil in temperatuur tussen het mooie licht dat op het gezicht valt en het licht dat op de bips valt. Dit laatste licht is waarschijnlijk gewoon invallend zonlicht en andere kunst licht.
Voor mij een goede poging, maar daar blijft het dan ook bij.
Zoals reeds gezegd zorgt de menging van het licht voor een zeer onnatuurlijke huidskleur (groenachtig) op de rug, bips en benen.
Ook de voeten lijken alsof ze aardappelen staan rooien heeft in m'n tuin.
De bewerking op het gezicht oogt onnatuurlijk en slordig.
De blik... Ja, sommigen gaan die goed vinden, ik ben er zelf niet gek op.
Kortom, werk aan je punten en de volgende keer zal je tot stukken betere resultaten komen.
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Voor mij een goede poging, maar daar blijft het dan ook bij.
Zoals reeds gezegd zorgt de menging van het licht voor een zeer onnatuurlijke huidskleur (groenachtig) op de rug, bips en benen.
Ook de voeten lijken alsof ze aardappelen staan rooien heeft in m'n tuin.
De bewerking op het gezicht oogt onnatuurlijk en slordig.
De blik... Ja, sommigen gaan die goed vinden, ik ben er zelf niet gek op.
Kortom, werk aan je punten en de volgende keer zal je tot stukken betere resultaten komen.
Mvg,
Frederic
beter kan ik het niet zeggen.
prima foto, niet 100% maar 't is ook niet het gemakkelijkste
Bedankt voor de reacties, ik heb nadien wel met lightroom de foto nog wat bewerkt.
Misschien zitten de kleuren daarom niet goed? Enfin, volgende keer beter he. Ik kan wel tegen wat kritiek, 't kan niet altijd goed zijn ook he.
Zoals positie hand & vingers onderaan de elleboog - zonder duim blijkbaar
Maar vooral de bewerking op het gezicht, in groot contrast met het detail op de lippen en de donshaartjes en huiddetail op de arm. Het valt gewoon op, en dat is jammer. Ik zou dus iets minder bewerken.
Verder wat kleine restanten van achtergrond wegwerken rond het model, maar dat valt minder op.
Comment