Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betrapt?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betrapt?!

Jammer, want jij hebt een paar hele mooie gepost die hier wel thuis horen!
    Als ik twijfel, of nog veel vragen of advies nodig heb...dan post ik in beoordeling. Vind ik een foto zelf goed...dan post ik hem hier. Sorry TS en anderen voor dit onderonsje, maar er zou wel meer aandacht voor mogen zijn!

en nu beloof ik echt plechtig hier niets meer over te zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Ik durf er toch een flinke fles wijn op te zetten dat deze achtergrond erin geshopped is. Ik heb de foto flink uitvergroot, maar de haren zijn volgens mij gewoon uitgesneden.
      Zelfde constatering gedaan, maar vorige keer was er niet geflitst (wel dus) nu is er niet geshopt (wel dus)...tjah, wat heeft opbouwend kritiek geven dan nog voor zin?

Waar legio fotografen 3 tot 4 studiolampen nodig hebben om een achtergrond "perfect" wit te krijgen, zal het hier zeker lukken met een flits op de camera en een deken voor het raam? En dan ook nog eens 100% wit? Nee, ik ben zelf nog lang niet op het niveau waar ik zijn wil en wéét dat ik nog veel moet oefenen/leren, maar ik weet ook dat dat enkel mogelijk is door open te staan voor commentaar en open te zijn over de totstandkoming van de foto.

Op zich ligt er volgens mij best potentie...en de modelletjes zijn er...
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ten eerste kan ik wél goed tegen kritiek, daar leer je van maar waar ik niet tegen kan is dat men mijn woorden in twijfel trekt!
        Waarom zou ik hier over liegen, ik vind het heel erg dat dat hier wordt gezegd terwijl ik toch wel zelf weet wat ik aan de foto heb gedaan??

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        De foto is niet ge"shop"-t, wel ge-GIMP-t!
        Daar werk ik idd mee

En waar ik wel mee instem is dat deze foto hier bij nader inzien niet thuis hoort, alleen zie ik de laatste tijd meer en meer gewonere foto's die blijkbaar wel top gevonden worden en volgens mij maar gewoon zijn (ofwel moet ik meer mijn 'gewone' foto's tonen ).

Nog even wil ik de originele foto tonen, die heb ik enkel verkleind en verscherpt, om aan te tonen dat ik géén leugenaar ben!!

Bietje http://bt.webklik.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Waar legio fotografen 3 tot 4 studiolampen nodig hebben om een achtergrond "perfect" wit te krijgen, zal het hier zeker lukken met een flits op de camera en een deken voor het raam? En dan ook nog eens 100% wit?
          Deze foto is nochtans gewoon genomen voor een venster met een wit laken, er was veel zonlicht en heb hem genomen met 1/20 en F 5.6... en geflitst.

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Op zich ligt er volgens mij best potentie...en de modelletjes zijn er...
          Dankjewel en ik hoop dat je mijn woorden niet meer in twijfel neemt (dat geldt ook voor de anderen), nogmaals, ik kan zeker wel goed tegen kritiek maar niet tegen mensen die mij niet geloven, waarom zou ik onjuiste info geven, zo kan er ook niet bijgeleerd worden.

Comment

Nu ja, bij de eerste vroeg ik hoe je geflitst had...en dat had je niet...uit de exif bleek wat anders Dan ga je bij een volgende natuurlijk iets beter kijken...

Deze heb ik daarom uitvergroot en de haarlijn eens bekeken...sommige haren verdwijnen door de overstraling, maar, vooral aan de linkerkant van de foto (rechterkant model) zie ik haren allemaal plots stoppen bij de rand haar/achtergrond...dat lijkt me toch niet helemaal natuurlijk..?

Uiteindelijk maakt het niet heel veel uit, nabewerking of origineel, het toont niet lekker...hoewel het licht aan de voorkant van model goed zit...zit het daarachter zeker niet. Dus dan toch snellere sluitertijd en eventueel minder hard flitsen (of diafragma verder dicht...)

Is dit met de camera flits? of opzetflits?

Comment

Bij de eerste vroeg je of ik licht had gebruikt en ik had alleen aan lampen gedacht, daarom dat ik nee antwoordde, en ik heb idd telkens geflitst, dat wilde ik niet achterhouden (waarom zou ik ook?), ik had het verkeerd begrepen, sorry daarvoor.
              Dit is genomen met een cameraflits, een externe flitser zou waarschijnlijk al veel meer wonderen doen?
              Die haren, dat begrijp ik niet zo goed hoe dat komt, vast idd door de té felle belichting langs achteren (de felle zon op dat witte laken).
              Ik heb vandaag geprobeerd om zonder flits te werken maar dat lukte langs geen kanten, de foto's waren gewoon enorm onscherp, de belichting daarentegen was wel stukken beter maar ik kon er niets mee beginnen.
              Ik heb daarna idd een snellere sluiterstijd gebruikt (zo was de achtergrond idd niet zo overbelicht ) maar wel weer de flitser gebruikt.
              Ik heb nu één foto waar ik eigenlijk best wel tevreden over ben maar mag ik die hier plaatsen of mag dat in een ander topic?
              Bedankt voor jullie kritiek waar ik wel uit kan leren en die ik graag krijg ook!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bietje Bekijk bericht
                ...
                Ik heb nu één foto waar ik eigenlijk best wel tevreden over ben maar mag ik die hier plaatsen of mag dat in een ander topic?
                Bedankt voor jullie kritiek waar ik wel uit kan leren en die ik graag krijg ook!
                Je zit hier in Showcase, waar er bepaalde regels gelden.
                1a: nee, je hebt een andere foto, terwijl je in SC slechts één foto per dag mag posten. Wat je wil posten is (neem ik aan) geen update?
                1b: in een ander topic, op voorwaarde dat je houdt aan de "1 topic per 24u" regel houdt in SC.

Tenslotte citeer ik: "Hier kan met strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's."

Sukses gewenst!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik zou inderdaad, evenals je andere serie, nog even in beoordeling blijven. Dit niet om een waardeoordeel over je foto's te doen...wel om het doel waarmee je ze plaatst beter tot hun recht te laten komen

En ja, een reportageflitser zal al beter werken...studioflitsers (of strobist style) nog beter

Comment

Vanavond plaats ik de foto bij beoordeling..

En Jeroen, bedankt voor de flitstip!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bietje Bekijk bericht
                      Vanavond plaats ik de foto bij beoordeling..
                      ...

[Mod-LesC]Dat kun jij niet doen. Je kunt wel herposten, wat tegen de regels is. Als je wil dat de topic verplaatst wordt, dan vraag je het aan een Mod. Via PB aan mij of via het "kwalijk berichten" systeem (het uitroepteken rechtsboven je post) aan alle Mods.[/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        [Mod-LesC]Dat kun jij niet doen. Je kunt wel herposten, wat tegen de regels is. Als je wil dat de topic verplaatst wordt, dan vraag je het aan een Mod. Via PB aan mij of via het "kwalijk berichten" systeem (het uitroepteken rechtsboven je post) aan alle Mods.[/Mod]
                        Het gaat wel om een geheel nieuwe foto hoor
                        Alleen in diezelfde stijl.

Comment

[Mod-LesC]OK! Da's prima! [/Mod]

Comment

Working...
                          X