Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betrapt?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Betrapt?!

Last edited by Bietje; 27 augustus 2010, 22:10.
    Bietje http://bt.webklik.nl

Re: Betrapt?!

2x gepost?, en toch een ander onderwerp?
    van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hetspook Bekijk bericht
      2x gepost?, en toch een ander onderwerp?
      Oei, da's een foutje...
      Ik had gewoon de titel willen aanpassen, heb ik blijkbaar nog een topic geopend...

Comment

Toch weer die zijkant van het hoofd overbelicht Ook heb je, net als in de andere serie, wel degelijk een flits gebruikt...die zorgt hier voor een minder fijne schaduw van de arm op het lijf. Snap de pose ook niet helemaal in combinatie met de titel, hij kijkt bedenkelijk...niet betrapt..?!?

Bij het wit maken van de achtergrond is er ook iets mis gegaan met de achterkant van het haar en het half afsnijden van het lichaam snap ik ook niet helemaal...

Sorry, voor mij geen goede.
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Staat mijn inziens een trapje te hoog.

PS-werk is niet netjes (rond de haren), je zit met nogal wat overstraling, en toch wel een 'zware schaduw'/hard flitslicht.

Leuk geprobeerd, blijven proberen en vooral niet opgeven...
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
            Moet er wel ook even bij zeggen dat deze foto niet bewerkt is, alleen de contrasten wat verhoogd, dat is alles.

Comment

Bewerkt of niet maakt niet(s) (veel) uit...de schaduwpartij en overstraling krijg je er niet mee weg

Ook een bewerkte foto zal moeten vertrekken van een goed resultaat...!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Bewerkt of niet maakt niet(s) (veel) uit...de schaduwpartij en overstraling krijg je er niet mee weg

Ook een bewerkte foto zal moeten vertrekken van een goed resultaat...!
                Dat weet ik maar wil maar even zeggen dat ik nooit zo nonchalant zou photoshoppen

Comment

Toch is de achtergrond "onnatuurlijk" egaal wit over het gehele vlak, dus óf echt flink geschoven in de contrasten (wat op je zoon verder niet zo lijkt), of de achtergrond flink overbelicht, waardoor ook de overstraling (enkel vraag ik me af hoe...met enkel de flash op de camera en géén flitsers op de achtergrond...)

Het photoshop effect komt dan door extreme overstraling, waardoor detail verloren gaat...wat ik overigens wel betwijfel.

Comment

Ik durf er toch een flinke fles wijn op te zetten dat deze achtergrond erin geshopped is. Ik heb de foto flink uitvergroot, maar de haren zijn volgens mij gewoon uitgesneden.
                    Nu maakt mij dat geen ruk uit....maar om nu te beweren dat deze foto onbewerkt is
                    Deze foto is qua belichting niet ...lekker. Ik zou eerst aan die basis werken voor je uberhaupt gaat bewerken. Je hebt er het modelletje voor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Ik durf er toch een flinke fles wijn op te zetten dat deze achtergrond erin geshopped is. Ik heb de foto flink uitvergroot, maar de haren zijn volgens mij gewoon uitgesneden.
                      Da's wat ik ook al zei, maar als TS beweert dat dat niet zo is.. mja.. dan is dat niet zo eh..
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Je hebt gelijk Nena...ik vind het alleen erg jammer om te zien dat er in SC steeds meer half-gaar bewerkte "kiekjes" komen en dat sommige van deze mensen blijkbaar niet openstaan voor kritiek. (sorry voor de harde woorden, ik kan het niet anders zeggen)
                        Dat haalt het niveau van deze categorie naar beneden en dat vind ik een beetje zuur voor het vele moois wat hier door fotografen , met verstand van zaken, geplaatst wordt.
                        Ik zal er nu geen woord meer over reppen

Comment

De foto is niet ge"shop"-t, wel ge-GIMP-t!
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

LOL LesC

OT...TS, probeer te spelen met licht. Plaats een wat minder felle lichtbron dichterbij.
                            Nog veel gemakkelijker: plaats je modelletje bij een raam, waar veel licht in valt, en speel met natuurlijk licht. Zeker als er zo'n vitrage voor hangt, krijg je een prachtige belichting. Succes (en niet meer jokken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Je hebt gelijk Nena...ik vind het alleen erg jammer om te zien dat er in SC steeds meer half-gaar bewerkte "kiekjes" komen
                              Ik geef je 738% gelijk. Heb zelf amper in SC durven posten tot nu toe. Ik ben dan ook niet beroerd om het vriendelijk te zeggen als ik vind dat het echt niet SC-waardig is. Ik maak er mezelf niet populair mee waarschijnlijk, maar goed.

Aan TS, zoals ik zei, zeker blijven proberen en oefenen. Kinderen zijn trouwens niet de meest gemakkelijke modellen. Ik spreek uit ervaring, al zeker jongens niet
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                              X