Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het meisje en de muur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: het meisje en de muur

Ik vind het model te koel belicht (1/4 CTO zou geholpen hebben), waardoor het té hard afsteekt tegen de rest van het warme, zonnige beeld. Je zou bijna zweren dat het erop geplakt is...

De donkere linkerschouder vind ik niet mooi belicht.

Comment

Mmmm, hier is een derde mening, naast de andere 2 (laten en (bij) croppen) :

ik weet het niet : boven zou ik laten, beneden : twijfels
      Ik vind het licht dus wel mooi
      Groeten Dirk
      Website : http://www.gakrid.be

Comment

dank ieders, de stukjes boven en onder is een keuze, vind het daardoor net iets toevoegen.

Comment

Goed werk geleverd. Enkel zou ik die struik onderaan nog wegwerken

Comment

Leuk gephotoshopped. Het lijkt mij niet een originele foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
              Leuke comment....lijkt me niet erg lang over nagedacht
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Leuke comment....lijkt me niet erg lang over nagedacht
                Mee akkoord...

Het niveau van de comments gaat hier de laatste tijd inderdaad heel duizeling wekkend naar beneden

Spijtig wel....

D.

Comment

Sorry hoor.. Maar deze foto is duidelijk bewerkt in PS! Je moet je niet afreageren op sjonnie17.

Er is immers een duidelijk verschil in belichting en kleur tussen het model en de achtergrond.
                  Waar ik me eveneens op baseer zijn de schaduwkanten aan de rechterzijde van het model.. deze zullen waarschijnlijk zijn ontstaan door een grote softbox of paraplu (het licht op het model is te zwak om sterk, direct licht te zijn). Maar mocht het model uitgelicht zijn met zo'n softbox dan zouden de schaduwen van het dak niet zo doortekend zijn rondom de locatie van het model!
                  Follow me on neonpxl.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matsuda XIII Bekijk bericht
                    Sorry hoor.. Maar deze foto is duidelijk bewerkt in PS! Je moet je niet afreageren op sjonnie17.

Er is immers een duidelijk verschil in belichting en kleur tussen het model en de achtergrond.
                    Waar ik me eveneens op baseer zijn de schaduwkanten aan de rechterzijde van het model.. deze zullen waarschijnlijk zijn ontstaan door een grote softbox of paraplu (het licht op het model is te zwak om sterk, direct licht te zijn). Maar mocht het model uitgelicht zijn met zo'n softbox dan zouden de schaduwen van het dak niet zo doortekend zijn rondom de locatie van het model!
                    gefotoshopt of niet doet niet ter zake. Het gaat om de ondertoon in de comment...die weinig opbouwends bijdraagt aan het draadje...niet enkel posten in showcase vraagt om een bepaalde professionaliteit...reageren in showcase geldt hetzelfde voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      gefotoshopt of niet doet niet ter zake. Het gaat om de ondertoon in de comment...die weinig opbouwends bijdraagt aan het draadje...niet enkel posten in showcase vraagt om een bepaalde professionaliteit...reageren in showcase geldt hetzelfde voor.
                      Mja het is gewoon knip en plakwerk. Maar de maker komt er niet echt voor uit..

Dat het opvalt dat het niet écht is, is toch wel een negatief punt, daar moet je fair in zijn.
                      En dus terecht een opmerking van sjonnie17, je hoeft daar geen hele alinea tekst aan te besteden en het draagt wél iets bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Moet dat dan?

Ik persoonlijk zie ook geen enkele directe vraag naar TS of het wel of geen plakwerk is.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Of een foto origineel uit de camera komt met wat noodzakelijke bewerkingen of een compositie is van meerdere foto's doet voor de beoordeling ervan zeker terzake denk ik.De zogenaamde ondertoon is jouw eigen subjectieve invulling die je eraan geeft.Feitelijk heb ik niets verkeerds gezegd.Ik denk dat we het er nu over eens kunnen zijn dat deze foto knip en plakwerk is aangezien de eigenaar dit niet tegenspreekt. Een heleboel mensen was dit niet eens opgevallen, dus dat is dan mijn bijdrage geweest.

En even in het algemeen, posten in showcase vraagt om reële verwachtingen ten opzichte van je post en incasseringsvermogen als je niet alleen maar lof krijgt.

Comment

In alle eerlijkheid vind ik dit een mindere plaat..Niet het model stoort me hoor maar wel de achtergrond...En dan de rand van muurtje.
                            Heb al betere de revue zien en ik reageer bijna nooit in dit onderdeel.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Dat het opvalt dat het niet écht is, is toch wel een negatief punt, daar moet je fair in zijn.
                              En dus terecht een opmerking van sjonnie17, je hoeft daar geen hele alinea tekst aan te besteden en het draagt wél iets bij.

Wat ik bedoel Caleido...eerst een voorbeeld van iemand die een comment geeft waar je als maker van de foto iets mee kunt...

Ik vind het model te koel belicht (1/4 CTO zou geholpen hebben), waardoor het té hard afsteekt tegen de rest van het warme, zonnige beeld. Je zou bijna zweren dat het erop geplakt is...

De donkere linkerschouder vind ik niet mooi belicht.

Wat in contrast staat met een opmerking als...

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
                              Wat heb je daar nu aan?

Zelfde als ik zou reageren..."leuk gefotografeerd...lijkt mij gemaakt met een camera"

Als je aangeeft dat je iets niet goed vind, moet je imho ook kunnen zeggen wáárom je het niet goed vind...of eerlijk kunnen zeggen dat je het niet goed vind, maar niet weet waarom...

Daarnaast, er is nergens direct aan TS gevraagd of het shopwerk is of niet, zie het nergens ontkent worden

@Sjonnie...denk je werkelijk dat je "allen de ogen hebt geopend" met je opmerking? Of zou het misschien zou zijn dat het ons geen zier kan schelen dat er photoshop in het spel is...?

Een foto afkraken, puur omdat er photoshop gebruikt is is voor mij gewoon "not done" geef dan aan, zoals Caleido deed, waarom je de opmerking plaats...

Maar goed ik zal wel gek zijn, as usual.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                                Moet dat dan?

Ik persoonlijk zie ook geen enkele directe vraag naar TS of het wel of geen plakwerk is.

Mja ik zie het in het kader van de aanval op sjonnie, die ik niet echt snap. Hij vindt het leuk gephotoshopt, dat is ook een mening. Positief dan nog.

En dan wordt hij aangevallen alsof omdat anderen er van uit gaan dat de foto niét geshopt is of dat dit een punt is waarover geen mening mag verkondigd worden ...

@jeroen.k:
                                Mezelf dubbelciteren om een punt te maken. Verwarrend

Maar ik snap je wel, alleen zijn er nog honderden anderen die kort antwoorden.
                                Hoeveel posts zijn er niet die "Mooi " scanderen of "In de HOF aub "

Evenzeer nietszeggend, zonder "argumenten".
                                Dus ik snap niet waarom je sjonnie viseert

Ivm de foto. De foto draait rond het werken of niet werken van het gephotoshop. En ik vind van niet, omdat het plaatje niet klopt qua kleur en schaduw. Je kan het gephotoshop niet negeren.

Comment

Working...
                                X