Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tess

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tess

mijn gedacht : geen mis beeld , blur is way over !

groetjes pascal
    nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
    www.pascaldanvers.com

Comment

Mooie serene toning/sfeer en sterke compo
      Die combinatie zorgt ervoor dat de foto mij enorm fascineert, ondanks de, in mijn ogen, vreselijke blur. (Dfine van Nik software?)
      Wat zou ik hem graag zonder overdreven blur zien! Sterk shot!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
        Ook mijn gedacht hoor, waarom zou dit geen fotografie zijn ?
        Omdat dit gewoon verven/schilderen/tekenen met photoshop is. Waarom een foto maken van een model als je haar toch helemaal aanpast "naar eigen smaak".Moest ik dat model zijn, ik zou er niet mee kunnen lachen maar ja wie ben ik. Absoluut niet mijn ding. Daar kan je beter een appart forumgedeelte voor inrichten :"photoshopcreaties of zoiets"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
          Omdat dit gewoon verven/schilderen/tekenen met photoshop is. Waarom een foto maken van een model als je haar toch helemaal aanpast "naar eigen smaak".Moest ik dat model zijn, ik zou er niet mee kunnen lachen maar ja wie ben ik. Absoluut niet mijn ding. Daar kan je beter een appart forumgedeelte voor inrichten :"photoshopcreaties of zoiets"
          Doe het maar "even na" dan als dit niets met fotografie te maken heeft
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

deze kan wel voor mij. Ik vind hem heel goed. Zwaar ge-edit en goed gedaan.

gelukkig verschillen smaken
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
              Een aparte categorie "bewerkingen" zou inderdaad heel gaaf zijn (komaan, een beetje fatsoenlijk fotoforum heeft zo'n onderdeel)
              Maar ik vind dat je wel over de schreef gaat, als je beweert dat dit geen fotografie is. Elke oen kan zien dat de basis van deze foto heel goed is. TS toont hier een zeer goed gevoel voor compo en sfeer. Deze foto past btw. prima in de categorie model, studio en glamour.
              DE bewerking...ik heb die discussie opgegeven. Blijkbaar is er een vraag naar hevig geblurde en bewerkte dames. So be it. Ik heb inmiddels geleerd om daar doorheen te kijken.

Comment

Ben normaal gezien niet zo een superfan van dergelijke softe bewerking.

Maar in dit geval klopt het plaatje volledig.

Voor mij een toppertje hoor Steven

Grz. Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Een aparte categorie "bewerkingen" zou inderdaad heel gaaf zijn (komaan, een beetje fatsoenlijk fotoforum heeft zo'n onderdeel)
                  Maar ik vind dat je wel over de schreef gaat, als je beweert dat dit geen fotografie is. Elke oen kan zien dat de basis van deze foto heel goed is. TS toont hier een zeer goed gevoel voor compo en sfeer. Deze foto past btw. prima in de categorie model, studio en glamour.
                  DE bewerking...ik heb die discussie opgegeven. Blijkbaar is er een vraag naar hevig geblurde en bewerkte dames. So be it. Ik heb inmiddels geleerd om daar doorheen te kijken.
                  Nou, wat ik dan wel leuk vind aan deze...als je normaal met blur gaat klooien, dan gooi je dit level blur over het hele plaatje en poets je die met een laagmasker overal waar je detail wil terug...

Nu is de blur lekker blijven zitten, op de oogjes en wenkbrauwen na...maar als je goed onder die blur kijkt...dan zit daar ook al een strak bewerkte plaat (of strakke visa...) en daarmee is het wel intrigerende plaat...en overduidelijk één waar de bewerking er opzettelijk over is...en ook niet om het model mooier te maken dan ze is (is volgens mij ook helemaal niet nodig....) maar om de foto "een ander karakter" te geven...best goed gedaan...en de discussie er om liegt eigenlijk ook niet...

edit: mijn eigen post teruglezend vind ik het eigenlijk best een gave plaat
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

I like it !
                    Maar ik hou dan blijkbaar wel van foto's/bewerkingen die de meesten maar nix vinden... :P

Het lijkt wel een elfje uit Lord of the Rings...
                    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Comment

Over the top, sorry.
                      Knap model.
                      Maar bewerking geeft haar iets foetus in baarmoederachtig wat niet past hier....

Comment

Model heeft een minimum aan visagie op.
                        de omzetting is in LR gedaan en de ogen zijn in ps terug bij gewerkt.

voor degenen die twijfelen: het model is er helemaal weg van.

dank u voor de reacties.
                        zowel de positieve als de minder positieve.

Overal steekt een mens iets van op.
                        Een amateur maakt zich druk om scherpte
                        een professioneel maakt zich druk in de verkoop
                        een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Ik heb nooit gezegd dat ik dit (beter) kan, het gaat me gewoon over de bewerking that's it...

Elke oen kan zien dat de basis van deze foto heel goed is.
                          Ik heb ook niet gezegd dat de foto niet goed was...

Comment

niets voor mij hoor ... Te overdreven xD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Ik heb nooit gezegd dat ik dit (beter) kan, het gaat me hier puur over de bewerking !

Elke oen kan zien dat de basis van deze foto heel goed is.
                              De foto is inderdaad goed maar nog eens, het ging mij hier over de bewerking !

Comment

Sorry voor de dubbele post hierboven...

Ik zou graag de originele onbewerkte foto wel eens willen zien...

Comment

Working...
                                X