Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sjoptime. Voor/na

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sjoptime. Voor/na

Ben de laatste tijd zo bezig geweest om fashion te oefenen dat ik al in geen maanden meer een beetje serieus geprobeerd heb om te fotoshoppen. Ghislaine is niet alleen een heel lieve en mooie vrouw, maar is ook super om mee te werken en na te bewerken. Zelden zo'n gaaf huidje gezien.

Dit is een mooi voorbeeld als je wel eens 'mis' gaat met het licht onder een hoed of pet of zo.
    Voor de rest is het healing/dodge&burn/huidtoning/selective colour en liquify.

Op- en aanmerkingen welkom.

Hier een 'oudje' van Ghislaine.
    Visa: Lisanne

Voor/na

Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Sjoptime. Voor/na

leuk !

Comment

Echt super goed ps werk, knap man !

Comment

Thanks
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Zo'n goed werkt maakt een foto natuurlijk echt af. Hoeveel tijd steek je ongeveer in de bewerking?
          Mijn website | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_vdw Bekijk bericht
            Zo'n goed werkt maakt een foto natuurlijk echt af. Hoeveel tijd steek je ongeveer in de bewerking?
            Bij fashion 1 glas cola.
            Deze ongeveer 2 glazen wijn met pauzes in de tuin met het vrouwtje (ca 2 uur) Maar een gemiddelde plaat die ik post is ongeveer 30 minuten werk.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

....tering tandjes...wat ben jij een PS kunstenaar.
              Dokter kunt u mij ook even liften?
              Knap hoor
              Ik ben ook jaloers op de huid van het model...prachtig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                ....tering tandjes...wat ben jij een PS kunstenaar.
                Dokter kunt u mij ook even liften?
                Knap hoor
                Ik ben ook jaloers op de huid van het model...prachtig!
                hehehe.. liften kan ik je... maar de enige echte kunstenaar op BD is Maniac imho.
                En die huid..sja... 26 en dan er zo uitzien.. chapeau.

Het gaat 'm vaak over het 'zien' wat je moet doen. Ik kom een heel eind, maar de echte high end retouchers (lennert is er ook 1 van) zien vaak meer dan ik. Het zijn de donkere en lichte plekken van de huid, de kaaklijn, de ogen en noem maar op. Op sommige platen kan ik wel 10 uur zitten pielen.
                Last edited by MadMax; 17 augustus 2010, 01:24.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Heel mooi gedaan!
                  Altijd nuttig om de "before and after" te zien van een mooie foto.
                  Je had op je oude website ook enkele "before and after"s staan, spijtig dat deze niet meer op je vernieuwde site staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snowcat Bekijk bericht
                    Heel mooi gedaan!
                    Altijd nuttig om de "before and after" te zien van een mooie foto.
                    Je had op je oude website ook enkele "before and after"s staan, spijtig dat deze niet meer op je vernieuwde site staan.
                    Die optie heb ik nog steeds maar nog niet toegepast.
                    Probleem was namelijk dat elk model deze optie wilde. En dat gaat niet. Als ik het waard vind (en zin heb) om een paar uur aan een plaat te besteden (afhankelijk van thema) dan doe ik dat, maar niet altijd.
                    De laatste maanden ben ik meer met fashion bezig en dat zijn meestal 10 minuten bewerkingen. En dan gaan ze zeuren .. jamaa dit.. jamaa dat...
                    Dit plaatje was ongeveer 3 dagen werk:

Last edited by MadMax; 17 augustus 2010, 01:29.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

tof om dat es te laten zien

de vraag blijft natuurlijk: waar trek je de grens van 't shoppen
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Fijn dat je dit met ons wil delen. Als je de na-versie ziet, mja, dan is de voor-versie maar niks meer
                        Dodge en Burn, is dat dan in verschillende stappen met verschillende brush sterkte/grootte over die schaduwen/niet-schaduwen gaan om die look te krijgen?
                        Als ik bv. kijk in het gezicht dan heb je de basiscontouren van schaduw al gemaakt door je belichting, maar ik vraag me toch af hoe dat praktisch in zijn werk gaat om dat uit te werken.

Lift van de borst is wel grappig in die wisselende voor/na mode , ik volg Monica, Me too
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Fijn dat je dit met ons wil delen. Als je de na-versie ziet, mja, dan is de voor-versie maar niks meer
                          Dodge en Burn, is dat dan in verschillende stappen met verschillende brush sterkte/grootte over die schaduwen/niet-schaduwen gaan om die look te krijgen?
                          Als ik bv. kijk in het gezicht dan heb je de basiscontouren van schaduw al gemaakt door je belichting, maar ik vraag me toch af hoe dat praktisch in zijn werk gaat om dat uit te werken.

Lift van de borst is wel grappig in die wisselende voor/na mode , ik volg Monica, Me too
                          Sowieso moet de basisplaat redelijk goed zijn om er iets mee te gaan doen. Belichting had hier wat beter gekund, maar das achteraf.
                          Dodge en burn is niet meer dan de donkere en lichtere delen nog meer accentureren. Krijg je meer diepte en power. Maar tis een rotklus en tijdrovend. Hier kan het nog beter. Er zitten nog genoeg 'vlekjes' in.

@Dirtyharry. Sja.. goede vraag. Kwestie van smaak en einddoel. Tis natuurlijk de boel besodemieteren maar in die maatschappij leven we nu eenmaal
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Conclusie is simpel : ik ga wat minder dingen weggooien, ik ga ze opsturen naar onze vriend hier
                            Ik overdrijf natuurlijk, maar ik sta toch wel versteld van het shopwerk
                            Een fijn workshopje nabewerking, dat zou ik ook wel eens op de kop willen tikken...
                            Groeten Dirk
                            Website : http://www.gakrid.be

Comment

Mooi en (niet van toepassing op dit model hé) ik ben zeker dat je van Moeder Teresa Marilyn Monroe kan maken
                              Flickr

Comment

Working...
                              X