Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wendy @ the station II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wendy @ the station II

Exif:

ISO 200
    f/4.5
    Speed 1/200
    Lens 50mm
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Re: Wendy @ the station II

Nog steeds een onderbelichte foto!

Comment

Wendy had misschien aan haar rechterzijde iets meer licht mogen hebben.
      Heeft voor mij iets geheimzinnig.
      Vind deze toch geslaagd.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Vind deze zelfs beter dan de eerste Hoeft ook rechts niet meer belichting te hebben, is geen harde schaduw maar gepast voor "laat" avondfotografie (imho)
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Vind deze zelfs beter dan de eerste Hoeft ook rechts niet meer belichting te hebben
          yep..vind ik ook.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind deze erg mooi. Onderbelicht....neen!

Comment

Vind ze beter dan nummer 1 maar voor mij mag Wendy er toch meer uitspringen. Haar boezem - no pun intended - vangt teveel licht in vergelijking met haar gezicht.
              Tof station daar in Vilvoorde

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Vind ze beter dan nummer 1 maar voor mij mag Wendy er toch meer uitspringen. Tof station daar in Vilvoorde
                Ook mij mening. Ik weet ook niet of ik 'hou' van de harde neusschaduwval op haar rechteroog.

Hoeveel flitsers heb je hier gebruikt, welke diffusers?
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Onderbelicht....neen!
                  Jaaaa

Maar hier is het zo'n voorbeeld waar smaak gaat meespelen. Ik over- of onderbelicht ook wel eens. Meer dan eens zelfs

Ik vind het hier dus niet erg storen en zelfs de spooky belichting is best grappig.
                  Zelf zou ik 'm toch nog iest oplichten, maar das dus smaak
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Comment

Hij is donker, maar dit is de sfeer die je hier wil neerzetten, bij deze is dat mooi gelukt!
                      Ik vind hem zeker OK.

Iets dat hier nog leuk bij geweest zou zijn is nog meer reflecties van lichten in de raam, bv de binnenverlichting die weerspiegeld van een voorbijkomende trein. Dit zou een heel mooi effect geven en het gevoel geven dat het model verlicht wordt door die voorbijkomende trein. Ik ben maar verder aan het fantaseren Het zou een knap effect zijn denk ik.
                      Maar zo is hij ook zeker geslaagd!

Comment

Bedankt alvast voor de commentaar.

Nena:
                        Twee flitsers heb ik gebruikt eentje met witte defuus plu en eentje met zilver reflex plu.

Snowcat:
                        Inderdaad geen slecht idee om te wachten op de trein die er voorbijkomt iets voor volgende opname misschien.

Wat over de discussie van, overbelicht of onderbelicht persoonlijk ga ik wat onderbelichten om volgens mij de juiste sfeer kunnen neer te kunnen zetten.
                        En dat is nu juist de vrijheid dat je met digitale fotografie kan en moet benutten.
                        Waarom zou je altijd moeten binnen de lijntjes moeten kleuren?
                        Maar inderdaad smaken verschillen.
                        En zeker en vast met strobisme moet dit kunnen, bij studio fotografie vind ik dat je alles moet goed uitlichten en meten.
                        Maar ik hoor hier weinig commentaar over compositie en fotografisch beeld.

groetjes
                        www.dewolfmarc.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
                          Maar ik hoor hier weinig commentaar over compositie en fotografisch beeld.
                          Ik vind het een ietsiepietsie te krap onderaan, iets te kort op de borst geknipt. Maar ik zie dat je ook met de lijnenwerking wilde werken en dat is zeker geslaagd m.i.
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Waarom zou je altijd moeten binnen de lijntjes moeten kleuren?
                            Maar inderdaad smaken verschillen.
                            En zeker en vast met strobisme moet dit kunnen, bij studio fotografie vind ik dat je alles moet goed uitlichten en meten.
                            Zo dus, als ik deze stelling volg dan doe je als strobist het eender wat met je licht, of het nu goed of slecht zit! (in jou geval: heel slecht zelfs...)

En alleen studio fotografen moeten volgens jou juist hun licht meten....

Hier denk ik toch dat je je stellingen wat zal moeten bijwerken, omdat je gewoon in ALLE omstandigheden goed en bewust je licht moet meten en perfect onder controle hebben....

Grtz, D.

Comment

PHP-code:
                              Zo dusals ik deze stelling volg dan doe je als strobist het eender wat met je lichtof het nu goed of slecht zit! (in jou gevalheel slecht zelfs...)

En alleen studio fotografen moeten volgens jou juist hun licht meten.... 
                              Ok ik heb geen lichtmeter ter beschikking en ik hou me NIET aan altijd aan de histogram en doe dit uitsluitend op mijn gevoel ja.
                              Dus in dit geval zit HEEL SLECHT.

Ik bedoel alleen maar fotografie is iets wat je er zelf van maakt en uw eigen stijl inlegt
                              Studio fotograven moeten daarvoor niet juist uitlichten maar kunnen best hun licht uitmeten, er moet niks.
                              www.dewolfmarc.be

Comment

Working...
                              X