Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wendy @ the station I
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Wendy @ the station I
Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk berichtVeel te donker. Nabewerking is nodig.
Voor mij een meer dan geslaagde opname.Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtAls je niet weet, want de exifs zitten er niet bij, om welk uur deze foto's zijn genomen, hoe kan je dan zeggen dat deze te donker is?
Voor mij een meer dan geslaagde opname.
Da's wat ik bedoelde.Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6
Comment
-
Grappig,
Deze is foto is genomen omstreeks 20u en het was juist de bedoeling om deze donker te maken.
Omdat dan volgens mij er meer sfeer zou inkomen en het effect van de drie flitslichten beter tot zijn recht komt.
Maar inderdaad over smaak kan je niet discussiëren.
De exifs
f/13
speed 1/80
iso 200Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
www.dewolfmarc.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk berichtGrappig,
Deze is foto is genomen omstreeks 20u en het was juist de bedoeling om deze donker te maken.
Comment
-
Thanks voor voor de commentaar.
Morgen volgt Wendy II dat ze meer ik het licht staat.
grtzNikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
www.dewolfmarc.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk berichtIk vind 'm wel wat hebben zoals hij is, geeft een apart ietwat mystieke sfeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtAls je niet weet, want de exifs zitten er niet bij, om welk uur deze foto's zijn genomen, hoe kan je dan zeggen dat deze te donker is?
Voor mij een meer dan geslaagde opname.
Met levels kun je deze prima oplichten en tevens sfeer behouden. Maar op deze manier komt de plaat zeker een stop te kort.
Plaat ansich wel leuk.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtOmdat de foto gewoon onderbelicht is. Kijk op je histogram en je weet het.
Met levels kun je deze prima oplichten en tevens sfeer behouden. Maar op deze manier komt de plaat zeker een stop te kort.
Plaat ansich wel leuk.
Tjerri
Comment
-
Ewel, ik vind hem juist super zoals hij is Een foto moet toch niet perfect belicht zijn om mooi te zijn?
Dan is per definitie een high-key en low-key foto ook altijd een slechte foto
De onderbelichting bij deze foto zorgt juist voor een gepaste sfeer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk berichtEwel, ik vind hem juist super zoals hij is Een foto moet toch niet perfect belicht zijn om mooi te zijn?
Dan is per definitie een high-key en low-key foto ook altijd een slechte foto
De onderbelichting bij deze foto zorgt juist voor een gepaste sfeer
Nee.. een mooie foto hoeft dus niet perfect belicht te zijn.
Maar om deze foto om 20.00 uur op deze manier te maken heb je geen 3 flitsers nodig. Dan weet je imho gewoon niet hoe je een plaat juist belicht en/of hoe moet meten met een lichtmeter. Je kunt hier over discussieren wat je wilt maar deze plaat is onderbelicht.
En een goede low-, mid- en/of highkey is gewoon juist belicht, met de juiste hoeveelheden info op de juiste plek in het histogram, zonder verlies van info.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht...Je kunt hier over discussieren wat je wilt...
Maar het is wel een plaat die nogal wat tegenstrijdige reacties oproept.
En dat is altijd leuk en voor iedereen leerzaam
Comment
Comment