Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close up Sarah

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• close up Sarah

Vorige week een enkele foto's genomen in mijn geïmproviseerde studio.

Is deze foto SC waardig?

bedankt voor het kijken

groeten Ruben
    Canon EOS 450D 18-55, 55-250, 70-200, speedlite 450EXII, speedlite SB-26, T2D triggers

Re: close up Sarah

To be honest with you... voor mij niet. Maarja, wie bepaalt dat?

Ik vind het raar kijken dat het "verste" oog scherper is dan het kortst bijzijnde. In dergelijke gevallen oogt het natuurlijker en is het meer aanvaardbaar (voor mij althans) dat het oog het kortste bij scherper is dan het ander. Ook al is dat verschil in afstand maar heel miniem zoals hier.

Ik denk ook dat er teveel onduidelijke vlakken in beeld zijn zoals haar bovenarm rechts in beeld, pols/hand onder in beeld en links haar schouder. Als je even kijkt, zie je wel dat het die lichaamsdelen zijn en dat ze voorover ligt en met haar kin op haar pols/handvlak rust, maar voor mij is het te onduidelijk en geeft me ook weer zo'n raar gevoel. Geen evenwicht of hoe je het ook wilt noemen. Langs de andere kant ben ik wel fan van dergelijke krappe uitsnedes... Maar niet te...

Verder ben ik ook niet zo'n fan van de toning. Is naar mijn bescheiden mening niet flaterend voor het model.

Maar blijven gaan, zou ik zeggen!
    . fashion & artist photography
    . www.kurtvandeweerdt.be
    . twitter . facebook . flickr

Comment

heerlijk hoor en leuk dat kinnetje vredig rustend op het onderkader.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het gaat er hier niet om of een foto showcase waardig is maar deze heeft toch wel wat minpuntjes...
        Eerst is er de kin die eigenlijk niet tegen het onderkader leunt maar waar eigenlijk al een stukje van weg werd gecropped ... te krap gecropped gewoon ....
        Dan heb je het stukje halssnoer dat alle aandacht wegneemt van het aangezicht,zeker bij zulk close portret.
        De dubbele catchlights in de ogen konden makkelijk worden wegggewerkt ....
        Ook de belichting is erg vlak, geen plastiek in het gelaat...

Comment

@ Cosnovitz
          in de "model"fotografie, heb ik weinig ervaring, zal mijn foto's in het vervolg wat lager posten
          de reden waarom het ene oog scherp is en het ander niet, versta ik eigenlijk ook niet echt... (zou dit door de diafragmakeuze zijn "f5").

Uw voorkeur voor het ander oog scherp te hebben versta ik volledig, zal ik zeker in het vervolg rekening mee houden.

Over de uitsnede: mijn bedoeling met deze kadrering was om ervoor te zorgen dat je ogen onmiddelijk het aangezicht van het model vinden, alhoewel je hier waarschijnlijk ook gelijk hebt (zal in het vervolg wat ruimer trekken, en indien nodig bijcroppen)

bedankt voor de leerrijke aanmerkingen hé
          Last edited by pwortre; 24 juli 2010, 12:07.
          Canon EOS 450D 18-55, 55-250, 70-200, speedlite 450EXII, speedlite SB-26, T2D triggers

Comment

@ Awacs
            Uw reactie begrijp ik niet goed, je spreekt over te vlak belicht (ik heb belicht met 2 paraplu's elk aan een zijde van het model), hoe zouden de paraplu's wel moeten staan om een minder vlakke belichting te verkrijgen.

over de catchlights, 2 is inderdaad teveel; zou je dan de voorkeur geven aan 1 of geen?

alvast bedankt voor de comments

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pwortre Bekijk bericht
              @ Awacs
              Uw reactie begrijp ik niet goed, je spreekt over te vlak belicht (ik heb belicht met 2 paraplu's elk aan een zijde van het model), hoe zouden de paraplu's wel moeten staan om een minder vlakke belichting te verkrijgen.
              met vlak wordt bedoeld dat alles nogal egaal uitgelicht is, en dat krijg je idd als je 2 paraplu's aan beide zijden gebruikt met eenzelfde flitssterkte. Probeer eens wat te spelen met de posities van je fliters/lampen en met de sterkte. Gebruik 1 hoofdlicht en 1 invullicht. Dan zul je mooiere schaduwen krijgen (al dan niet meer of minder indien je harder of zacher licht verkiest) en krijg je een niet-vlakke belichting.

Ik vind deze ook niet SC, maar wel een mooi begin hoor voor een 'zelfgefabriceerde' studio.

Madmax heeft een aantal leerrijke youtube filmpjes. Zoek even op zijn naam alsook 'portret' of zoiets. Ik weet de link niet van buiten, maar daar zal je meer duidelijk worden wat bedoeld wordt met vlakke belichting...
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                met vlak wordt bedoeld dat alles nogal egaal uitgelicht is, en dat krijg je idd als je 2 paraplu's aan beide zijden gebruikt met eenzelfde flitssterkte. Probeer eens wat te spelen met de posities van je fliters/lampen en met de sterkte. Gebruik 1 hoofdlicht en 1 invullicht. Dan zul je mooiere schaduwen krijgen (al dan niet meer of minder indien je harder of zacher licht verkiest) en krijg je een niet-vlakke belichting.

Ik vind deze ook niet SC, maar wel een mooi begin hoor voor een 'zelfgefabriceerde' studio.

Madmax heeft een aantal leerrijke youtube filmpjes. Zoek even op zijn naam alsook 'portret' of zoiets. Ik weet de link niet van buiten, maar daar zal je meer duidelijk worden wat bedoeld wordt met vlakke belichting...
                Bedankt, heb hem ondertussen teruggevonden op youtube, "itsmadmax" is zijn gebruikersnaam.

Comment

Working...
                X