Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miss Jill.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Miss Jill.

Hi all,

Mijn eerste post hier in de showcase. Ben nog maar een beginnende strobist.

Info:
    D300 met nikkor 50mm F1.8
    Shot @
    F6.3
    1/125
    Iso 400
    Belichting met 2 Westcott 28inch softboxen
    triggered met PT04's.

Ben hier om te leren, dus shoot away

Re: Miss Jill.

Mooi plaatje, jammer van de bh strap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
      Mooi plaatje, jammer van de bh strap.
      Ja, en er zit een rode/oranje waas over de foto. Vind ik niet zo goed passen hierbij. Daardoor zijn haar ogen ook zo raar van kleur. Zeker het oog"wit". Horizon staat ook een beetje scheef, maar dat vind ik bij deze foto mss nog niet zo'n struikelblok.

Anyway, keep shooting! Het is al beter dan vele andere dingen, die ik hier zag/zie.
      . fashion & artist photography
      . www.kurtvandeweerdt.be
      . twitter . facebook . flickr

Comment

kleding zit erg rommelig hoor.
        ook te oranje (wat wel een mooie kleur is).
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik krijg wel de indruk dat hier het filter protretura gebruikt is...klopt dat? (en dan een beetje teveel ervan....)
          hier ook ietske te orange,
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            ik krijg wel de indruk dat hier het filter protretura gebruikt is...klopt dat? (en dan een beetje teveel ervan....)
            hier ook ietske te orange,
            geen portraiture gebruikt hier, enkel ne smootskin. die oranje kleur komt wss nog van de CTO gels voor de filters.
            Dank voor de comments allemaal. bijleren is het doel é

Comment

Nog mensen met opbouwende commentaar ? leer graag bij..

Btw, dat oranje, waar zit dat dan ? ik heb geen dure gecalibreerde monitor en het ontgaat mij een beetje...

Tnx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steve.B Bekijk bericht
                Nog mensen met opbouwende commentaar ? leer graag bij..

Btw, dat oranje, waar zit dat dan ? ik heb geen dure gecalibreerde monitor en het ontgaat mij een beetje...

Tnx
                Ik ben benieuwd waarom je gekozen hebt voor de bewuste instellingen van iso, diafragma en sluitertijd.Is het bewust of een beetje toeval ?

Comment

Ik ben benieuwd waarom je gekozen hebt voor de bewuste instellingen van iso, diafragma en sluitertijd.Is het bewust of een beetje toeval ?
                  1/125 ste :: flitssyncronisatie.
                  f: 6.3 :: zeker nodig indien je het hoofd voldoende scherp wilt hebben
                  iso 400 :: nodig als de flitsen niet sterk genoeg zijn. (door de softboxen)
                  en dat oranje ... stoort me niet echt. maakt de foto lekker warm.
                  @steve.B: ivm je exifs gegevens ga ik er niet vanuit dat deze puur toevallig zijn. want anders sla ik weer een mal figuur.

Comment

@ Sjonnie17, Beeldmaker vat alles heel goed samen. ik had het niet beter kunnen beschrijven

@ beeldmaker, tnx ik heb het ook wel voor warme kleuren

Comment

huidskleur is gewoon onnatuurlijk oranje of iemand dat nu leuke kleur vind of niet , het is gewoon een verkeerde kleurtemperatuurinstelling..
                      Je hebt geen dure monitor nodig om te calibreren,ook een goedkopere monitor kan wel degelijk worden gecalibreerd
                      Een diafragma van 6,3 is niet nodig voor een scherp portret, f4 was hier volop genoeg geweest!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                        1/125 ste :: flitssyncronisatie.
                        f: 6.3 :: zeker nodig indien je het hoofd voldoende scherp wilt hebben
                        iso 400 :: nodig als de flitsen niet sterk genoeg zijn. (door de softboxen)
                        en dat oranje ... stoort me niet echt. maakt de foto lekker warm.
                        @steve.B: ivm je exifs gegevens ga ik er niet vanuit dat deze puur toevallig zijn. want anders sla ik weer een mal figuur.
                        Duidelijk, ik dacht misschien had je die iso kunnen terugschroeven naar 100 en het diafragma wijder kunnen zetten. De scherpte van voor naar achter van haar hoofd had je met f2.8 ook nog wel gered denk ik en je flitsers hadden dan ook wat minder power nodig gehad als ik het een beetje correct kan inschatten.

Het is allemaal niet bedoeld als kritiek of zo zoals de foto nu is belicht is hij ook prima in orde.

Comment

Duidelijk, ik dacht misschien had je die iso kunnen terugschroeven naar 100 en het diafragma wijder kunnen zetten. De scherpte van voor naar achter van haar hoofd had je met f2.8 ook nog wel gered denk ik en je flitsers hadden dan ook wat minder power nodig gehad als ik het een beetje correct kan inschatten.

Het is allemaal niet bedoeld als kritiek of zo zoals de foto nu is belicht is hij ook prima in orde.
                          Dank voor de comments etc ! kan er alleen maar van leren

Comment

Working...
                          X