Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Het engeltje zit in de koffer (deel 2)
Collapse
X
-
-
-
Re: Het engeltje zit in de koffer (deel 2)
Ik vind hem beter dan de eerste, maar het PS-werk om het meisje 2 keer op dezelfde foto te krijgen is niet overtuigend. De lijn en de vloer komen niet natuurlijk over.
(ook wel gedurfd om je na 1 sessie studiofotografie al in SC te wagen )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk berichtIk vind hem beter dan de eerste, maar het PS-werk om het meisje 2 keer op dezelfde foto te krijgen is niet overtuigend. De lijn en de vloer komen niet natuurlijk over.
(ook wel gedurfd om je na 1 sessie studiofotografie al in SC te wagen )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eline342 Bekijk berichtIk ben blij dat je de commentaar over de lijn geeft. De lijn is de overgang van de witte vloer naar de witte muur. Deze staan haaks op elkaar. Alhoewel de twee oppervlakte wit zijn geverft krijg ik toch een verschillende kleurnuance. Iemand tips om dit probleem te verhelpen.
Een witte achtergrondrol die 1 kleur heeft is makkelijker.
De vloer zelf zal echter altijd donkerder blijven. Dat moet dan achteraf in ps. Met levels kom je heel eind als je met witte pippet op de vloer klikt. Echter moet je dan wel terugpoetsen. Gaat ff te ver om het 123 op te schrijven.
ff heel snel met een toverstokje. Het haar en details zal meer aandacht vereisen uiteraard, maar als voorbeeld:
Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Iemand tips om dit probleem te verhelpen.
Of meer afstand tss model(len) en muur zodat je met de DOF kan spelen en de achtergrond vervagen.
Of proberen uit te lichten met flitsers achter/boven
MadMax was net voorNikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex
BD1614BE
Comment
-
-
Wel grappig om dit zelfde meisje bij lid 'lucky342' ook tegen te komen. Man en vrouw?
(ik hoop toch niet 2 keer dezelfde persoon onder andere nick )
@Madmax, je update vind ik toch ook jedat niet hoor. Komt toch wel heel wit en onnatuurlijk over, neen? ? Lijkt precies plakwerk. Maar ik zie je punt wel om aan te tonen dat je het met wat PS wel wit kunt krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk berichtWel grappig om dit zelfde meisje bij lid 'lucky342' ook tegen te komen. Man en vrouw?
(ik hoop toch niet 2 keer dezelfde persoon onder andere nick )
@Madmax, je update vind ik toch ook jedat niet hoor. Komt toch wel heel wit en onnatuurlijk over, neen? ? Lijkt precies plakwerk. Maar ik zie je punt wel om aan te tonen dat je het met wat PS wel wit kunt krijgen.
Maar zo doe je het wel als je witte ondergrond wilt hebben. (uiteraard zijn er nog veel methoden maar dit is een van de simpelste)Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Ik ben van de volgende foto's vertrokken. Ik heb dus niets aan de belichting scherpte enz aangepast.
De studio zelf is 3 meter breed en 2.20 m hoog. De ondergrond heeft een totale lengte van 3 meter. Normaal wit van kleur. Ik kan hier nog maximaal 2 meter naar achter gaan. dus de ruimte is zelf 4,20 breed en 5 meter lang. Ik heb vandaag al zitten zagen om de scheidingswand tussen studio en speelkelder te verwijderen zodat ik een ruimte krijg van 4.20m x 10 m. Nog eventjese volhouden En dan denk ik dat ik genoeg ruimte heb om model verder van achtergrond te plaatsen.
Comment
-
4.5 x 10... das bijna net zo groot als mijn studio
Mooie plek hoor.
Nu nog zo'n mooi rolsysteem en je bent klaar
Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
Comment