Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Prachtig mooi. Het werkt aanstekelijk om het zelf eens te proberen.
Ik wil in september gaan starten met een eendaagse collodion workshop. dus mocht je interesse hebben stuur maar een PM
Ik had twee vraagjes naar implementatie.
* Via welk procédé gebeurt de toning?
de toning zit al als basis in het collodium en wordt veroorzaakt door het Cadniumbromide. Ook de fixeer (verschillende soorten) dragen hier aan bij
* Je stelt dat de plaat gedurende 4 seconden is belicht.
Hoe vang je bij modelfotografie de beweging van het model op?
Met een ouderwetse steun in de nek. Anders is het niet te doen en dan nog moet je soms platen opnieuw maken. De volgende foto heb ik 5 keer opnieuwe moeten maken omdat hij niet stil kon blijven zitten ! heeft mij ( en het model dus ook)dus bijna een uur gekost voordat ik de juiste had
Oorspronkelijk geplaatst door alex from hollandBekijk bericht
Moet snel aan de slag om een mobiele donkere kamer te maken !!
Sally Mann's mobiele doka gezien? Misschien kan dat je inspireren...
Heel knappe foto. Dergelijke oude technieken, en de kennis ervan, verdwijnen spijtig genoeg ten voordele van digitaal, terwijl de sfeer in dergelijke foto's niet te vangen is met digitaal. Zelfs de kennis van gewone analoge fotografie is bij vele digitale amateurfotografen nauwelijks bekend. 10 minuten procédé voor één foto is voor velen dan ook onvoorstelbaar...
Hoi Alex,
Je mag me al bijzetten als geinteresseerde voor een workshop.
Nóg een bijvraagje.
De lange exposure en de resulterende ruggesteun zorgt wel voor wat beperkingen naar compo. De gebruikte substanties zijn blijkbaar niet zo lichtgevoelig. Ik neem aan dat flitslicht ook wel kan werken? Dit kan op korte tijd veel meer licht afgeven en zou meer vrijheid naar compo realiseren.
Hoi Alex,
Je mag me al bijzetten als geinteresseerde voor een workshop.
Nóg een bijvraagje.
De lange exposure en de resulterende ruggesteun zorgt wel voor wat beperkingen naar compo. De gebruikte substanties zijn blijkbaar niet zo lichtgevoelig. Ik neem aan dat flitslicht ook wel kan werken? Dit kan op korte tijd veel meer licht afgeven en zou meer vrijheid naar compo realiseren.
Helaas is flitslicht geen oplossing.
de foto wordt erg "hard". Daarnaast heb je al vlug 10-15 flitsen nodig om tot de juiste belichting te komen.
4 seconden is voor de meeste mensen wel te doen. Ik heb zelfs foto's gemaakt op 20 seconden (voordat ik deze daglichtlampen had).
vergeet niet dat ze dit 150 jaar geleden ook zo moesten doen. Als je de foto's uit die tijd bekijkt , die zijn ontzettend scherp en gedetailleerd.
proficiat met je HOF, het ware niet normaal om je opname er niet in te zetten. Super.
Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
Misschien wel het beste wat ik hier op dit forum al gezien heb.
Gewoon internationale klasse. Technische know how gecombineerd met een prima compositie.
Dit is echt uitzonderlijk!
Comment