Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Joan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Joan

Voor het eerst met een model in de studio. Zij is model zonder ervaring, ik fotograaf zonder studioervaring met iemand die geen familie is...wat voor veel onwennigheid zorgde, maar toch wat leuke resultaten volgens mij. More to come...

Model: Joan
    Make-up: Joan

Mijn objectieven zijn all round...

Re: Joan

pose: Het model neemt een houding aan van “ik zal eens iets proberen”
    Je moet er naar streven dat de fotograaf de leiding heeft en de houdingen oplegt aan het model.
    Kadrage: achter het model heb je ruimte, dat is goed, maar vooraan staat ze met haar lichaam tegen de rand van de foto, dat is niet goed.
    Zelfs als dat doelbewust is. Het kijkt niet lekker.
    Mimiek: goed. Ondanks de onwennigheid die je beschrijft, wordt er niet lacherig gedaan.
    Lachende modellen leveren meestal afgezaagde zeemzoete plaatjes op.
    Belichting: te eenvoudig, te egaal, te plat. Er zit geen volume meer in het model en het gezicht.
    Durven spelen met het licht.
    Voor het eerst met een model in de studio. Zij is model zonder ervaring, ik fotograaf zonder studioervaring met iemand die geen familie is.
    Voor beginners, een goede poging, maar kan nog veel beter.
    Mede dankzij mijn gouden tips.
    Succes

en blijf vooral werken met onbekenden, dat werkt gewoon gemakkelijker dan met familieleden. Met onbekenden ben jij de fotograaf, en anders ben je de vriend of het familielid.

Comment

Bedankt voor het kijken en commentaar/tips

Nu is het toevallig zo dat ik juist wel heel veel gestuurd heb aan hoe het model zou moeten staan, enkel daar kwam toch een stukje onervarenheid van mij naar boven. Ook dat lijkt makkelijker dan het is, maar deze pose is 100% "mijn schuld"

Hebben ook wat geexperimenteerd met licht in andere foto's, maar of ik die durf te plaatsen Zal eens zien...als ik die bewerkt heb.
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Yes;;

Aan dit soort commentaar heb je iets!
        Ik wou dat iedereen zo hun reactie gaf!

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        pose: Het model neemt een houding aan van “ik zal eens iets proberen”
        Je moet er naar streven dat de fotograaf de leiding heeft en de houdingen oplegt aan het model.
        Kadrage: achter het model heb je ruimte, dat is goed, maar vooraan staat ze met haar lichaam tegen de rand van de foto, dat is niet goed.
        Zelfs als dat doelbewust is. Het kijkt niet lekker.
        Mimiek: goed. Ondanks de onwennigheid die je beschrijft, wordt er niet lacherig gedaan.
        Lachende modellen leveren meestal afgezaagde zeemzoete plaatjes op.
        Belichting: te eenvoudig, te egaal, te plat. Er zit geen volume meer in het model en het gezicht.
        Durven spelen met het licht.

Voor beginners, een goede poging, maar kan nog veel beter.
        Mede dankzij mijn gouden tips.
        Succes

en blijf vooral werken met onbekenden, dat werkt gewoon gemakkelijker dan met familieleden. Met onbekenden ben jij de fotograaf, en anders ben je de vriend of het familielid.

Comment

Working...
        X