Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een hoog contrastje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een hoog contrastje

Jorgen op locatie dat vraagt om wat reactie hé...

Overpowering van de zon is goed gelukt
    Blijkbaar een grote f-waarde gebruikt (klein diafragma), wat bij dit type plaat niet stoort en passend is. Zelf opteer ik dikwijls voor een zware ND filter om zo toch nog een groot diafragma te kunnen hanteren, maar zoals gezegd, het is passend in dit decor.

De schaduwen op de foto zijn uiteraard hard, dat kan bijna niet anders of je moet met heel veel Ws flitsers gaan werken, maar je hebt een duidelijke keuze gemaakt voor het hardere licht en da's ook mooi hier. De schaduwen zelf vind ik in combinatie met het zonlicht op sommige delen van het lichaam niet altijd even perfect vallen en dan voorral op haar rechterarm. Mijn persoonlijke keuze had geweest om een lichte fill-in te gebruiken left-of-cam, maar da's persoonlijk en doet geen afbreuk aan je plaat.
    Een klein detail is wel de vinger(s) van haar linkerhand die nog komen kijken, die zou ik wegpoetsen.

De lantaarnpaal die scheef staat door de groothoek geeft ook geen meerwaarde aan je foto, al eens geprobeerd om dat stuk gewoon van de foto te snijden...
    Zou een leuk resultaat kunnen opleveren.

Al bij al een mooie plaat, maar in de ganse reeks welke ik echt prachtig vind heb ik een voorkeur voor nummerke 2 en de foto's met natuurlijk licht.

But I like your work on location

Veel groeten

Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Re: Een hoog contrastje

thanks voor de leuke en uitgebreide reacties.

@Pete: Het was een freestyle/oefenshoot en ik was met het model in mijn eentje.
      Ik weet niet of je de vorige post heb gelezen waar ik nogal wat pech had met de accu. Ook mijn lichtmeter had ik hiet bij me. Maar goed, dat staat even los van je comment.
      Je kunt mijn buitenshoots op 1 hand tellen dus het was weer even hard nodig hahaha

Ik had dus geen handen extra om aan deze details te voldoen (winderig dak) en ik moet zeggen dat met die hoge contrasten ik het zelf geen enkel probleem vind dat sommige delen door de zon lekker worden weggeblazen of diep in de schaduwen zitten. De flitser zou iets meer naar links hebben gekund, maar ik vond het beeld super zo.

Ook dat groothoekeffect met de paal is een persoonlijke keuze dat ik het zo gelaten heb. Uiteraard heb ik div. comps in PS bekeken met en zonder paal... zelfs met een rechte paal. Maar het beeld is nu eenmaal vervormd door het extreem lage standpunt dat ik ook daar de keuze heb gemaakt om het zo te laten.
      Het meisje is maar 162cm vandaar mijn lage standpunt

Mja.. of het goed of fout is laat ik dus in het midden. Smaak smaak smaak.
      Je mening en die van anderen wordt uiteraard gewaardeerd en begrepen.
      Al met al was het erg leerzaam en ik ben super tevreden over de resultaten. Smaakt voor mij naar meer.... mits het weer de goede kant op gaat

no2 heb ik hier al gepost. Is ook een van mijn favo's.
      Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Thanks allemaal

@ Tini: Topje heb ik gekocht bij Wonderwoman
      Last edited by MadMax; 26 mei 2010, 11:23.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
      X