Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High-Key

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: High-Key

Allen bedankt voor jullie toelichtingen, met deze wil ik ook even laten zien dat ik wel weet wat ik wil bereiken in HK, alleen speelt PS me nog parten .

Dit was mijn allereerste foto die ik maakte met mijn elinchronflitsers - voordien had ik nog nooit een studioflitser van ver gezien - laat staan van dicht bij ...
    Kocht een rol wit papier en een lichtmeter op 17 oktober, de dag nadien begon ik foto's te maken. Toen was ik al wilt van "high key" waarbij 75% in de hoge lichten zit.
    Ik maakte mijn broer en schoonzus duidelijk dat Sterre WITTE KLEDIJ moest aanhebben = ik wist wel met wat ik bezig was, al waren het mijn eerste foto's.
    (Remember = in juli '09 kocht ik mijn lens 85 f1,2 en de 70- 200m f2,8 na maanden op dit forum zitten te kijken en vragen te stellen)

Alleen wil me de omzetting naar zw HK met photoshop niet lukken.
    De pedalen van photoshop zijn me nog vreemd omdat ik al jaren met een automatieke boite rij ;-)

Grtz

Frederik

Startfoto Sterre 6 maand en volop tandjes aan het maken vandaar de kloofjes a/d mond
    het schapenvachtje heb ik wat aan de randen gecloond (niet uit gebeten!)

crop

een PS probeersel om de mond wat te healen

Comment

De update is idd een mooie HK

Gewoon oefenen en tutjes lezen op het net. Of filtertjes downloaden
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Is een hele mooie foto, maar voor mij geen high key. Een goed belichte foto op een white-out achtergrond is niet echt een high key foto (althans niet naar mijn begrip). er zit nog teveel detail in. Zoals ik het zie zorg je bij High Key ervoor dat je belichting goed staat zodat je nog voldoende detail hebt, en ga je in nabewerking voor het HK effect zorgen, waarbij je de nadruk laat liggen waar je die wilt hebben. En dat zullen meestal de ogen zijn.

Voor de rest vind ik hem wel heel mooi. Alleen zou ik in het linkeroog de reflectie aan de rand wat wegwerken, die stoort een beetje.

Enfin, dat zijn maar mijn 2 cents
        onderweg...
        Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Comment

Blurren,verscherpen, het zijn effectjes in PS om een plaat te verfraaien.. of te verklooien. Sommige mensen zijn meesters hierin... kun je het nog niet, kun je je beter beperken tot lichtbeheersing tijdens het schieten. Dan zul je zien dat je achteraf niet eens zoveel PS nodig hebt.

PS moet de plaat niet maken... dat moet jij
          zo is dat. Amen.
          Zoals ik het zie zorg je bij High Key ervoor dat je belichting goed staat zodat je nog voldoende detail hebt, en ga je in nabewerking voor het HK effect zorgen, waarbij je de nadruk laat liggen waar je die wilt hebben. En dat zullen meestal de ogen zijn.
          En dit naar analogie met de lowkey waar de schaduwen dichtlopen in het zwart. Ik deel die visie. En je kan tweaken en finetunen met PS, maar de basis moet goed zijn. Uitgebeten en overstraald moet je vermijden, maar je moet zoveel mogelijk Highlights in je foto krijgen. Hé, wat dacht je van 75% ...

EDIT: ik vind de originele mooier overigens.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Edit: Ik ontdekte net dat ik linker- ipv rechterkant van het histogram had geschreven. Excuus.

Maar de bedoeling was duidelijk hoop ik
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              De update is idd een mooie HK
              welke update bedoel je?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                welke update bedoel je?
                grt,bouk.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                X