Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fashion geschenkje (deel 2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fashion geschenkje (deel 2)

Nog eentje van Laure-Anne Tombeur...

Update:

Special thanks to:

Co-Foto: Karen Devriese & Will Dongleur
    MUA: Nicky Myny
    Styling: Lien Michiels
    Entertainment: Paul Reinquin
    Last edited by kurtvandeweerdt; 18 mei 2010, 21:26. Reden: update
    . fashion & artist photography
    . www.kurtvandeweerdt.be
    . twitter . facebook . flickr

Re: Fashion geschenkje (deel 2)

Mooi fashionplaatje als lijkt de kleur iets te wringen op mijn scherm. (te rozig)
    Tikkie meer scherpte had ook gemogen voor mij.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Merci! Mss moet ik mijn scherm maar eens kalibreren dan... Al vind ik persoonlijk het niet te rozig... Iemand anders wel nog?
      . www.kurtvandeweerdt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cosnovitz Bekijk bericht
        Merci! Mss moet ik mijn scherm maar eens kalibreren dan... Al vind ik persoonlijk het niet te rozig... Iemand anders wel nog?
        Yep, me too

Al bij al wel best OK , maar ik vind het persoonlijk ook redelijk vlak belicht... Niet zo erg hoor, maar stel dat het nu eens niet zo'n knappe madame was, wat blijft er dan nog over ?? Nu kijkt het best lekker, maar zet er eens iemand anders (snap je?)...
        Groeten Dirk
        Website : http://www.gakrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Mooi fashionplaatje als lijkt de kleur iets te wringen op mijn scherm. (te rozig)
          Tikkie meer scherpte had ook gemogen voor mij.
          Voor mij ook te rood

Comment

Ok, dan kan ik mij mogelijk in dat "te roze" wel vinden... Te vlak, ben ik het niet mee eens... Althans, dat is bewust gedaan. Beetje contrast weggehaald, plus door enkele filters en tweaks aan de curves, zorgt voor dat "vlak" gevoel, denk ik.
            Ik ben het wel eens met je dat de foto minder mooi zou zijn, als er een minder mooi model stond... Maarja, is dat niet gewoon een feit voor iedereen en eender welke omstandigheid? Nu ga ik mss moraalridders tegen de borst stoten, die er prat op gaan dat een goeie fotograaf ook een minder mooi model goed op de foto kan zetten en er een mooi geheel van maakt. En ja, dat klopt ook... Maar feit is gewoon: in een goede foto heb je een mooi model/onderwerp, goede belichting, achtergrond, fotograaf, styling, make-up, noem maar op... Alles moet gewoon kloppen... Waarom komen dan hoofdzakelijk mooie meisjes in magazines, etc... (met in het achterhoofd dat "mooi" ook subjectief is.)
            Plus, het gaat er hier ook niet over welk model er op staat of welk niet. De foto is wat het is... You like it, or you don't! Hier heb ik gekozen voor dat model, met die achtergrond en met dergelijke bewerking. It all fits to me this way.
            But, hey... Thanks anyway for your comment!
            . www.kurtvandeweerdt.be

Comment

Nu ga ik mss moraalridders tegen de borst stoten, die er prat op gaan dat een goeie fotograaf ook een minder mooi model goed op de foto kan zetten en er een mooi geheel van maakt.
              Wat heeft dit nu met moraalridders te maken?

Wat je aanhaalt is wel juist,...maar zo zit fotografie nu eenmaal ineen!....en heeft met techniek en ondervinding te maken, niet met moraal...

Dus, te rozig, iets vlak belicht, mist wat punch en personalitijd (maar dat komt dan misschien wel omdat de foto door heel wat mensen gemaakt is, als ik bij je credits kijk),

maar je zit op de goeie weg...

Grtz, D.

Comment

Ja, ik kan het mij wel inbeelden dat sommige mensen zo zouden denken of dat zouden antwoorden op mijn redenering over het feit dat met een minder model, de foto al snel minder mooi is...

Ik begrijp in feite ook niet dat de foto personaliteit zou missen door de grootte van het team? Kunt ge dat uitleggen?
                . www.kurtvandeweerdt.be

Comment

Hey Kurt, niet te persoonlijk opvatten : ik kan best begrijpen dat je achter die plaat staat en een mooi model hebben is net zo goed als een mooie locatie fixen (niks verkeerd mee, wel in tegendeel ). Trouwens ook niet met een heel team ter beschikking hebben ("stik jaloers op", geef ik graag toe)....

Maar rozig is ie zeker (dat kan je eigen keuze zijn, up to you (als je scherm goed staat tenminste )) en ook low contrast mag best je eigen keuze zijn, ik denk alleen dat iedereen die komt piepen er zijn eigen mening mag over hebben, niet ?

PS "dat een goeie fotograaf ook een minder mooi model goed op de foto kan zetten en er een mooi geheel van maakt", daar ben ik in ieder geval heel slecht in...
                  Groeten Dirk
                  Website : http://www.gakrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cosnovitz Bekijk bericht
                    (...)Nu ga ik mss moraalridders tegen de borst stoten, die er prat op gaan dat een goeie fotograaf ook een minder mooi model goed op de foto kan zetten en er een mooi geheel van maakt. En ja, dat klopt ook (...)
                    Ja en nee. (heeft niks met moraalridders te maken trouwens)... maar een goede fotograaf kan doen wat hij wil, maar als het model niet kan poseren of niet fotogeniek is, en in een verkeerd thema gebruikt wordt, bakt hij er ook niks van < spreekt uit ervaring >

Een statieportret maken is wat anders .. dat kan ik zelfs van een nijlpaard.

Risico van een mooi model is, (mooi is subjectief) is dat het model de foto gaat dragen en dat kan soms leuk zijn (of een redmiddel) maar niet het einddoel.

Fijne van een goed (en mooi) model is, dat de fotograaf sneller groeit doordat hij zich minder met sturing bezig hoeft te houden en zich kan concentreren op de techniek < spreekt ook weer uit ervaring >
                    Een goed model (mooi of niet) is een zegen voor een fotograaf Maakt het leven zo veel makkelijker hahaha.

Dit model in de foto heeft gewoon alles mee om dit soort foto's van zich te laten maken. (thema)
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Humm, haal die foto eens door lightroom en pas die huidtinten aan en nog wat zaken.
                      Je wenst een high fashion look neer te zetten begrijp ik uit je posting, dan moet je er ook voor zorgen dat de post-processing van die aard is.

Een goede basisfoto waar nog een beetje moet aan gesleuteld worden

Groeten,

Peter
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Na een algemene opmerking de huidtinten subtiel aangepast alsook een klein beetje contrast.

Peter, welke "en nog wat zaken" jij bedoelt, zijn me een raadsel... Voor mij heeft deze foto zeker een degelijk fashion gehalte, maarja... We kunnen daar heel anders over denken, hè...
                        . www.kurtvandeweerdt.be

Comment

Vind de update al (aan de bovenkant) een heel stuk beter.
                          Haar benen zijn nu echter niet passend bij de kleur boven. Kun je met selective color aanpassen.

Maar zeker een vooruitgang
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Het is idd zo dat de kleuren nog van geen kanten correct overkomen, tenzij je bewust voor deze cross-processing feel bent gegaan. Maar als mensen dat doorhadden, moeten ze om te beginnen al niet zeuren over "te rozig", maar dat accepteren als jouw visie voor de foto.

Ik heb er zelf geen probleem mee, maar dat is mee door het model.
                            Gecorrigeerd zie ik hem zeker zo graag. Nog van dat

Comment

You're right about the colors again... Ik denk dat ik beter eens op tijd ga slapen en het tegoei bewerk als ik wat frisser ben... Cheers!
                              . www.kurtvandeweerdt.be

Comment

Working...
                              X