Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baby M. kan de hele wereld aan...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Baby M. kan de hele wereld aan...

Toch wel met wat angst en twijfel naar jullie reacties, wil ik deze een trapje hoger zetten dan ik normaal met mijn foto's doe.
    Hopelijk vinden jullie het ook terecht... hopelijk past ze hier tussen al die straffe modellen en babes, zoniet, sjot me dan maar rap terug een trapje lager...

Een vierkante crop voor de liefhebbers
    Een vierkante crop voor de liefhebbers (picasa)
    Last edited by Nena; 22 april 2010, 09:35. Reden: Link met crop
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Baby M. kan de hele wereld aan...

je mag hem van mij croppen tot net onder het handje(of net wat meer) van de kleine.
    dan ist een mooie, maar ja het gezegde is dan ook...: mooi rood is niet lelijk.
    grt,bouk.
    Last edited by bouk; 21 april 2010, 14:00.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heel leuk en een ontzettend leuke baby :-)

Allen zit de scherpte precies op het handje, rechteroogje is wat zacht. Maar dan ben ik aan het muggeziften.
      Ben niet zeker over de crop, zou alleszins het armpje erbij houden.
      onderweg...
      Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DonnaVicky Bekijk bericht
        Allen zit de scherpte precies op het handje, rechteroogje is wat zacht. Maar dan ben ik aan het muggeziften.
        Volgens mij zit de scherpte overal prima hoor. Ik heb op F8 gewerkt en volgens dofmaster kom ik nog uit op ruim een meter DOF. Ze heeft aan haar linkeroogje wel een rode plek (was gevallen of zoiets) en misschien dat jij die indruk krijgt?
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Mijn gedacht ken je hé. Ik vind het een prachtfoto; liefdevolle blik van de mama, schattige baby die in de juiste richting kijkt....
          Goe bezig, zeggen ze in Leuven.

Comment

Héél mooie foto, mooie pose en super blik van de baby en moeder. Ontroerend. Knap.
            Vind wel dat er ietsje meer kleur in mocht en die paars/rode gekreukelde doek die je als achtergrond gebruikte trekt wat aandacht aan de rechter kant (rechter beneden hoek). Niks echt storend en zeker geen afbreuk aan het gehele plaatje.
            Croppen zoals Bouk zei zou ik niet doen; indien je cropt toch het babyarmtje er helemaal op laten.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
              Croppen zoals Bouk zei zou ik niet doen; indien je cropt toch het babyarmtje er helemaal op laten.
              OK.. maar vind nu te veel rug.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat de crop betreft. Ik heb ook getwijfeld om al dan niet iets af te doen van de onderkant, maar heb het dan toch niet gedaan omdat ik vond dat het armpje er helemaal op moet. Hoe de baby de mama vasthoudt, vind ik ook veelzeggend en wilde ik daarom dus niet wegsnijden.
                Ik zou onderaan eventueel 1 cm kunnen croppen, maar niet veel meer, is mijn persoonlijk gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                die paars/rode gekreukelde doek die je als achtergrond gebruikte
                Oops, dat is de zwarte kant van een reflectiescherm (vandaar ook hier en daar nog wat kreukels erin). Ziet het paars/rood..?? grmbl.. ik heb mijn schermen nog steeds niet goed gecalibreerd gekregen en zit qua kleuren dus toch wat in het duister te mikken Dju toch. Al zie ik wel een beetje een paarse schijn erin.
                Er is er eentje weg voor afdruk, zal zien hoe het er daar uitziet.

[Ik vermoed/vraag me af of die zwarte achtergrond via photoshop nog beter te maken valt? Maar ben een PS-noob op dat vlak, dus hou het dan maar gewoon naturel..]
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Volgens mij zit de scherpte overal prima hoor. Ik heb op F8 gewerkt en volgens dofmaster kom ik nog uit op ruim een meter DOF. Ze heeft aan haar linkeroogje wel een rode plek (was gevallen of zoiets) en misschien dat jij die indruk krijgt?
                  Mijn monitor is ook niet altijd wat het zijn moet hoor . Ik kan er ook moeilijk de vinger op leggen wat ik denk te zien. Alleszins stoort het mij niet. Ik vind de foto heerlijk (en beter dan wat ik zou klaarspelen ).
                  onderweg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht

[Ik vermoed/vraag me af of die zwarte achtergrond via photoshop nog beter te maken valt? Maar ben een PS-noob op dat vlak, dus hou het dan maar gewoon naturel..]
                    Technisch valt dat best mee. In PSE mama en baby selecteren. Feather met ongeveer 10 pixels, dan selectie omkeren. Ctrl J drukken, zodat je een nieuwe laag creert met de achtergrond alleen. Dan kan je de achtergrond bewerken zodat hij mooi zwart is. Mooiste resultaat is de achtergrond vullen met de bucket tool.

Nu in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat je al een behoorlijk vaste hand moet hebben om de selectie mooi te maken, maar met een foto als deze gaat dat iets beter omdat de lijn tussen onderwerp en achtergrond duidelijker is.
                    Ik heb twee voorbeelden gemaakt, maar ik weet niet hoe ik ze kan posten via een link.
                    onderweg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      je mag hem van mij croppen tot net onder het handje(of net wat meer) van de kleine.
                      dan ist een mooie, maar ja het gezegde is dan ook...: mooi rood is niet lelijk.
                      grt,bouk.
                      ja, ik vind dat Bouk hier een punt heeft, zou nog beter tot zijn recht komen

jeannot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                        ja, ik vind dat Bouk hier een punt heeft, zou nog beter tot zijn recht komen
                        jeannot
                        Ik heb voor de liefhebbers een vierkante crop achter een linkje gezet in mijn eerste post.
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Kan hem niet zien

Ik denk dat ik een Yahoo ID nodig heb om de foto te kunnen zien?
                          onderweg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DonnaVicky Bekijk bericht
                            Kan hem niet zien
                            Ik denk dat ik een Yahoo ID nodig heb om de foto te kunnen zien?
                            Oei, lukt het nu. Heb een tweede link via Picasa bijgezet. (ik vermoed dat ik volgens de regels de crop versie hier niet zichtbaar mag maken?)
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Het blijft een mooie foto, maar ik vind de originele mooier. Kan heel persoonlijk zijn, maar meestal hou ik wel van wat ruimte onderaan en ben niet zo dol op vierkante foto's. Dus voor mij zeker de ongecropte.
                              onderweg...

Comment

Working...
                              X