Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
beetje te gemaakt die houding vind ik (wat stijfjes)
achtergrond niet men smaak
de rest ok
grtz
Als er nu eens "iemand" kon in duidelijke taal beschrijven wat er "mis" is met deze achtergrond ???
Of beter nog , welke achtergrond "beter" zou zijn ....
Als er nu eens "iemand" kon in duidelijke taal beschrijven wat er "mis" is met deze achtergrond ???
is gewoon men smaak niet maar er is niks mee hoor
smaken verschillen nu eenmaal
Er is niks mis met de achtergrond. Net zo min als er iets mis is met een porche uit 1980 of een nooit gedragen colbert van 5 jaar geleden.
Maar zet je de huidige generatie modellen ernaast, zal je het verschil zien. Het is uit de tijd.
Not more.. not less
Foto is ook gewoon netjes, maar ook niet meer.
Maar jij geeft al langer aan dat jij en je klanten tevreden zijn, dus stoor je niet aan ons
Maar ik verbaas me dat een ondernemer (ik neem aan dat je dat bent) je licht niet opsteekt wat er momenteel gaande is in de modelfotografie. Lees de magazines, de lifestyle tijdschriften, kijk op modelmayhem enz. Dan moet er toch iets opvallen?
Maar nogmaals.. ieder zijn/haar ding. Ik schiet ook graag tegen mijn witte muurtje
ps...vreemde is wel dat het model helemaal anno 2010 gestyled is. Zet dit tegen een witte muur, en je licht eens wat hoger/schuiner, dan krijg je meteen een heel ander beeld. DUs veel is er niet voor nodig
vind ik ook.
gewoon een goed plaatje zo.
grt,bouk.
je moet zijn woorden niet uit de context trekken.. hij heeft 100% gelijk zoals zijn post origineel is. zelfde foto als zijn 30 vorige die hij gepost heeft.
Niks creativiteit.. Maar zoals Max zegt.. als zijn "klanten" daar tevreden over zijn..
maarja jij bent ook een beetje blijven steken in de tijd he Bouk
je moet zijn woorden niet uit de context trekken.. hij heeft 100% gelijk zoals zijn post origineel is.
uit de regels:
Het is aan te raden om enkel het stukje tekst te quoten dat betrekking heeft op je reply. Telkens de volledige (lange) tekst quoten is niet noodzakelijk.
grt,bouk.
je moet zijn woorden niet uit de context trekken.. hij heeft 100% gelijk zoals zijn post origineel is. zelfde foto als zijn 30 vorige die hij gepost heeft. Niks creativiteit.. Maar zoals Max zegt.. als zijn "klanten" daar tevreden over zijn..
Jullie zijn best wel grappig hoor ; ik post hier foto's en het afbraakcomite brengt het niet verder dan opmerkingen als "de achtergrond is niet mijn ding" of "niks creativiteit"
Moet hartelijk lachen met de horde fotografen (ook op deze site) die onder de noemer "vernieuwing" en "creativiteit" er feitelijk niks van terecht brengen.
Je kan de fotografische regeltjes met de voeten treden maar de "gedrochten" die ik hier soms zie verschijnen en die dan nog algemeen geprezen worden(altijd door dezelfde kliek uiteraard) , daar stel ik me toch wel vragen bij ...
By the way , als hobbyfotograaf heb ik geen "klanten" , alleen een agenda vol met tevreden modellen !
je vraagt comments en je krijgt ze, als ze je niet aanstaan, is het dan niet beter van ze gewoon tot jouw te nemen ipv te beginnen strijden? ieder heeft toch maar zijn (recht op een) mening? bovendien staan er commentaren in die gestaafd worden met goede argumenten, lees vooral de die... commentaren met "ik vind", das gewoon kwestie van smaken, dusja..
en dan nu mijn mening: _ik vind_ dat mooie portretten, het is gewoon een feit dat de kijkers ondertussen "gewoon zijn geworden" aan jouw achtergrond en misschien willen ze wat afwisseling (wat natuurlijk in eerste plaats het probleem van de kijker is ;p)
Om het op de achtergrond te houden: mij lijkt hij teveel op het zicht dat je hebt als je vanuit een snelle trein naar buiten kijkt. De achtergrond lijkt wel voorbij te razen, ik vind 'm helemaal niet rustgevend. Ik vermoed wel dat ik redelijk uniek ben in deze appreciatie.
Jullie zijn best wel grappig hoor ; ik post hier foto's en het afbraakcomite brengt het niet verder dan opmerkingen als "de achtergrond is niet mijn ding" of "niks creativiteit"
Moet hartelijk lachen met de horde fotografen (ook op deze site) die onder de noemer "vernieuwing" en "creativiteit" er feitelijk niks van terecht brengen.
Je kan de fotografische regeltjes met de voeten treden maar de "gedrochten" die ik hier soms zie verschijnen en die dan nog algemeen geprezen worden(altijd door dezelfde kliek uiteraard) , daar stel ik me toch wel vragen bij ...
By the way , als hobbyfotograaf heb ik geen "klanten" , alleen een agenda vol met tevreden modellen !
altijd dezelfde foto's, altijd dezelfde reply's...
Deze reply toont alleen maar weer je bekrompen visie en houding.
Je post in de "showcase", kan je niet tegen de comments, hou dan je bek of aanvaard de kritieken.. of nog beter.. doe er iets mee!?
Zolang je keer op keer EXACT dezelfde foto blijft posten met alleen maar afentoe een ander model.. wat verwacht je dan?
en welke "kliek"? als je het over dit topic hebt, Max of mezelf? Max heeft al kritiek op mijn foto's geuit en ik zozeer op de zijne.. en ik denk niet dat wij elkaar daar "vies" voor bekijken.. we kunnen er maar van leren..
Ik denk dat jij de enige bent die hier post om "schouderklopjes" van jou "kliek" te krijgen.
Het model op zich is knap genoeg om er meer uit te halen dan alleen op een stoeltje te zetten ,ik had haar nu bevoorbeeld ergens buiten in een veldbloemen gezet (dit geld maar als voorbeeld he ) ,of mss had ik haar ook niet zo braaf laten zitten op een stoeltje maar laat haar eens schommellen met de haren in de wind .
Of als had haar bevoorbeeld bij een mooie auto gezet of motor in een studio waar zij een geheel vormt met het andere onderwerp .
De achtergrond is niet mijn ding omdat die teveel aandacht trekt ,volgens mijn eigen persoonlijke smaak natuurlijk .
Maar ja ik ben geen modelfotograaf omdat dit niet echt aan mij besteed is dit onderdeel van fotografie .
En verder ik ben maar een echt amateurfotograafke hoor ,ik trek me niks aan van regels of andere voorschriften ,ik doe mijn ding en ben er tevreden over .
Groetjes
Ardesign
Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .
Comment