Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

karakterkop met de nadruk op karakter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• karakterkop met de nadruk op karakter

Het moeten niet altijd knappe vrouwen zijn die al dan niet halfnaakt poseren ,ik heb hier gewerkt in de studio met een groot diafragma van f1.4 en dat was niet zo simpel

Re: karakterkop met de nadruk op karakter

beeld op zich spreekt, alleen de ogen niet, das jammer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      beeld op zich spreekt, alleen de ogen niet, das jammer.
      grt,bouk.
      Helemaal mee eens.

'k vind het een mooie foto met goeie compo, maar de ogen komen er niet uit, spijtig
      Wel een 'karakter' kop. Mooie
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

je kon de foto zoveel meer hebben doen spreken, de nadruk van je scherpte ligt niet goed, diafragma f4 of f8, wat meer scherpte op de ogen en de rest van het gezicht, een heel goede karakterkop voor de rest. Lichtmeter gebruiken , kan je veel helpen...
        smile ! ...it confuses people ...

Comment

Dit beeld is gemaakt op school onder toezicht van een heel ervaren leraar,er is wel degelijk een lichtmeter gebruikt,de bedoeling was om te zien of het licht genoeg kon gedempt worden zodat ik tot F1.4 kon gaan,dit ging niet zomaar vanzelf ,ik heb het beeld ook op een ander diafragma gemaakt mischiens plaats ik deze ook wel nog eens,wat betreft de ogen,het was heel moeilijk om de man zijn ogen te laten spreken ze zijn klein en liggen diep in zijn oogkassen.bedankt voor de comments,greetz T

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door louysT Bekijk bericht
            Dit beeld is gemaakt op school onder toezicht van een heel ervaren leraar
            doet toch niet terzake, het eindresultaat wat wij hier te zien krijgen is toch belangrijk.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door louysT Bekijk bericht
              Dit beeld is gemaakt op school onder toezicht van een heel ervaren leraar,er is wel degelijk een lichtmeter gebruikt,de bedoeling was om te zien of het licht genoeg kon gedempt worden zodat ik tot F1.4 kon gaan,dit ging niet zomaar vanzelf ,ik heb het beeld ook op een ander diafragma gemaakt mischiens plaats ik deze ook wel nog eens,wat betreft de ogen,het was heel moeilijk om de man zijn ogen te laten spreken ze zijn klein en liggen diep in zijn oogkassen.bedankt voor de comments,greetz T
              ik snap je bedoeling, qua licht, maar dat neemt niet weg dat de scherpte op de ogen had moeten liggen en niet prominent op zijn neus, uw ervaren leraar had u hierbij moet adviseren... 1.4 is ziozo een heel kleine scherptediepte, dus moet je goed gaan inschatten waar je die scherpte legt, als de ogen diep in de oogkassen liggen is dat net de kunst om deze te laten spreken..., zijn ze te donker doe iets met de lichtinval bv...
              Neemt niet weg, ik blijf erbij, je hebt een goed onderwerp gekozen, de compo zit goed, nu alleen nog wat meer de details uitwerken, positief bedoeld hoor
              smile ! ...it confuses people ...

Comment

Portret te zwaar links met rechts een oningevuld (niets zeggend) zwart gat. Niet mijn ding
                grt.hogteneer
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Persoonlijk vind ik de foto wel erg goed. De scherpte had inderdaad beter op de ogen gezeten. Dat is in mijn ogen een klein foutje. Maar voor de rest toch een heel erg goed portret hoor.

Het zwart rechts stoort met niet, ik vind de compo zo wel goed uitkomen.

Misschien alleen een beetje té veel verscherpt, en dan de scherpte op de ogen, maar voor de rest meer dan ok!
                  www.focusfotografie.be
                  www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Was het niet de bedoeling om hem zo neer te zetten ik vindt dat de foto heel veel zegt.
                    Zie titel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                      ik snap je bedoeling, qua licht, maar dat neemt niet weg dat de scherpte op de ogen had moeten liggen en niet prominent op zijn neus, uw ervaren leraar had u hierbij moet adviseren... 1.4 is ziozo een heel kleine scherptediepte, dus moet je goed gaan inschatten waar je die scherpte legt, als de ogen diep in de oogkassen liggen is dat net de kunst om deze te laten spreken..., zijn ze te donker doe iets met de lichtinval bv...
                      Neemt niet weg, ik blijf erbij, je hebt een goed onderwerp gekozen, de compo zit goed, nu alleen nog wat meer de details uitwerken, positief bedoeld hoor
                      Zal ik ook moeten leren met m'n nieuw speeltje.
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Tony, I like it

alleen de nametag zou ik rechts geplaatst hebben
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
                        X