Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

my french muse...Patricia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: my french muse...Patricia

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    ....... Daarnaast vind ik de pose erg ver gezocht en daardoor niet erg geloofwaardig overkomen. Ik denk dat er weinig vrouwen zijn die graag naakt bovenop de lakens met de benen wijd een blaadje lezen.
    Ik heb het mooie in deze foto nog niet kunnen ontdekken. Misschien laat ik mij minder afleiden
    Sinds wanneer is het een vereiste dat een compositie geloofwaardig is, bovendien is dat erg subjectief (in welk wereldje leeft iemand, enz....)

Schoonheid herkennen en erkennen is dan ook niet altijd makkelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Zeer mooi beeld om bij weg te fantaseren.
      Ik volg, en moest je nu de tepel niet zien , zou ik evenzeer met hetzelfde gevoel
      reageren, is simpelweg een mooie plaat,
      met of zonder tepel

jeannot

Comment

Veel te harde belichting, waardoor vooral de schaduwen in het gezicht er maar raar uitzien. Daarnaast vind ik de pose erg ver gezocht en daardoor niet erg geloofwaardig overkomen. Ik denk dat er weinig vrouwen zijn die graag naakt bovenop de lakens met de benen wijd een blaadje lezen.
        Ik heb het mooie in deze foto nog niet kunnen ontdekken. Misschien laat ik mij minder afleiden
        monica, je wil niet weten wat vrouwen allemaal aan poses aan nemen in de slaapkamer

Comment

We hebben het hier over een dame die alleen is en in een blaadje leest.
          Maar okay...het zal wel een mannenfoto zijn. Bij mij werkt het eerder op de lachspieren.

@Control Z...in sommige situaties kan ik harde schaduwen ook waarderen. Maar hier vind ik het niet passen. De benen, de lakens...alles ziet er soft uit. Die harde slagschaduwen vind ik in deze combi niet mooi. De neus ziet er door de schaduw ook vreemd uit.

@Lugosi...als er iets subjectief is, is het wel het beoordelen van schoonheid.

@Pascal...excuus dat ik de foto niet zo meeslepend vind als jij en me daarom richt op de technische aspecten van de foto. Het lijkt wel alsof je bij naaktfoto's niet meer kritisch mag zijn

Comment

We hebben het hier over een dame die alleen is en in een blaadje leest. Bij mij werkt het eerder op de lachspieren.
            bij mij toch ook wel een beetje hoor.
            vrouwelijker zou zijn een spiegel ipv een blad, gezien de houding van het model en het blad.
            de subtiele belichting vind ik wel mooi hier.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
              Ik volg, en moest je nu de tepel niet zien , zou ik evenzeer met hetzelfde gevoel
              reageren, is simpelweg een mooie plaat,
              met of zonder tepel

jeannot
              Klopt, ik vind de tepel eigenlijk overbodig in deze plaat.
              Mooie plaat, maar had meer tot de verbeelding gesproken (en misschien mooiere plaat geweest) mocht de tepel er niet opstaan.
              Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Ik vind dit gewoon een mooie plaat.

Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

Comment

...

@Pascal...excuus dat ik de foto niet zo meeslepend vind als jij en me daarom richt op de technische aspecten van de foto. Het lijkt wel alsof je bij naaktfoto's niet meer kritisch mag zijn
                  Monica ik heb niets over de ractie van jou gezegd hoor?
                  Het ging er gewoon om dat ik zou van mijn melk zijn als er een tepel op te zien valt...En dit kwam niet van jou volgens mij.
                  Dus don't worry..
                  Maar ik kom hier ook maar eens af en toe gevoelsmatig kijken om eens te zien wat de natuur hier te beiden heeft en dan ligt mijn hart op mijn tong..
                  Zoals ik het door mijn mannelijk oog bekijk.

Ik ben gewoon een liefhebber van het nonchalante vrouwelijk schoon dat soms ook wat sletterig mag over komen. Grrrrr..Tja ik kan er ook niet aan doen.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ah, sorry...misverstandje Pascal
                    Mannen zijn niet voor niets het zwakke ras van deze tijd

Comment

Ah, sorry...misverstandje Pascal
                      Mannen zijn niet voor niets het zwakke ras van deze tijd
                      En dat wil ik ook blijven zolang ik maar geen Nespresso en Martini ga drinken..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Iets wat ik dan weer jammer vind (en waarschijnlijk word ik nu beschouwd als de grootste muggenzifter op BD ) is het blaadje dat ze vast heeft.
                        Het ziet eruit als een vers uit de printer gerolde kreukvrije en gave afdruk van iets wat net zelf gemaakt is op de computer. Dat strookt imo niet echt met de afbeelding...
                        Het plaatje an sich mag van mij nog wat verscherpt worden en een goede zw/w omzetting zou ik meer smaken.

Palladio
                        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Niemand die ook maar verder kijkt dan die tepel!!!
                          Op het blaadje spreekt men van "un spectacle total" en daar wordt hier in de compositie de nadruk op gelegd.
                          Ondanks de afbrekende opmerkingen voor mij een foto die "spreekt".

Henri
                          lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                            Niemand die ook maar verder kijkt dan die tepel!!!
                            Op het blaadje spreekt men van "un spectacle total" en daar wordt hier in de compositie de nadruk op gelegd.
                            Ondanks de afbrekende opmerkingen voor mij een foto die "spreekt".

Henri
                            Henri..Dat heb je goed gezien.

Maar ik kan niet ontkennen dat mijn oog eerst ergens anders op viel..En dat was zeker niet die tepel maar wel de spanning van wat zou het zijn als ze.......
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

prachtige foto hier zit toch van alles in de één vindt dat alles perfect moet wezen met een foto als deze is dat niet nodig.

Comment

Allemaal bedankt voor jullie reacties, opmerkingen, tips etc. zowel positief als negatief! De foto maakt iig héél wat los! Dat vind ik mooi, daar kan ik wat mee!

Over het boekwerk wat ze in de hand heeft, is het officiële boekwerk wat ik gekocht heb tijdens een concert van Patricia Kaas, een Franse zangeres, maar dat weten jullie allemaal wel, denk ik!!! Dit magazine had 2 functies: ten eerste, vond ik het bij foto passen, en ten tweede, door de grootte kon model zich er behoorlijk achter schuilen!!!

Binnenkort volgen er meer... hoop dat die ook zo veel los maakt!

Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

Comment

Working...
                                X