Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

evelyn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • evelyn


  • #2
    Re: evelyn

    Vind de belichting hier niet zo goed. Reflecties op het voorhoofd en vreemde, te felle, lichtvlekken op de linkerwang, rond de neus en de kin.
    Ook de rest van het gelaat is te vlak belicht, er is bijna geen schaduw meer te bespeuren om diepte te geven aan het gezicht.

    Het beeld had misschien beter geweest had je het licht dat rechts stond gewoon weggelaten om tegelijk die lichtvlekken kwijt te zijn en wat meer diepte erin te krijgen.

    De blik, de scherpte en de DOF zitten wel goed, al vind ik de houding van de schouder ook vreemd overkomen.

    L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Re: evelyn

      Hum,...het is hier SHOW CASE,...en eigenlijk verwacht men hier van de fotograaf dat hij op zijn minst zijn licht wat beheerst,

      wat hier duidelijk het geval niet is...

      Iedereen moet beginnen, daar geen probleem mee, maar direct showcase mikken, legt de lat natuurlijk heel hoog

      Is je model hier blij mee?

      Zeker de moed niet laten zakken, en verder zoeken, en leren....

      Grtz, D.

      Comment


      • #4
        Re: evelyn

        Het model is hier super tevreden mee,dank u voor de reacties.

        Comment


        • #5
          Re: evelyn

          Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
          Hum,...het is hier SHOW CASE,...en eigenlijk verwacht men hier van de fotograaf dat hij op zijn minst zijn licht wat beheerst,
          heb dat nergens terug kunnen vinden, maar ga wel mee.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: evelyn

            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
            Hum,...het is hier SHOW CASE,...en eigenlijk verwacht men hier van de fotograaf dat hij op zijn minst zijn licht wat beheerst,

            wat hier duidelijk het geval niet is...

            Iedereen moet beginnen, daar geen probleem mee, maar direct showcase mikken, legt de lat natuurlijk heel hoog

            Is je model hier blij mee?

            Zeker de moed niet laten zakken, en verder zoeken, en leren....

            Grtz, D.
            Tja...

            Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


            L.
            http://lievendevlaminck.wordpress.com/

            Comment


            • #7
              Re: evelyn

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
              Tja...

              Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


              L.
              Euh, ja, maar in de hof belanden wilt niet altijd iets zeggen over kennis en vaardigheden, soms is het de geluksfactor die de overhand neemt he. Zowel op gebied van de foto als van de selectie

              Ik moet hier Fotodan dus gelijk geven, de belichting is te plat.. Belichting is natuurlijk smaak, maar als de enige te vinden schaduw de schaduw van de neus is (door het inflitsen van vrij kortbij wss)..
              No rules. Great shots.
              -
              Online

              Comment


              • #8
                Re: evelyn

                Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                Euh, ja, maar in de hof belanden wilt niet altijd iets zeggen over kennis en vaardigheden, soms is het de geluksfactor die de overhand neemt he. Zowel op gebied van de foto als van de selectie

                Ik moet hier Fotodan dus gelijk geven, de belichting is te plat.. Belichting is natuurlijk smaak, maar als de enige te vinden schaduw de schaduw van de neus is (door het inflitsen van vrij kortbij wss)..
                daar zit waarheid in
                voor mij niet geslaagd qua belichting.
                mvg
                ronny
                gewoon een canonneke

                Comment


                • #9
                  Re: evelyn

                  wie hier de HoF beslist kent het verschil niet tussen een fototoestel en een vaatwasmachine.. maar soit..

                  showcase hier is toch geen controle op.. dus teveel onzin, en geef je een eerlijke opmerking of comment wordt je neergehaald wegens te grof.

                  Dusja al die "top foto's" zal je erbij moeten nemen.

                  (niet persé bedoeld op deze TS zijn foto's)

                  ot:

                  belichting niet goed.
                  Het lijkt (en is wss) te hard verscherpt.
                  poof

                  Comment


                  • #10
                    Re: evelyn

                    wie hier de HoF beslist kent het verschil niet tussen een fototoestel en een vaatwasmachine.. maar soit..



                    Comment


                    • #11
                      Re: evelyn

                      Tja,wat kan ne mens daar op zeggen hé,een mening mag absoluut gezegd worden maar beleefdheid is voor mij elimentair,ik denk dat degene die hier de hof beslist op zijn minst verstand heeft van fotografie anders boks je niet zomaar een succesvolle website in elkaar,wat betreft mijn foto ,neen hij is niet perfect volgens de regels en ja ik vind hem mooi ,past ie in showcase voor mij wel voor een ander niet,smaken verschillen gelukkig het zou anders maar een saaie boel worden, greetz en nog een fijne lentedag

                      Comment


                      • #12
                        Re: evelyn

                        Oorspronkelijk geplaatst door louysT Bekijk bericht
                        Tja,wat kan ne mens daar op zeggen hé,een mening mag absoluut gezegd worden maar beleefdheid is voor mij elimentair,ik denk dat degene die hier de hof beslist op zijn minst verstand heeft van fotografie anders boks je niet zomaar een succesvolle website in elkaar,wat betreft mijn foto ,neen hij is niet perfect volgens de regels en ja ik vind hem mooi ,past ie in showcase voor mij wel voor een ander niet,smaken verschillen gelukkig het zou anders maar een saaie boel worden, greetz en nog een fijne lentedag
                        Ik zie niet in hoe ik onbeleefd naar u toe ben geweest.. alleen maar naar de persoon wie de hof beslist. en effe ter verduidelijking 90% wat in de hof staat verdient daar ook in te staan.. maar al te vaak zijn het keuzes omwille van persoonlijke aard en heeft het niks met de foto te maken

                        en idd gelukkig dat smaken verschillen maar dat wordt ook maar al te vaak gebruikt als excuus.. als de foto niet goed of goed genoeg is , is het nu eenmaal zo en dat heeft hier niks met smaak te maken.

                        don't take it personal... SC zijn hardere comments..
                        poof

                        Comment


                        • #13
                          Re: evelyn

                          Oei...er is hier inderdaad iets mis gegaan met de belichting en nabewerking/verscherping. De huid ziet er niet goed uit, te glansend, maar is ook "stuk" bewerkt. (vooral onder linkeroog heel duidelijk zichtbaar)
                          Het licht aan de linkerkant is te fel, waardoor het geen invullicht maar strijklicht is geworden. Strijklicht maakt elke porie en elke oneffenheid zichtbaar en versterkt zelfs deze oneffenheden. Jammer, want het is een mooi model!
                          Probeer de linkerlamp/flitser eens wat naar voren te halen en zet 'm eens een paar stops lager.

                          Comment

                          Working...
                          X