Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marie-Lou

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Marie-Lou

Ik ga me voor het eerst wagen aan Showcase Model, Studio & Glamour

Ik heb m'n overbuurmeisje Marie-Lou (9) gevraagd om even model te spelen voor m'n project "Let there be light" (de eerste keer dat ze poseerde).
    Ik heb deze foto uiteindelijk niet gekozen omdat het niet bij de andere hoort vind ik, maar het is wel één van de beste van de reeks.

'k Denk dat er in dit meisje wel potentieel zit voor model te worden

Deze foto moest het normaal gezien zijn van kleur + wat minder blacks:

Eerst: http://i12.photobucket.com/albums/a2..._img_8515b.jpg

Last edited by Surione; 21 maart 2010, 16:59.
    Facebook
    Flickr
    500px

Re: Marie-Lou

lamp staat er goed op maar je modelleke niet hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      lamp staat er goed op maar je modelleke niet hoor.
      grt,bouk.
      schoon lampeke toch
      "(ik hoop dat de kleuren juist zijn want ik heb ontdekt dat de kleuren op deze pc volledig fout zijn, en misschien heb ik de verkeerde foto gepakt...)"
      denk dat je dit beter toch eerst goed bekijkt alvorens je je foto post
      Mvg
      Ronny
      gewoon een canonneke

Comment

Veel potentieel met dit modelleke, nu de fotograaf nog...
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

Ik mis vooral subtiliteit in deze foto: alle donkere delen zijn gewoon zwart. Als je erin slaagt om het verloop van licht naar donker op een geleidelijkere manier te laten verlopen, dan zou dit volgens mij best een heel leuk beeld kunnen opleveren. En dan zijn er idd nog de kleuren... Leuk idee, maar de uitvoering dus best nog eens opnieuw proberen, lijkt me!
          Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Oeps misschien had ik toch beter in Fotobeoordeling gepost dan

Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driver Bekijk bericht
            schoon lampeke toch
            "(ik hoop dat de kleuren juist zijn want ik heb ontdekt dat de kleuren op deze pc volledig fout zijn, en misschien heb ik de verkeerde foto gepakt...)"
            denk dat je dit beter toch eerst goed bekijkt alvorens je je foto post
            Mvg
            Ronny
            Maar hoe kan ik dit goed bekijken op een fout scherm?
            Ik heb gewoon de middelen niet...

Nochtans, ik heb deze foto laten printen, en bij de fotograaf de kleuren aangepast, en op de geprinte foto zijn ze goed, maar na het uploaden via Photobucket lijken ze me toch wel heel veel te rood? (exact dezelfde foto). Daarom dat ik verward was...

@Cameljack: Misschien kan ik dit nog aanpassen, ik trek namelijk altijd in raw.
            Ik heb zelfs voor meer black gekozen, omdat ik een zwarte achtergrond wou hebben, want in werkelijkheid verlichtte deze lamp de hele kamer en 't is zeker geen mooie achtergrond...
            Facebook
            Flickr
            500px

Comment

kijk, daaraan zie je dat smaken verschillen....
              ik vind deze namelijk wel te pruimen, enkel model had best een beetje scherper gemogen.
              Als ik een foto bekijk, is de eerste milliseconde (kuch kuch) beslissend: bevalt de foto me of niet, en deze bevalt me zeker.
              Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

zoals eerdere meningen :leuke foto maar jammer dat enkel de lamp scherp is...
                Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Zo: even wat aanpassingen gedaan
                  Facebook
                  Flickr
                  500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
                    Zo: even wat aanpassingen gedaan
                    en waar is die andere nou?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      en waar is die andere nou?
                      grt,bouk.
                      Oeps, had de nieuwe erboven geplakt, maar nu staat ie er weer bij als linkje
                      Facebook
                      Flickr
                      500px

Comment

De kleur vind ik reeds beter tov. de eerste versie. Alhoewel ik hou van de donkere sfeer en tinten in de foto, is het beeld mij toch nog te donker. Het model heeft bv. een hoedje op, maar dit zie je niet tot nauwelijks op het scherm. Mede daardoor lijkt ook die rechterhand wat raar te zweven. Ook de gehele onderzijde (onder de linkerhand) draagt — volgens mij — niks bij aan het totaalbeeld (en kan dan evengoed worden weggesneden). Misschien moet vooral die onderzijde tijdens de opname toch een heel klein beetje worden opgelicht dmv. een reflectieschermpje, zodat daar toch nog een minimale doortekening zichtbaar is?
                        De idee van de foto lijkt mij o.k. maar de uitwerkering kan waarschijnlijk beter.

Guy
                        www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                          Veel potentieel met dit modelleke, nu de fotograaf nog...
                          Nu na de aanpassing een heel stuk beter
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
                            De kleur vind ik reeds beter tov. de eerste versie. Alhoewel ik hou van de donkere sfeer en tinten in de foto, is het beeld mij toch nog te donker. Het model heeft bv. een hoedje op, maar dit zie je niet tot nauwelijks op het scherm. Mede daardoor lijkt ook die rechterhand wat raar te zweven. Ook de gehele onderzijde (onder de linkerhand) draagt — volgens mij — niks bij aan het totaalbeeld (en kan dan evengoed worden weggesneden). Misschien moet vooral die onderzijde tijdens de opname toch een heel klein beetje worden opgelicht dmv. een reflectieschermpje, zodat daar toch nog een minimale doortekening zichtbaar is?
                            De idee van de foto lijkt mij o.k. maar de uitwerkering kan waarschijnlijk beter.

Guy
                            Dank je weel voor de uitgebreide uitleg, ik ben er heel wat mee.
                            Misschien ga ik beter eens een reflectiescherm aanschaffen
                            Facebook
                            Flickr
                            500px

Comment

Graag gedaan.
                              Koop je een paneel piepschuim, langs de ene zijde wit, de andere zilver.
                              Kost bijna niks en je kan er alvast wat mee oefenen.

Guy
                              www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Working...
                              X