Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shake that a.. !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Shake that a.. !

    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Dit in de veronderstelling dat je met flitsers werkt.
    TS kennende denk ik niet dat ik fout ben

    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Hoe ik het begrijp zeg je dat bij een sluiterstijd van bv 1/60 je minder of meer bewegingsonscherpte gaat hebben, wanneer je het percentage van de lichtsterkte omhoog of omlaag brengt.
    Zo is dat. Een flits heeft een veel kortere duur dan de tijd dat je sluiter open is. Als die nu een seconde of 1/100ste sec openblijft, de flits is korter.
    Als je een flits sterker gaat zetten, wordt die niet krachtiger, maar wordt de duur van de flits langer. Een langere belichting = meer onscherpte. Niet veel, maar genoeg zodat ik bij sommige situaties een statief gebruik in de studio.

    continu licht is een ander verhaal

    Comment


    • #17
      Re: Shake that a.. !

      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      TS kennende denk ik niet dat ik fout ben


      Zo is dat. Een flits heeft een veel kortere duur dan de tijd dat je sluiter open is. Als die nu een seconde of 1/100ste sec openblijft, de flits is korter.
      Als je een flits sterker gaat zetten, wordt die niet krachtiger, maar wordt de duur van de flits langer. Een langere belichting = meer onscherpte. Niet veel, maar genoeg zodat ik bij sommige situaties een statief gebruik in de studio.

      continu licht is een ander verhaal
      Dus nu zeg je het zelf dat de belichting korter moet om geen beweging te hebben.
      Dus sluitersnelheid, verkorten is het zelfde als de flits krachtiger zetten. Dus beide verkorten de belichting waardoor er een bevrozen beeld kan ontstaan.
      Ik geloof dat de flits 1/60 licht geeft dus iedere verkorting van sluiterstijd van deze 1/60 lijd tot minder risico op bewegingsonscherpte.
      Hoe ik u begrijp regelt de fotograaf zijn flits en niet de sluiterstijd. Is dat niet tijdrovend.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #18
        Re: Shake that a.. !

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Dus nu zeg je het zelf dat de belichting korter moet om geen beweging te hebben.
        Dus sluitersnelheid, verkorten is het zelfde als de flits krachtiger zetten. Dus beide verkorten de belichting waardoor er een bevrozen beeld kan ontstaan.
        Ik geloof dat de flits 1/60 licht geeft dus iedere verkorting van sluiterstijd van deze 1/60 lijd tot minder risico op bewegingsonscherpte.
        Hoe ik u begrijp regelt de fotograaf zijn flits en niet de sluiterstijd. Is dat niet tijdrovend.
        Robby BB
        Ja de belichting moet idd korter, maar in de studio wordt de belichtingsduur niet door de sluiter bepaald.
        Als je de sluiter gaat verkorten ga je in de problemen komen met de synchronisatiesnelheid van je toestel. Maar het wordt nog ingewikkelder en veel verder reikt mijn kennis ook niet.
        Tijdrovend vind ik het trouwens niet.

        Comment


        • #19
          Re: Shake that a.. !

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Ja de belichting moet idd korter, maar in de studio wordt de belichtingsduur niet door de sluiter bepaald.
          Als je de sluiter gaat verkorten ga je in de problemen komen met de synchronisatiesnelheid van je toestel. Maar het wordt nog ingewikkelder en veel verder reikt mijn kennis ook niet.
          Tijdrovend vind ik het trouwens niet.
          Maar dan iets verder dan mijn kennis.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #20
            Re: Shake that a.. !

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Ja de belichting moet idd korter, maar in de studio wordt de belichtingsduur niet door de sluiter bepaald.
            Als je de sluiter gaat verkorten ga je in de problemen komen met de synchronisatiesnelheid van je toestel. Maar het wordt nog ingewikkelder en veel verder reikt mijn kennis ook niet.
            Tijdrovend vind ik het trouwens niet.
            met beweging te bevriezen in de studio heb ik toch ook problemen hoor....
            de fliters krachtiger zetten oke....maar dan krijg je algauw teveel licht want ik heb nu al moeite om het licht onder controle te houden, kleine homestudio, krachtige flitsers, tja....
            en echt begrijpen doe ik het nog eigenlijk niet dat bevriezen van beweging in de studio...
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #21
              Re: Shake that a.. !

              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              met beweging te bevriezen in de studio heb ik toch ook problemen hoor....
              de fliters krachtiger zetten oke....maar dan krijg je algauw teveel licht want ik heb nu al moeite om het licht onder controle te houden, kleine homestudio, krachtige flitsers, tja....
              en echt begrijpen doe ik het nog eigenlijk niet dat bevriezen van beweging in de studio...
              (filmpje)

              Bevriezen van beweging in studio omgeving is afhankelijk van de flitsduur van je koppen. Hoe sneller de kop kan flitsen hoe scherper je beeld bij beweging zal zijn.

              Sluitertijd heeft géén invloed op de intensiteit licht die op je model zal vallen (als je binnen je syncspeed blijft anders heb je een zwarte boord), tenzij je omgevingslicht een pak hoger zou liggen dan het vermogen van je koppen.

              Met je diafragma kan je de intensiteit licht controleren die op je model/onderwerp valt, vergelijkbaar aan het harder of zachter zetten van je flitsintensiteit.
              Last edited by Fotofolio; 10 februari 2010, 07:07.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: Shake that a.. !

                een goed filmke, thx

                Comment


                • #23
                  Re: Shake that a.. !

                  idd goed filmke, al is mijn engels niet zo best , hier en daar begrijp ik wel wat er ongeveer bedoeld word...(denk het toch )
                  word nog experimenteren ....
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment

                  Working...
                  X