Maar hier wat minder chaos (geef ze wat te doen he)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zooitje ongeregeld deel 2
Collapse
X
-
-
Re: Zooitje ongeregeld deel 2
Een ware opgave he om iedereen naar je toe te laten kijken. Een truc die vaak werkt is gebruik maken van een handpop. Als je een 'assistent' hebt (evt. een van de ouders of zo) dan kunnen die met de handpop boven je hoofd spelen en de kinderen toespreken. Zo trekt de handpop de aandacht van de kinderen naar de juiste richting.
Je vorige straalde meer dynamiek uit vind ik...
-
Het is inderdaad erg moeilijk om zoveel kinderen met zo'n jonge leeftijd zo te krijgen zoals je zou willen.
Ik mis in deze foto ook de scherpte, en wat me stoort is dat de stoeltjes niet dezelfde kleur hebben.
Ik heb wel mooiere foto's van je gezien, sorry
Comment
-
Ik zal voortaan eerst de kinderstoeltjes allemaal wit verven
Stoort dat je nu echt? Het is een kinderfoto...geen glamourfoto.
Kinderen houden van gekleurde stoeltjes. kvond dat wel vrolijk staan.
Je moet het uit het oogpunt van "oma" bekijken. Die mevrouw is al op leeftijd en hecht waarde aan dit soort portretten. Portretten waar haar kleinkinderen OVERZICHTELIJK bij elkaar zitten.
tx dames voor de feedback
Comment
-
ehmmm...ja sorry, het kleurverschil vind ik te weinig, dan was het leuker geweest als het bv een blauw of rood erbij zat.Of beide dezelfde kleur, maar dat is mijn mening.
Ik mag toch mijn menig geven?
Ik zit de foto wat beter te bekijken..
Wat heb je gedaan bij de haren? bij het linkse jongetje en het meisje ernaast?
Is dat geselecteerd geweest en dan de achtergrond witter gemaakt? Bij het jongetje ziet het er zo onnatuurlijk uit.
Hopelijk vind je het niet erg dat ik kritiek geef,
Comment
-
Ik heb niets gedaan met de haren. Wel het wit hier en daar wat opgefrist, maar niet in de buurt van haartjes (in de hoeken, waar het wit wat donkerder was). Ze zullen wel onnatuurlijk haar hebben
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtIk heb niets gedaan met de haren. Wel het wit hier en daar wat opgefrist, maar niet in de buurt van haartjes (in de hoeken, waar het wit wat donkerder was). Ze zullen wel onnatuurlijk haar hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk berichthihihi....dan zit ik er langs.
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtHou ook eens rekening met wat er gebeurt bij het resizen.
Robby BB
als deze allemaal wit zouden zijn in dit geval met een witte achtergrond, zou het overkomen of de kinderen op niks zouden zitten, in eerste instantie een mooi plaatje, probeer maar eens 6 van die pagadders stil te laten zitten, is een mooi bevroren beeld
jeannot
Comment
-
Ik mis wat licht aan de voorzijde. Denk dat de lampen wat naar beneden mogen...
HenkKijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
Ik vind dit een sterk staaltje fotografie.
Ok, je kan gaan vitten over details, maar in het algemeen zou ik zeggen : "doe het zelf maar eens..." en je zal merken dat dit een heel moeilijke opdracht is.
Je merkt aan je foto's dat je kan werken met kinderen en dat je licht beter wordt.
Heel knap dat je ook de voorgrond zo wit kan houden (of veel PS ? ).
Kortom je naam "twinkel fotografie" is goed gekozen.
Ook deze sprankelt... Twinkel Twinkel
Grtz. Peter
Comment
-
-
@ Peter: Ik vrees dat ik zelf nog wat kinderlijke trekjes heb en mag zelfs nog graag met lego spelen Nu staat het wat raar als volwassene, maar met kids om je heen heb je een excuus, ghehe.
Ik heb zelf het gevoel dat ik het licht steeds meer onder controle krijg. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit met een lichtmeter werk, maar altijd op mijn gevoel afga. Ik pulk een minuutje aan de knopjes, schiet een foto, bekijk het histogram en de foto en stel eventueel nog wat bij. Hier heb ik 2 lampen op de achtergrond gebruikt en 2 lampen (met softbox en plu) op de kids, links en rechts voor.
De familie hadden een paar "eisen":
De achtergrond moest spierwit zijn,
De kids moesten lekker dicht bij elkaar zitten,
Oma houdt van gedirigeerde en geordende portretten.
Maar het moest wel spontaan blijven, dat was dan weer de wens van alle ouders
De voorgrond was spierwit, daar heb ik alleen wat vlekjes van de schoentjes hoeven wegpoetsen. De achtergrond had in de hoeken wat gelige verkleuring (viel me niet meteen op). Daar heb ik selectief de saturatie eruit getrokken om het goed wit te krijgen met Viveza. (feller moest het echt niet meer, ik vond dit al op het randje)
De orginele foto's komen op mijn scherm wel zuiverder over en minder hard.
Bedankt voor je lieve aanmoedigingen.
@ Henk: mijn lichten stonden al op de allerlaagste stand. Bij mijn meiden zet ik soms de softbox op de grond met lamp, op een kussen. Maar dat durfde ik in deze chaos niet aan. Je hebt wel gelijk hoor....ik vind het verdomd moeilijk om 6 koppies allemaal egaal en goed te belichten. Daar moet ik nog veel op oefenen.
tx allemaal!
Comment
-
kvind het een knappe foto....en inderdaad, hou zo een bende maar eens samen zonder dat er eentje wegspurt!
mooi belicht en mooi met die witte achtergrond
de stoeltjes vind ik echt bijzaak, ze zijn allebei zacht van kleur dus verdwijnen ze naar de achtergrond...
mooi gedaan!
groetjes
hildegroetjes
hilde
Comment
Comment