Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zooitje ongeregeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zooitje ongeregeld

HAHAHA natuurlijk Monica mag je dat zeggen...was grapje...

Comment

Dan heb je lekker pech

I know muts :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Dan heb je lekker pech

I know muts :P
        Sniffff...flauw hoor! hihi

ff af reageren hoor zit al 2 dagen in dat stomme ziekenhuis met dochterlief..., moet eigenlijk naar bed, ben bekaf

Comment

Zoals Monica en andere hier weten, als er iemand kan zagen over de scherpte dan ben ik het wel. Daarom wil ik hier even reageren.
          Men heeft verschillende gradatie's van scherpte en onscherpte.
          Enkele hiervan zijn scherp, onscherp, gewilde onscherpte, lijkt scherp (zie DOF)
          Op een foto is er maar één punt scherp en dat is in het focuspunt.
          De rest van de foto is onscherp. Zo ook op deze foto.
          Maar door de beperkingen die onse ogen hebben lijkt een gedeelte van de foto scherp, lijkt. Dat is de fammeuse DOF.
          Een foto kan ook scherp over komen zonder dat ze scherp is en een foto kan onscherp overkomen ook al is ze scherp. Neem een onscherpe foto van een gezicht waarvan de ogen scherp zijn, dan gaat die foto scherp overkomen. Neem nu een foto die volledig vlijmscherp is maar de ogen zijn onscherp, dan zal deze foto ook onscherp overkomen.
          Waarmee ik wil zeggen dat het oordelen over scherpte zorvuldig moet gebeuren.
          Deze foto komt bij mij scherp over en inderdaad dat vingertje van die voorste bengel is niet scherp en mischien zijn beentje ook maar voor de rest moet ik zeer goed kijken om onscherpte waar te nemen. Als ik dan ook nog het beperkte aantal KB meerekend
          dan denk ik dat deze foto mag als scherpwaarnemend beschouwd worden. Dat is mijn mening.
          Voor mij is er hier weinig storende onscherpte. Kan ook aan mijn nieuwe monitor liggen, want als ik deze foto zie op mijn scherm, op het werk, van 1914-18 dan is deze ook niet echt scherp maar dat zegt meer over deze monitor, als over deze foto.

Ik heb een vraag aan deze die zeggen dat de foto onscherp is, "Is het wel nodig dat een foto volledig scherp is, en waar ligt dan de grens?
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Ik heb een vraag aan deze die zeggen dat de foto onscherp is, "Is het wel nodig dat een foto volledig scherp is, en waar ligt dan de grens?
            Robby BB
            Tuurlijk niet, denk maar Sugimoto's Eiffeltoren
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Zoals Monica en andere hier weten, als er iemand kan zagen over de scherpte dan ben ik het wel. Daarom wil ik hier even reageren.
              Men heeft verschillende gradatie's van scherpte en onscherpte.
              Enkele hiervan zijn scherp, onscherp, gewilde onscherpte, lijkt scherp (zie DOF)
              Op een foto is er maar één punt scherp en dat is in het focuspunt.
              De rest van de foto is onscherp. Zo ook op deze foto.
              Maar door de beperkingen die onse ogen hebben lijkt een gedeelte van de foto scherp, lijkt. Dat is de fammeuse DOF.
              Een foto kan ook scherp over komen zonder dat ze scherp is en een foto kan onscherp overkomen ook al is ze scherp. Neem een onscherpe foto van een gezicht waarvan de ogen scherp zijn, dan gaat die foto scherp overkomen. Neem nu een foto die volledig vlijmscherp is maar de ogen zijn onscherp, dan zal deze foto ook onscherp overkomen.
              Waarmee ik wil zeggen dat het oordelen over scherpte zorvuldig moet gebeuren.
              Deze foto komt bij mij scherp over en inderdaad dat vingertje van die voorste bengel is niet scherp en mischien zijn beentje ook maar voor de rest moet ik zeer goed kijken om onscherpte waar te nemen. Als ik dan ook nog het beperkte aantal KB meerekend
              dan denk ik dat deze foto mag als scherpwaarnemend beschouwd worden. Dat is mijn mening.
              Voor mij is er hier weinig storende onscherpte. Kan ook aan mijn nieuwe monitor liggen, want als ik deze foto zie op mijn scherm, op het werk, van 1914-18 dan is deze ook niet echt scherp maar dat zegt meer over deze monitor, als over deze foto.

Robby BB
              Dan zal het wel aan mijn scherm liggen.

Comment

Working...
              X