Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boudoir (2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Boudoir (2)

Hallo,
    Terug een foto uit een eerdere shoot met thema Boudoir. Interieur: Belle Epoque.
    Belichting = combinatie natuurlijk licht & 1 plu.
    Gr,
    Daan

Re: Boudoir (2)

Zeer goed gecontroleerde mengverlichting van natuurlijk licht en electronisch invullicht met weldoordachte plaatsing om reflectie in spiegel uit te sluiten.
    Denk dat plu ietsje hoger had mogen staan zodat neusschaduw het modelé zou verhogen.
    Hand is ietwat storend door perspectiefvervorming (dicht bij toestel)

Henri
    Last edited by kodachrome; 26 januari 2010, 01:20.
    lidnummer: BD0435BE

Comment

ik volg

ik zie alleen over haar schouder in de spiegel een ander gezicht. En dat is toch wel erg jammer
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

heel mooi.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

super inderdaad !
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Zeer goed gecontroleerde mengverlichting van natuurlijk licht en electronisch invullicht met weldoordachte plaatsing om reflectie in spiegel uit te sluiten.
            Hand is ietwat storend door perspectiefvervorming (dicht bij toestel)
            Ik zie toch nochtans een reflectie van een ander, waarschijnlijk de fotograaf.

En ik zie niet wat je bedoelt met perspectiefvervorming. Het is genomen op 85mm en de hand ligt niet dichter bij de camera dan de rest van het lichaam, integendeel.

Ivm foto, de rechterarm hangt wel wat gespannen. En het stuk spiegelrand - snap niet hoe dat in het midden van de reflectie komt? - dat uit het hoofd komt had ik persoonlijk weggepoetst.

Verder een mooi plaatje hoor.
            Foto met spiegelbeeld dat naar fotograaf keek zou misschien ook niet mis geweest zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Ik zie toch nochtans een reflectie van een ander, waarschijnlijk de fotograaf.

En ik zie niet wat je bedoelt met perspectiefvervorming. Het is genomen op 85mm en de hand ligt niet dichter bij de camera dan de rest van het lichaam, integendeel.

Ivm foto, de rechterarm hangt wel wat gespannen. En het stuk spiegelrand - snap niet hoe dat in het midden van de reflectie komt? - dat uit het hoofd komt had ik persoonlijk weggepoetst.

Verder een mooi plaatje hoor.
              Foto met spiegelbeeld dat naar fotograaf keek zou misschien ook niet mis geweest zijn.
              Feit is dat beide handen in beeld zijn en de voorste niet al te elegant overkomt, deels door perspectief en deels door verkrampte houding.
              Reflectie van andere persoon was me even ontgaan.

btw: opnames met spiegels zijn zeer moeilijk, zelfs voor doorwinterde pro's en vereisen heel wat voorzorgen (gemaskerde opstelling, afdekdoeken en panelen) en ook adequate apparatuur (regel van Scheimpflug !)

Henri
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Feit is dat beide handen in beeld zijn en de voorste niet al te elegant overkomt, deels door perspectief en deels door verkrampte houding.
                Reflectie van andere persoon was me even ontgaan.

btw: opnames met spiegels zijn zeer moeilijk, zelfs voor doorwinterde pro's en vereisen heel wat voorzorgen (gemaskerde opstelling, afdekdoeken en panelen) en ook adequate apparatuur (regel van Scheimpflug !)

Henri
                Ok, thx voor de tips! Dingen waar ik heb overgekeken.
                Zal onderaan bijcroppen en het gezicht wegwerken :-)
                Gr, Daan

Comment

Working...
                X