Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
:p :p :p :p :p :p :p
Collapse
X
-
-
Re:
Knap zoals gewoonlijk, maar ik wou toch je aandacht vestigen op het feit dat linker gedeelte (zie rechter hand) een blauwzweem vertoont in vergelijking met andere kant.
Gebruik je meerdere lichtbronnen en zijn die allen geijkt? Of heb je een reflectie van een zijwand die extra blauw aanvoert?
Ideaal ware hier om de jongen in beide handen een grijskaart te laten houden of anders een gelijkaardig voorwerp (wit stuk karton of een dagblad).
Qua inhoud
Henrilidnummer: BD0435BE
-
Re:
Koda, er is geen zijwand, het witte papier is zo'n 3,5 meter breed.
Ik heb hier twee lampen gebruikt. 1 lamp staat gericht op het papier, zo'n 2 meter achter het jongetje en 1 lamp stond links voor hem (met 60x60 softbox)
De meiden hadden witte kleren aan, daar had ik geen probleem. Het lijkt een combinatie te zijn van de weerschijn van zijn blauwe shirt en overstraling van de achterste lamp...kan dat?
Het duffe is dat ik het zelf niet zag, bedankt voor je opmerkingen.
Grijskaart stom stom stom.
Comment
-
Re:
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk berichtKnap zoals gewoonlijk, maar ik wou toch je aandacht vestigen op het feit dat linker gedeelte (zie rechter hand) een blauwzweem vertoont in vergelijking met andere kant.
Gebruik je meerdere lichtbronnen en zijn die allen geijkt? Of heb je een reflectie van een zijwand die extra blauw aanvoert?
Ideaal ware hier om de jongen in beide handen een grijskaart te laten houden of anders een gelijkaardig voorwerp (wit stuk karton of een dagblad).
Qua inhoud
Henri
Nou ja knap???? Vind hier qua foto en belichting niets knaps aan. Ventje is leuk, maar komt wel te geposeerd over. Ik meen ook inderdaad een flinke overstraling van de achtergrond te zien.
Vergeleken met je andere foto's vind ik dit een echte misserD7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
Re:
@ danielsl,
geposeerd?....natuurlijk....maar hoe bekom je anders die spontaneïteit?
on topic: heb toch twijfels over die lamp op achtergrond: is Kelvin° dezelfde als softbox? Mss eens enkel achtergrondlamp opnemen met grijskaart ter vergelijking met identieke opname softbox (zorg wel voor zelfde intensiteit). Dus geen menging van beide lichtbronnen, maar wel ieder apart als test.
Comment
-
Re:
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht@ danielsl,
geposeerd?....natuurlijk....maar hoe bekom je anders die spontaneïteit?
on topic: heb toch twijfels over die lamp op achtergrond: is Kelvin° dezelfde als softbox? Mss eens enkel achtergrondlamp opnemen met grijskaart ter vergelijking met identieke opname softbox (zorg wel voor zelfde intensiteit). Dus geen menging van beide lichtbronnen, maar wel ieder apart als test.
HenriD7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
-
Re:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk berichtSpontaan is juist het tegenovergestelde van Geposeerd. Je redenatie klopt dus niet helemaal.
Hier is die pose juist nodig om expressie te laten uitbeelden.
Mss had ik beter spontaan vervangen door expressief.
Comment
-
Re:
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk berichtnoway!!!
Hier is die pose juist nodig om expressie te laten uitbeelden.
Mss had ik beter spontaan vervangen door expressief.
Henri
Foto komt geposeerd op mij over + overstraling! That's it!!!D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
Re:
Mits een goede retouche kan dit een goed beeld worden. Nu is 'm gewoon niet af overstraling die niets bijdraagt, kleurverschil,...
Tip voor in Lightroom: de schuiver Blacks serieus naar rechts schuiven, Clarity ongeveer tot 50 en Vibrance tot ongeveer 25. Misschien saturatie wat verminderen.
Tips PS: in Levels de linkse schuiver (zwart) naar rechts. Contrast omhoog.
Comment
-
Re:
Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk berichtMits een goede retouche kan dit een goed beeld worden. Nu is 'm gewoon niet af overstraling die niets bijdraagt, kleurverschil,...
Tip voor in Lightroom: de schuiver Blacks serieus naar rechts schuiven, Clarity ongeveer tot 50 en Vibrance tot ongeveer 25. Misschien saturatie wat verminderen.
Tips PS: in Levels de linkse schuiver (zwart) naar rechts. Contrast omhoog.
Maar retouche moet natuurlijk niet de plaat maken zoals Noel het al ergens eerder deze week aanhaalde. Vind de plaat eigenlijk veel te simpel voor jou Monica. Technisch moet je ook beter kunenn.
Vind het trouwens niet eens 'te geposeerd', maar eerder een hoog snapshotgehalte hebben.
Dit ff los van spontaniteit en kinderen, maar je heb al veel beter laten zien in dit genreGroetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Re:
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtKoda, er is geen zijwand, het witte papier is zo'n 3,5 meter breed.
Ik heb hier twee lampen gebruikt. 1 lamp staat gericht op het papier, zo'n 2 meter achter het jongetje en 1 lamp stond links voor hem (met 60x60 softbox)
De meiden hadden witte kleren aan, daar had ik geen probleem. Het lijkt een combinatie te zijn van de weerschijn van zijn blauwe shirt en overstraling van de achterste lamp...kan dat?
Het duffe is dat ik het zelf niet zag, bedankt voor je opmerkingen.
Grijskaart stom stom stom.
Geen goed verzorgde plaat Monica.
Compo niets speciaal, licht ook heel gewoon. Veel te hoog schiet er maar op los gehalte.
Je mag hier nog uren aan PS'en, van zo een plaat ga je echt geen goeie maken.
Ik mis "twinkel" Miss Twinkel
PS : opmerkingen niet slecht bedoeld hé
Veel grtjes,
Peter
Comment
-
-
-
Re:
Ik vind deze foto spontaan geposeerd.
Monica staat je foto in spiegelbeeld of of stond de lamp links voor hem,gezien vanuit zijn standpunt?
Zou het probleem van de hand ook niet te maken hebben met het feit dat je kleurenmodus niet goed staat zoals ik in je vorige topic heb vermeld.
Zie je dit kleurverschil ook op je origineel?
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Re:
Over het spontane werd nogal gediscussierd, ik heb me daar maar niet over uitgelaten
Ik geef kinderen sowieso geen "pose" opdrachten. Je babbelt, giegelt en keet wat met ze en ondertussen pak je wat leuke momenten. Als er dan mensen beweren dat deze foto overduidelijk geposeerd is, dan moet ik daar een beetje om gniffelen
De kleuren....het orgineel (RAW)ziet er totaal anders uit, maar ik krijg de kleuren en het contrast in de omgezette JPG niet goed. Mijn bekende euvel die me de laatste maand echt opbreekt. Ik ben er ook een beetje BAH van, en heb geen zin om het toestel op te pakken.
Tx voor je feedback Robby
Comment
Comment