Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brenda

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brenda





    Haar eerste keer voor de camera pakte aardig uit.
    Last edited by Wim1960; 2 januari 2010, 21:50. Reden: nieuwe forum reglement
    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
    Canon eos 7D Mijn site

  • #2
    Re: Brenda

    bedankt voor het commentaar
    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
    Canon eos 7D Mijn site

    Comment


    • #3
      Re: Brenda

      Graag gedaan ...!

      Is absoluut een mooie vrouw.
      Is zeker geen onaardige foto. Maar, ik had ook zoiets van 'wat moet ik daarop zeggen?'
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Brenda

        maar ook dit is zeker leuk om te horen
        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
        Canon eos 7D Mijn site

        Comment


        • #5
          Re: Brenda

          Het licht valt voor mij teveel achter de wang en het oor, waardoor het gezicht een beetje wegvalt.
          Ik denk dat een belichting hoog voor je model een mooier effect zou hebben. Ze noemen het wel de butterfly belichting. Hierdoor krijg je hee subtiele mooie schaduwen onder de neus en de kin. Dit kun je met 1 lamp bereiken.

          Comment


          • #6
            Re: Brenda

            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Het licht valt voor mij teveel achter de wang en het oor, waardoor het gezicht een beetje wegvalt.
            Ik denk dat een belichting hoog voor je model een mooier effect zou hebben. Ze noemen het wel de butterfly belichting. Hierdoor krijg je hee subtiele mooie schaduwen onder de neus en de kin. Dit kun je met 1 lamp bereiken.
            Dat ga ik zeker een keer proberen , bedankt.
            Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
            Canon eos 7D Mijn site

            Comment


            • #7
              Re: Brenda

              Voor mij is het niet mooi (lees: te krap) gekadreerd.

              Comment


              • #8
                Re: Brenda

                Wim, ik heb met CS4 geprobeerd het licht te herstellen.
                Dus de felle belichting aande zijkant donkerder gemaakt en het het gelaat meer verhelderd. Dan pas zie je hoe mooi de ogen zijn van deze dame.
                Dit is natuurlijk maar nagebootst en ik ben niet erg handig met CS4....maar dan begrijp je wat ik bedoel:




                Ik heb het het rood gedesatureerd en bepaalde delen van het gezicht flink opgehelderd en andere belichte delen die storend werkte, donkerder gemaakt.

                Het licht wat jij hier hebt gebruikt heet strijklicht: licht dat vanaf de zijkant over het gelaat valt, waardoor elk hobbeltje pukkeltje en kraaiepootje benadrukt wordt. Dames houden hier meestal niet van
                Probeer een dame meer van voren te belichten, hierdoor blaast het licht als het ware de oneffenheidjes weg

                Ik vind dit al een sjieker beeld geven en de dame nog mooier worden
                Als je wilt dat ik de foto verwijder, geef me dan even een seintje.
                Last edited by Monica; 3 januari 2010, 23:36.

                Comment


                • #9
                  Re: Brenda

                  Hmm dan toch wel liever het origineel... No offence, maar ik vind het beetje overdone. De rechterkant (en het voorhoofd) gloeit nu roze/oranje. Afwisselend met grijs.


                  Belichting van de TS vind ik an-sich wel leuk gedaan, alleen heeft het model niet zo'n gave huid en dan zie je zoals monica al aanstipt details die bij sommige mensen niet zo welkom zijn.

                  Beetje maskeren - subtiel - in photoshop is dan wel op zijn plaats.
                  Natuurlijk, als iedereen tevreden is met een naturel foto, tant mieux.


                  Maar ik verveel mij, na 10min kreeg ik dit:



                  Huidtint klopt wel nog niet helemaal.


                  Originele foto heeft ook te lage jpeg kwaliteit, waardoor bovenstaande opmerking rond details en huid alleen maar erger wordt. Maar dat ligt misschien aan de hosting van Pbase zelf...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brenda

                    Ha, Wim is terug!

                    De bewerking van Caleido vind ik de beste, ook al is ze niet helemaal áf.

                    Het model heeft geen gave huid en dat hoeft voor mij ook niet; dat geeft maturiteit.
                    Naar mijn bescheiden mening is er maar één probleempje: het licht dat van rechts komt is een beetje te hard.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brenda

                      Het ging me niet om de beste bewerking, ik heb al aangegeven niet al te best te zijn met PS. Maar wat ik WEL wilde aangeven is dat de belichting niet goed valt (strijklicht)
                      Ik heb dan ook de huid niet bewerkt, alleen het felle licht op de huid weg gecloned , de roodtinten wat verminderd en de wang wat donkerder gemaakt.
                      Deze foto zou gewoon het mooist worden mocht TS het nog eens over kunnen doen met een betere belichting.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brenda

                        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Het ging me niet om de beste bewerking, ik heb al aangegeven niet al te best te zijn met PS. Maar wat ik WEL wilde aangeven is dat de belichting niet goed valt (strijklicht)
                        Ik heb dan ook de huid niet bewerkt, alleen het felle licht op de huid weg gecloned , de roodtinten wat verminderd en de wang wat donkerder gemaakt.
                        Deze foto zou gewoon het mooist worden mocht TS het nog eens over kunnen doen met een betere belichting.
                        Maar door de huid net wel iets te bewerken, kan je het effect van dat nadelig licht compenseren. Dat is wat ik wou aantonen

                        Zoals ik al zei, het hoeft niet per se natuurlijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brenda

                          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          Het ging me niet om de beste bewerking, ik heb al aangegeven niet al te best te zijn met PS. Maar wat ik WEL wilde aangeven is dat de belichting niet goed valt (strijklicht)
                          Ik heb dan ook de huid niet bewerkt, alleen het felle licht op de huid weg gecloned , de roodtinten wat verminderd en de wang wat donkerder gemaakt.
                          Deze foto zou gewoon het mooist worden mocht TS het nog eens over kunnen doen met een betere belichting.
                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Maar door de huid net wel iets te bewerken, kan je het effect van dat nadelig licht compenseren. Dat is wat ik wou aantonen

                          Zoals ik al zei, het hoeft niet per se natuurlijk.
                          Er is voor alle twee de bewerkingen wel wat te zeggen, ik krijg wel een idee van wat mogelijk is , ik ben zelf al helemaal geen held met PS (ik kan niet eens een layer maken ) maar een iets lichtere re.kant is idd wel mooier.

                          Maar de tip om eens wat meer frontaal te belichten zal ik zeker ter harte nemen, tot nu toe zette ik aan beide zijden van het model mijn flitsers, dus dit is een poging waard.
                          Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                          Canon eos 7D Mijn site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brenda

                            Ik ben ook geen PS held hoor, ik klungel maar wat aan

                            Je lampen mogen best wel wat links en rechts voor het model staan hoor...zolang het licht maar niet de achterkant van de wang "schampt" Hier komt het licht te ver achter het model vandaan, dat noemen ze strijklicht. Kan soms ook mooi zijn, maar niet bij een dame die je mooi in beeld wilt brengen
                            Bij "beauty" belichting gebruikt men vaak een grote softbox die inderdaad voor het model wordt geplaats met eventueel een extra lamp als haarlicht (ik denk dat je allerlei varianten hebt) Het voordeel van deze belichting is, dat het licht als het ware de oneffenheden "wegblaast" Plaats je de lamp nu recht voor het model en een stuk hoger, dan krijg je zo'n mooi "butterfly" effect, waardoor een schaduw (niet te hard licht, dus softbox dichtbij plaatsen) onder de neus valt en onder de kin.

                            Succes.
                            ps : als je belichting goed staat hoef je niet eens veel te shoppen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brenda

                              Al is het weliswaar een mooie foto wat scherpte en kleur betreft, het stoort mij enigszins dat de lichte zijde van het gelaat zich aan de kaderrand bevindt. Ik denk dat het mooier wordt als die zijde van het gelaat donker(der) zou zijn, zodat het totaalbeeld meer 'gesloten' wordt.
                              Ik zou de lamp links van het model (vanuit camerastandpunt gezien) daarom zelfs nog iets meer naar opzij durven zetten en de flitskracht van die lamp een beetje harder zetten. De flitsintensiteit aan de rechterzijde zou ik dan weer een klein beetje minderen.
                              Je krijgt dan ongeveer het beeld wat Monica heeft nagebootst (maar met ietwat meer (zachte) schaduw).

                              Een meer frontaal licht zal inderdaad de oneffenheden in de huid wat meer verdoezelen, maar ik denk dat je foto daardoor ook wat 'platter' zal worden.

                              Guy

                              PS. Ik zag zonet jouw 2 andere Brenda-portretten en ik vind vooral die eerste mooier belicht. Het is een toepassing van de belichting die ik hierboven trachtte te omschrijven :-)
                              Last edited by guydw; 4 januari 2010, 18:33. Reden: PS toegevoegd
                              www.guydewestelinckfotografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X