Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn dochter.. bijna 2 jaar ...(+ update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mijn dochter.. bijna 2 jaar ...

me like
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

Comment

bedankt aan degenen die reeds reageerden en ook dank aan deze die enkel keken
      jullie "inbreng" is écht de motor van dicht prachtforum! (wow we worden poëtisch )

enkele punten om mijn opzet "ter verduidelijken":

- voor mij was het absoluut een must geen extra "warmte" toe te voegen om het contrast tussen écht kleur van huid en ogen te versterken.. en... ze heeft heus geen bloedarmoede hoor, ze is supergezond
      - ook de geringe scherpte diepte was een must, om de foto sterker te maken, indien beide ogen scherp gingen zijn, zou m.i. deze plaat niet zijn zoals ze nu is
      zoals Pascal (schoonspike) het zo mooi zegt; dan zou de mystiek verloren gaan
      - van die droevige blik: als je lang genoeg kijkt nr ogen en mond zie je zelf een "ondeugend lachje" naderen, dat was ook waarom deze foto mij aanspreekt..

en.. bedankt vr de complimenten dat ik een mooie dochter heb, what can a father desire more..
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
        bedankt aan degenen die reeds reageerden en ook dank aan deze die enkel keken
        jullie "inbreng" is écht de motor van dicht prachtforum! (wow we worden poëtisch )

enkele punten om mijn opzet "ter verduidelijken":

- voor mij was het absoluut een must geen extra "warmte" toe te voegen om het contrast tussen écht kleur van huid en ogen te versterken.. en... ze heeft heus geen bloedarmoede hoor, ze is supergezond
        - ook de geringe scherpte diepte was een must, om de foto sterker te maken, indien beide ogen scherp gingen zijn, zou m.i. deze plaat niet zijn zoals ze nu is
        zoals Pascal (schoonspike) het zo mooi zegt; dan zou de mystiek verloren gaan
        - van die droevige blik: als je lang genoeg kijkt nr ogen en mond zie je zelf een "ondeugend lachje" naderen, dat was ook waarom deze foto mij aanspreekt..

en.. bedankt vr de complimenten dat ik een mooie dochter heb, what can a father desire more..
        Het is zoals je het ziet en registreert..En dat is het belangrijkste. Aan Oma en opa cadeau doen voor de kerst.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
          voor mij was het absoluut een must geen extra "warmte" toe te voegen om het contrast tussen écht kleur van huid en ogen te versterken.. en... ze heeft heus geen bloedarmoede hoor, ze is supergezond
          Dat is jouw goed recht , maar volgens mij is er toch een verschil tussen extra warmte toevoegen en gewoon je witbalans corrigeren. Op mijn scherm heeft deze foto toch een duidelijke zweem van blauw hoor (en niet alleen haar mooie blauwe ogen ).

Groetjes
          K@rel
          Last edited by k@rel; 18 december 2009, 17:00.
          Is this the real life? Is this just fantasy?
          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
            Dat is jouw goed recht , maar volgens mij is er toch een verschil tussen extra warmte toevoegen en gewoon je witbalans corrigeren. Op mijn scherm heeft deze foto toch een duidelijke zweem van blauw hoor (en niet alleen haar mooie blauwe ogen ).

Groetjes
            K@rel
            allez, heb eens een update gemaakt met white balance selectie op witpunt,
            zoveel scheelt vgls mij die witbalans niet,
            nu ja kwestie van smaken?
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Re: mijn dochter.. bijna 2 jaar ...(+ update)

Je update oogt wel mooier naturel op mijn scherm
              Ik vind dit een heerlijke foto
              Ik ken deze blikken....dat is geen verdrietige blik maar een "voor"blik van lekker ondeugendheid
              Nog even over de bloedarmoede....kleine kinderen, in de winter, zijn zo bleek als wat en hun huidje is (vooral rond de ogen) nog zo mooi teer, dat je er alle vaatjes doorheen kunt zien. Tof dat je de kruimels op haar toet hebt laten zitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Ik ken deze blikken....dat is geen verdrietige blik maar een "voor"blik van lekker ondeugendheid
                Nog even over de bloedarmoede....kleine kinderen, in de winter, zijn zo bleek als wat en hun huidje is (vooral rond de ogen) nog zo mooi teer, dat je er alle vaatjes doorheen kunt zien. Tof dat je de kruimels op haar toet hebt laten zitten
                Das de statement van een kenner..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Kleine aanpassing, maar een wereld van verschil. Update is idd naturel zo en haar blauwe oogjes komen zelfs beter tot hun recht

Groetjes
                  K@rel
                  Is this the real life? Is this just fantasy?
                  Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    bedankt monica voor je reactie,
                    van die huid: idd & haar huidje is zowiezo wat aan de "bleke" kant
                    kruimels waren idd de bedoeling , vond ik ook een "keeper"

nog eens bedankt aan iedereen vr de fijne reacties!
                    Last edited by Lieven0303; 20 december 2009, 20:16.
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

Comment

dat ze je vandaag nog een dikke knuffel mag geven voor je verjaardag
                      een mooie dochter met prachtige blauwe ogen
                      proficiat met je verjaardag vandaag
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Working...
                      X