Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik had niet verwacht dat er zoveel goeie reacties ging zijn op mijn eerste studioshoot. Dus met deze dacht ik om er toch nog maar eens 3 te posten van die reeks.
Kwa afwerking bij die tweede kan ik u volledig verstaan, maar er was veel opknapwerk nodig ook alleen om de vlekken van haar sensor weg te shoppen
Dat heeft ze me ook verteld eer we begonnen, op haar sensor geen vlekken te zien maar op de foto's wel :s en ook niet op de lenzen. Dus van waar die komen? Mss weet de kerstman het
Als je het dan hebt over iets meer afwerking, ik heb nu alle middelen geprobeerd die ik geleerd heb. Maar wat zou je er bv kunnen aan toevoegen? Of bedoel je gewoon de huid nog wat healen? Want ik hou het (persoonlijke smaak) toch wat liever reeel dan alles te beginnen shoppen tot het te mooi om waar te zijn is..
In ieder geval, volgende week weer een studioshoot te doen, nekeer zien of ik goed me les geleerd heb!
Wel, ik had eerst ook da gedacht. Kheb dan wa lichter gemaakt en wa meer black gegeven maar dan kwamen de ogen en al nie zo goe uit. Mss moet ik wa dodgen ofzo, kzal nekeer zien wat ik kan doen.
Kzal nekeer onder handen nemen die foto en nog wa doorbewerken, heb nu snel nekeer gekeken met ctrl+m en wa lichter gezet, ma kzou graag ebben dat die randen tzelfde blijven.. Nekeer zien of dat lukt
Idd nog wat meer healen doet de foto geen kwaad. Je beheerst iig de manier en het ziet er voor mij op niet te kunstmatig uit. Dus no worry.
Als je dit doorhebt, kun je je gaan storten op kleurcorrecties (handen in 3 bijv. )
Maar je licht is gewoon lekker. Dus jij gaat nog veel meer mooie platen schieten!!
1 en 2 zijn voor mij de beste. 3 is wat te klassiek en daar zit je ook met het kleurverschil van de handen.
In 1 is de linkerzijde van haar hoofd helemaal dicht gelopen, totaal geen detail meer, alleen maar pixels met 0% helderheid. Misschien ligt het aan je bewerking en kan je dit nog corrigeren.
Foto 2 gewoon een beetje ophelderen en die is
Beauty need only be a whisper Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST
Comment