Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Prachtig portret en het betere zwart wit werk
Ik stel mij soms enkel de vraag waarom er bij portretten veelal de schouders en hals/borststreek onbedekt blijft, dat is niet altijd gepast of mooi.
Zoals hier had een licht witte blouse of los shirt met afhangende mouwen aan de schouders misschien wel beter geweest.
Als ik een eind van mijn scherm af zit was mijn eerste reaktie: hé, da's mooi gedaan. Maar als ik dichterbij kom valt dat 'ruis-, appelsienschil-, korrel-, what ever-effekt' op en dat stoort mij. Want de foto op zich vind ik anders zeer geslaagd.
Vermits ik in vele comments zie staan dat PS voor prutsers is, en LR voor fotografen,
...
Knappe plaat maar wil vooral reageren op het "... in vele comments..."
Ik ben van oordeel dat mensen met zulke uitspraken hoogstwaarschijnlijk geen zier van PS kennen... zoals het in zovele gevallen is, "breek af wat je niet beheerst, en je komt intelligent over"... NOT
Heerlijke plaat! Goede expressie en mooie belichting!
Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal My flickrMy site
****, het heeft een half uur geduurd voor ik wist waarover jullie het hadden : "PS" en "LR" maar nu is alles zo klaar als een klontje. 'k Ben het er natuurlijk niet mee eens, want ik vind PS een gewéldige vooruitgang. Dit gezegd : héél mooie foto !
---------------
**** = k a k maar dan in 't Engels !
Comment