Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Contrast zit er zeker in ja...
Maar er zit geen scherpte in en die vlekken storen me..
Uitendelijk mag je mijn mening hier wel laten voor wat het is, want ik zou het helemaal niet kunnen nadoen en heb eigenlijk geen kennis over de ontwikkeling/het gebruik van collodion..
Mbt de vlekken, de zogenaamde imperfecties. De zwarte vlekken zijn een gevolg van het niet volledig bedekken van de zwarte glasplaat met collodium. De vlekken linksboven zijn het gevolg van het niet volledig begieten van de belichte glasplaat met ontwikkelaar. De een vindt het sfeer geven, de ander stoort het en Sally Mann is er blij mee.
Bennn
It doesn't matter how the paint is put on,
as long as something is said ... www.pbase.com/ben05
Terug in de tijd. Het resultaat telt. Voor mij wordt deze plaat pas pakkend als ik het er achter liggend procede weet.
Als je toch terug in de tijd wilt én betere resultaten 'voor het oog' zou ik gelatinezilverdruk gaan proberen.
Maar respect voor het aandurven van dit nieuwe oude handwerk...
Henk
Comment