Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn vriend en ik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn vriend en ik

Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
    Ik vind het een heel mooie Monica.
    En ook de kleur vind ik heel leuk.
    Ik zie zoiets graag als dat wat gedesatureerd eruit ziet en dat kom je veel tegen bij andere fotos van de pros.
    Nu als je dit zo hebt zonder het speciaal te desatureren, dan zou ik toch wel eens het een en ander bekijken.
    Welk toestel heb je ? in welke mode neem je je fotos ?
    is je scherm gecalibreerd ?
    Groetjes,
    Hey,

Ik krijg die kleur gratis en voor niets. Ik baal er al een poosje van.
    Mijn workflow is te simpel voor woorden:
    Ik open de RAW in PS, en maak met behulp van Viveza (pluginn Adobe) plaatselijk de achtergrond een tikkie lichter (als dat nodig mocht zijn) Daarna heb ik wat contrast toegevoegd (ook een tikkie) op Beer zijn koppie en that's it. Dan resize ik de foto met BD-sizer en upload de foto op Flickr. Nu merk ik dat Flickr heel veel pixels van me afpakt, iets wat tinypics niet doet. (tx btw gNo)
    Ik heb een kneuterig 17 inch schermpje, maar niet gecalibreerd op de wijze zoals het hoort (met software of spider) Het kan dus heel goed zijn dat de foto voor jullie heel anders is Als ik ze laat afdrukken, zien ze er wel goed uit
    Ik fotografeer met een Canon 10D in sRGB.
    Maar...nog een maand of wat en ik hoop mijn 7D in handen te hebben en ik krijg van een lieve forummer bij hem thuis een cursus hoe ik foto's het beste kan verwerken. Dus er is hoop. Tx voor je reaktie!

@ Sylvie: Beer is om op te vreten...zo lief. Hij is hier geboren en vanaf dag 1 in de huiskamer opgegegroeid. Ik had idd op zijn ogen kunnen letten, maar soms kom ik handen te kort

@Guy: tx voor de lieve reaktie! Ik ben wel superbenieuwd hoe je in PS instelt dat je een foto van 500Kb wilt. Ik kan de grootte qua pixels kiezen, maar zie geen optie voor het aantal Kb. Ik save de foto's altijd op maximale kwaliteit.

Tx allemaal!!

Comment

Het is een schitterende foto Monica
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Beetje grauw van kleur op mijn schermpje...

Vind het qua foto erg mooi! alleen doe iets aan de kleur
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

Comment

De update is duidelijk levendiger van kleuren.
          Een hele mooie foto.

De enige oneffenheid die van mij weggepoetst mag worden, is het knobbeltje op haar huid (tussen de wenkbrauwen).
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt Jos, maar dat poets ik niet weg. Ik zal het uitleggen:
            Dat knobbeltje is een hemangioom (aardbeienvlekje, een vaatafwijking onder de huid), daar is ze mee geboren. Hij was het eerste jaar knalpaars en echt 2 cm groot en dik (niet leuk) maar nu is die kleur er helemaal uit en is hij veel kleiner.
            We grapte er altijd over: dat is de AAN-UIT knop van Nina en op school noemde andere peuters haar de prinses met de stip
            Als Nina het zelf wil, haalt de plastisch chirurg het bultje weg. Maar nu hoort hij bij haar. Ik heb hem wel eens weggepoetst...maar dat voelt niet goed. Muts he?

Tx voor je compliment!

Comment

Heerlijke foto voor mij zou de foto iets meer contrast mogen hebben.(kwestie van smaak)
              De update is al beter.
              Grt,
              Hexagon

Comment

Working...
              X