Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-Prélude a l'après-midi d'un Faune-

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• -Prélude a l'après-midi d'un Faune-

Tribute to Stéphane Mallarmé and Claude Debussy...

.

Re: -Prélude a l'après-midi d'un Faune-

Knap staaltje fotografie en PS-werk

Comment

Mooie tafereeltje..Er is geen plaats meer in mijn hof hoor maar op BD des te meer..Weer een verkeken kans..Dju toch....
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Jaja Daniël, er weer bal op zou ik zeggen

Maar nu effe serieus, off topic misschien, maar deze foto doet er mij toch weer bij stilstaan dat BD geen aparte rubriek heeft voor fotomanipulatie, terwijl je de evolutie nochtans duidelijk kunt zien doorheen de jaren. Drie jaar geleden was zoiets uitzonderlijk, nu zit er wel wekelijks een mooi PSwerkje tussen dat is samengesteld uit verschillende foto's of 3Dcreaties. Daar is geen stoppen aan volgens mij, dat zie je al jaren op DeviantArt. Maar het vergelijk met een 'foto an sich' (een 'catch the moment' of een puur beeld zoals van Pendragon bijvoorbeeld) en de eventuele HoFwaardigheid ervan wordt alsmaar moeilijker vind ik.
        Als je mijn persoonlijke mening vraagt gaat het om twee verschillende skills. Je kunt ze als fotograaf natuurlijk allebei bezitten, maar een fotohoekrubriek met doorgedreven PS gaat zich toch opdringen met de jaren, volgens mij.
        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
        www.sylviehuybrecht.be

Comment

zeer mooi werk Daniel

jk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
            Als je mijn persoonlijke mening vraagt gaat het om twee verschillende skills. Je kunt ze als fotograaf natuurlijk allebei bezitten, maar een fotohoekrubriek met doorgedreven PS gaat zich toch opdringen met de jaren, volgens mij.
            Juist.
            Jaren geleden al be-noemden we dat: "photographers" en "image makers".
            Fotografen gebruiken lightroom, image makers CS3.

Dpaul.

PS. Mooi plaatje overigens.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Tribute to Stéphane Mallarmé and Claude Debussy...
              Zeer terecht.
              Enkel de klank ontbreekt nog. Mss ook toekomstige sectie in het Forum. En dan naast Hof en Book of Fame nog een DVD "BD-Oscars".(to certain mods: My Idea)
              Ben ten zeerste geïnteresserd om de ruwe vertrekelementen te zien waaruit dit pareltje is ontstaan.

Henri
              Last edited by kodachrome; 1 december 2009, 21:10.
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Ben ten zeerste geïnteresserd om de ruwe vertrekelementen te zien waaruit dit pareltje is ontstaan.
                idem hier
                into minimal techno

Comment

Erg mooie compo en styling.
                  Mooie pose. Erg geslaagd geheel.

Vraagje: resolutie van varens op de voorgrond lijkt niet echt goed, maar onmogelijk correct in te schatten op een verkleining.

Comment

Zucht...
                    prachtig
                    Ik heb geen idee hoe je dit hebt gemaakt..wat nu wel en wat nu niet "echt" is, maar de foto is heerlijk.
                    Heel knap Daniel
                    ....zucht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                      Jaja Daniël, er weer bal op zou ik zeggen

Maar nu effe serieus, off topic misschien, maar deze foto doet er mij toch weer bij stilstaan dat BD geen aparte rubriek heeft voor fotomanipulatie, terwijl je de evolutie nochtans duidelijk kunt zien doorheen de jaren. Drie jaar geleden was zoiets uitzonderlijk, nu zit er wel wekelijks een mooi PSwerkje tussen dat is samengesteld uit verschillende foto's of 3Dcreaties. Daar is geen stoppen aan volgens mij, dat zie je al jaren op DeviantArt. Maar het vergelijk met een 'foto an sich' (een 'catch the moment' of een puur beeld zoals van Pendragon bijvoorbeeld) en de eventuele HoFwaardigheid ervan wordt alsmaar moeilijker vind ik.
                      Jup.. volkomen mee eens

Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Grapje

Ik zie steeds meer platen hier op BD verschijnen die het van PS moeten hebben en die ook regelmatig in HOF verschijnen. Niet erg, want het zijn ook parels. Maar met basisfotografie heeft het niet veel meer te maken.

Dit met alle respect, want ik vind nagenoeg alles mooi (en fotoshop net zo hard mee), maar ik merk ook dat mensen zich behoorlijk laten leiden door de 'kunst achteraf' Hoe 'gekker' hoe beter.

Gelukkig was het deze week weer even feest met een paar mooie out of cams

OT.. toch een zalige creatie
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Een beetje meer info over deze plaat dan:

Ik denk dat vele gewoon zouden verstomd staan om te weten hoeveel er wel degelijk in de studio echt wel uitgewerkt en aanwezig was...

Photoshop is zeker gebruikt, maar de hoofdzaak van de plaat blijft hier wel degelijk fotografie (model, aansturing, MU, outfit, props, decor, belichting)

In mijn visie heb je steeds eerst een goede foto nodig als basis materiaal, iets mislukt redden in PS , lukt toch niet ...en is de tool ook niet voor gemaakt

Groetjes, Daniel

Comment

Sorry geen foto maar regelrechte Kunst
                          Een inspiratie van een ander , de skils van een fotograaf ....die weet van wanten .
                          Met zulke fotografie bereik je een ander publiek , diegene die het plaatje snappen die geen uitleg vragen hoe het tot stand komen van een meesterwerkt maar naar het waarom van de kunst .
                          off topic : indien je aanbevelingen hebt is het nu het moment zie forumreglementen en structuur .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            Jup.. volkomen mee eens

Grapje

Ik zie steeds meer platen hier op BD verschijnen die het van PS moeten hebben en die ook regelmatig in HOF verschijnen. Niet erg, want het zijn ook parels. Maar met basisfotografie heeft het niet veel meer te maken.

Dit met alle respect, want ik vind nagenoeg alles mooi (en fotoshop net zo hard mee), maar ik merk ook dat mensen zich behoorlijk laten leiden door de 'kunst achteraf' Hoe 'gekker' hoe beter.

Gelukkig was het deze week weer even feest met een paar mooie out of cams

OT.. toch een zalige creatie
                            voor 53% mee eens.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Jaren geleden al be-noemden we dat: "photographers" en "image makers".
                              Fotografen gebruiken lightroom, image makers CS3.
                              Wel, ik gebruik beide: Lightroom en CS4....wat ben ik dan?

Ik vind LR en CS heel complementair en onafscheidelijk...en een goede pic als startpunt natuurlijk

Grtz, Daniel

Comment

Working...
                              X