Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dantesk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dantesk

Deze rubriek handelt over mensen en modellen.
    Ik weet niet of dit de ideale plaats is voor deze foto. Maar ze vertelt het verhaal van mensen die dag in dag uit leven en werken in Dante's inferno. Modellen uit de jammerpoel, het vagevuur, de onderwereld.

Ik zag, rook en voelde deze scène 2 weken geleden in een lugubere wijk binnen de havenmuren van Cotonou (Benin). Een gemeenschap van zo'n 300 mensen, mannen, vrouwen en kinderen, roken er vis om te overleven. Ze werken dagen van 16 uur en verdienen amper 1 euro per dag. Woon en werkplaats zijn dezelfde, in de verstikkende rook van een altijd durende barbecue. Ik heb het er 1 uur volgehouden en heb de rest van de dag met tranende ogen gezeten. Hoofdzakelijk door de rook maar ook door het besef dat ik getuige was van een van de meest mensonwaardige leef en werksituaties die ik ooit gezien heb (en ik ben door mijn beroep wel een en ander gewoon).

Fotografie kan aanklagen, maar in deze foto heb ik willen weergeven hoe dicht ik bij de hel geweest ben.
    Mensen en modellen ....

Last edited by pendragon; 30 november 2009, 21:07.
    Meer foto's op mijn website

Re: Dantesk

wreed verhaal.. maar wel een wreed mooie foto en perfect vastgelegd.

(zou m centreren als ik jou was)
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Knappe foto Jan
      Heeft weinig met "modellen" te maken maar des te meer met "mensen"!

Die "hel" die je beschrijft is bij ons nog niet zo ver weg!
      Als ik de "knokkige vingers" van mijn schoonmoeder bekijk(86j) en haar verhalen aanhoor over het harde boerenleven in haar jeugd dan zitten wij hier in onze westerse wereld een halve eeuw verder.
      Hopelijk zullen ook die mensen vroeg of laat een menswaardiger bestaan kennen.
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
        Knappe foto Jan
        Heeft weinig met "modellen" te maken maar des te meer met "mensen"!

Die "hel" die je beschrijft is bij ons nog niet zo ver weg!
        Als ik de "knokkige vingers" van mijn schoonmoeder bekijk(86j) en haar verhalen aanhoor over het harde boerenleven in haar jeugd dan zitten wij hier in onze westerse wereld een halve eeuw verder.
        Hopelijk zullen ook die mensen vroeg of laat een menswaardiger bestaan kennen.
        Je slaat de nagel op de kop. Toen ik eind jaren '80 voor de eerste keer Ierland bezocht waren dit soort scènes ook nog realiteit. En nu is het een van de meest moderne landen van Europa. Nu, ik ben niet bij de pakken blijven zitten. In overleg en samenwerking met onze partnerorganisatie ter plaatse komen er nog voor volgende zomer "foyers" in deze buurt. Een soort centrale rookhaarden met schoorstenen waardoor de rook ver genoeg boven de buurt verdwijnt. Da's al een eerste stap naar een menswaardiger bestaan voor deze mensen.
        Meer foto's op mijn website

Comment

subliem
          Frank
          Nikon D800
          www.fotodigiclub.be

Comment

Veelzeggende woorden ga ik hier niet aan toevoegen, enkel
            mvg,
            Ludo V.

Comment

Proficiat Jan,

Schitterende foto en een heel krachtig verhaal. De foto geeft echt weer wat je hebt gezien. Ik heb ook al enkele ontwikkelingslanden bezocht en ik kan me je verhaal goed inbeelden. Ik zou graag meer van dit soort fotografie zien (en beoefenen)...

gr
              Pascal

Comment

DAT is een foto die boeit!
                If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                www.sylviehuybrecht.be

Comment

A tribute to.... nice one!!!

Grtz, D.

Comment

Mooie foto Jan...

Groeten
                    Michel

Comment

verhaal, foto, ....

zegt meer dan genoeg, knap vastgelegd
                      nikon stuff

Comment

beklijvende foto met inhoud
                        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

goeie opname van hoe het daar is.
                          maar die mensen zijn het zo gewoon daar hè, net als miljoenen anderen mensen elders in de wereld, die het ook niet makkelijk hebben.
                          ja we hebben het hier toch maar goed!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

... en dan kom je terug in het thuisland en ontmoet je mensen wiens wereld vergaat omdat de trein dagelijks vijf tot tien minuten te laat aankomt

Mooie foto, maar heeft wel je verhaal nodig.
                            :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Fantastische fotografie met een ziel

Comment

Working...
                              X