Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor mij had de hals ook wat langer gemogen. De schaduw onder de kin vind ik wat te donker. Het geeft een wat raar (rond) effect. Overall: geslaagde opname.
Een hele mooie perfect belichte plaat Gno.
Mooie zachte schaduwen, natuurlijk aandoend licht;
Je hebt het nog niet in de gaten maar je bent met deze vorm van fotografie en bewerken een nieuwe trendsetter.
Een Trend die mij alleszins smaakt, mijn realiteitsgevoel bevredigd en een lust voor mijn ogen is.
Jawel, Tís weer een Gno.
Ik heb het vaker gezegd. Je bendaderd de perfectie, serieus.
Daarom ook mijn altijd eerlijke en opbouwende bevinding hieronder.
Ik kan verder in het geheel niet meegaan met de opmerkingen over te krappe kadrering. Zo krap is die niet.
En je moet er dan ook met de juiste blik naar kijken dan zie je het.
Met andere woorden, kijk eens niet naar de kadrering maar naar de paralellen er aan IN de foto. Dan zie je meteen een heel klein maar wel opvallend stukje foto.
Hier wordt je een beetje gefopt door het zo goed als paralell lopen van de schaduwlijn / kinlijn en het tonen van een beetje van de bijna niet zichtbare onderkin.
Zij heeft haar koppie net efkes een klein tikkie te hoog opgeheven, of jij hebt de foto net een tweetal centimeters te laag genomen.
Ik begrijp heel goed dat je dit gedaan hebt om de achtergrond in positie te krijgen en de schaduwval perfect te krijgen.
Maar in die schaduwval toon je een extra lijntje waardoor er een soort onderstreping ontstaat die net boven de kadrering komt en daardoor die ongewenst beïnvloed.
En dan valt men over de kadrering, die overigens hier juist perfect gekozen is, maar men ziet of ervaart die zo door een andere kleine schijnbaar onopvallendheid in de foto.
Maar man wat is het genieten van jouw vorderingen en prestaties.
Je inspireerd, ga door, ga door.
En groeten aan Sammeke hé.
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Ik heb het vaker gezegd. Je bendaderd de perfectie, serieus.
Daarom ook mijn altijd eerlijke en opbouwende bevinding hieronder.
Ik kan verder in het geheel niet meegaan met de opmerkingen over te krappe kadrering. Zo krap is die niet.
En je moet er dan ook met de juiste blik naar kijken dan zie je het.
Sorry, maar vind je het heel erg als ik het hier totaal niet mee eens ben?
Zoals jij het omschrijft kun je een drol nog lekker laten smaken.
Even excuus naar TS want het is nu even niet de bedoeling om jou of de plaat af te zeiken, maar wat een aantal mensen hier schrijven komt niet zomaar uit de lucht vallen. De plaat wringt idd door de compo.
En het is niet goed in mijn ogen om mensen op het verkeerde been te zetten door comments als hierboven.
Niet dat ik nu alle wijsheid in pacht heb, integendeel maar kijk even naar het volgende. Ik vind namelijk ook dat als er meer ruimte aan de onderkant had gezeten de plaat 100x krachtiger wordt. En dit staat los van de bewerking/model/styling/licht. Dat is gewoon lekker.
Het gaat er nu ook even niet om of de muts er wel of niet helemaal op staat. Puur om het gevoel.
Ook doordat het model beetje omhoog kijkt lijkt het alsof ze over de onderrand heen wil kijken. Maar goed. Zal nu wel het hele forum over me heen krijgen. Ik zeg ook... tikkie meer ruimte onder.
Comment