Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Die mooie zomer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Die mooie zomer

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
    kleur versie is beter dan de grijsversie .
    struikel enkel over de rechter bil partij , teveel detailverlies en ze word uitvergroot door je zw-w omzetting .
    knappe scherpdiepte speling .
    Yup scherp gezien, er zat veel ruis op de rechterkant van haar bil, heb dat met een brush lokaal verminderd, maar je haalt ook details weg. Het was het enige rotpuntje wat me stoorde aan de foto. Ik vind persoonlijk ook de kleurenversie het mooist
    Het was best nog een klusje om dit netjes vast te leggen, aangezien de zon vollop scheen en de zee als een spiegel (soort mega reflector)werkte. Het was in augustus, midden op de dag.
    Tx voor het compliment...Omdat ik een wat kleinere DOF wilde, heb ik het diafragma ingesteld op f/5 en de sluitertijd maar flink omhoog gegooid (1/2500e)

Comment

Gaaf Geef mij de kleurversie maar. Veel meer punch.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Ik durf het bijna niet vragen maar kun je de foto met de ruis ook laten zien want ik ben bijna zeker dat deze beter is dan de bewerkte. Dat was het eerste dat mij opviel die bewerking die niet in verhouding is met de rest van de foto.
        Compo kun je bij de andere van de zelfde reeks plaatsen.
        Voor mij bijde zw en gekleurd zw
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Wil ik best doen Robby. morgen staan ze erop
          Vind je de dof ook voldoende hier? Soms vraag ik me af of ik Ella nog meer had kunnen isoleren van haar omgeving, maar de omstandigheden waren pittig (en ik begrijp geen ruk van dofmaster)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Wil ik best doen Robby. morgen staan ze erop
            Vind je de dof ook voldoende hier? Soms vraag ik me af of ik Ella nog meer had kunnen isoleren van haar omgeving, maar de omstandigheden waren pittig (en ik begrijp geen ruk van dofmaster)
            Met je instellingen en stel dat je op 5 m stond dan had je een zone van 10 cm waar alles scherp lijkt
            stond je op 10 m dan had je een zone van ongeveer 40 cm.
            Wat wil zeggen dat, veronderstellen we dat je toestel op een statief stond, wanneer je richting van de kleine ging je op 5 m had scherp gesteld, een strook van 10 cm tegenkwam waar alles scherp lijkt
            Had je op 10 m scherpgesteld dan had je op 10 m een zone van 40 cm waar alles scherp lijkt
            Als je ziet naar het water dan denk ik zelfs dat je op minder dan 5 m stond waardoor de zone nog minder dan 10 cm wordt
            Op 3m zit je nog maar aan 3 cm.
            Ga naar deze link http://www.dofmaster.com/dofjs.html en vul f waarde brandpunt en de afstand in. Vergeet niet op meters of cm te zetten en vul ook je toestel in.

Simple come bonjour
            Als je dat kunt gebruike,n dan zul je veel problemen kunnen voorkomen

Om de kleine te isoleren van de achtergrond zal de kleine retescherp moeten zijn dat er een goed contrast is van de zeer scherpe kleine en de onscherpe achtergrond.
            Maar ik denk dat het met deze bleke achtergrond niet echt zal lukken
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
            X