Het afgelopen jaar hebben we als leerlingen van de derde graad deelgenomen aan een sociaal project dat bij ons op school loopt. De bedoeling was dat we een jaar lang een maandelijks bezoek aan een bejaarde brachten in een rusthuis bij ons in de buurt, een bejaarde die nog maar weinig familie of vrienden had en dus wel wat gezelschap kon gebruiken. Afgelopen maandag 'eindigde' het project, en organiseerden we in het rusthuis in kwestie met een aantal leerlingen een soort 'afscheidsmoment'. We speelden Bingo, speelden een soort 'swingpaleis' met liedjes van vroeger, etc. Ook al was het publiek niet altijd zichtbaar enthousiast - je zou voor minder, toch werd het me op het einde van de namiddag duidelijk dat ze er toch deugd hadden aan gehad, om nog 'de jeugd' nog eens op bezoek te hebben. Ik heb een paar foto's gemaakt, vooral van de bejaarden zelf. Ze geven vaak de eenzaamheid en verlatenheid weer, die de bewoners van een rusthuis moeten ondergaan. Het was al enkele weken geleden dat ik nog eens even tijd had om foto's te maken, puur voor mezelf, en ook dat deed deugd.
Groeten,
Klaas
Groeten,
Klaas
Comment