Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In herfstlicht..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In herfstlicht..

Monica, het principe rond de invloed van omgevingslicht, diafragma, flitssterkte, iso zoals MadMax het bedoelt, staat ook heel mooie uitgelegd op http://strobist.blogspot.com. Zeker de moeite waard om eens te bekijken.

Maar ik denk dat apophis misschien nog niet de mogelijkheden heeft om op deze manier te werken.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

De sherpte zit totaal fout en dat is nu het enige waar ik in volg.
      Voor de rest vind ik wel een sfeertje zitten.

3 op voorkeur.

Comment

Ik ga nu wsl een domme vraag stellen, maar aangezien ik er toch al even mee zit, ga ik ze toch stellen, met het risico me hier compleet belachelijk te maken. Die (overigens terechte) kritiek van scherpte heb ik al vaak gehad, eigenlijk elke keer ik een foto post. Daarom begon ik me af te vragen of dit volledig aan mezelf te wijten is of dit ook te maken heeft met mijn kitlens? Waarschijnlijk het eerste, maar ik wou toch zeker zijn omdat ik dacht dat je bij bv 1/100 sluiterstijd toch geen last meer zou hebben van bijvoorbeeld geen vaste hand. Bij deze foto's ligt het dan wsl eerder aan een te groot diafragma en bijgevolg te weinig scherptediepte op het gezicht?

Als ik in dezelfde situatie dan bv een F8 zou nemen, zou dit het probleem dan oplossen? Alvast hartelijk dank voor alle informatie hier. Hoewel sommige zaken hier nog duidelijk boven mijn niveau gaan, steek ik hier toch het een en ander op
        Canon 450D

Portfolio

Comment

Verschillende factoren denk ik.
          Een goed stuk glas is natuurlijk belangrijk maar ook een kitlens kan scherpe platen maken.
          Je focuspunt ligt bij 2 en 3 verkeerd. Ogen moeten altijd scherp zijn, maar je hebt de rand van de bril scherp.

F8 of F32 of F2.8 maakt niks uit als je goed focust.
          Sluitertijd wel. Met sluitertijden van 1/125 en sneller kun je met een kitlens prima schieten.

Ga je lager 1/60 1/25 enz, zijn armen van beton en/of een statief en /of ervaring zeker handig.

Foto 1 is bewogen.

Leer verkleinen (en ook verscherpen) van je foto's op de juiste manier en schaf een fatsoenlijk programma daar voor aan.

Je hebt nog een lange weg te gaan hoor ik dus begin bij het begin. Oefen eerst op scherpe platen en leer je cam kennen.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Voor te verkleinen moet je niet eens "aanschaffen". BDSizer doet een pracht van een job (Allee, dat is mijn ervaring toch) en volledig gratis.

Comment

Hartelijk dank!!
              Canon 450D

Portfolio

Comment

Working...
              X