Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

You Don't Know Me

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: You Don't Know Me

Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
    In de winkel zijn boeken zat en internet staat vol met tips en trucs om zo'n bewerkingen uit te voeren, JanMetDePet.

Hiet is het het Show-topic, de leer en tips topics staan elders op dit forum.
    Er mogen dan toch zeker wel vragen gesteld worden als iemand nieuwsgierig is naar het origineel.
    De TS kan zelf wel beoordelen of hij die wil tonen, daar hoef jij dus niet op te reageren.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
      Dat jij dat beu wordt interesseert me niks...ik wil iets bijleren en door het origineel te zien kan ik me voorstellen wat er uiteindelijk mogelijk is.
      Zeg meneer met de pet, even koest hoor!
      Ik zeg dat ik het ook wel eens beu wordt om orginele te plaatsen. Waarom?
      Omdat je mede door een bewerking iets wil mee geven in je foto. Het orgineel doet er niet toe. Je kan het mensen die foto's plaatsen in SC niet kwalijk nemen dat ze hun orginelen hier niet plaatsen zodat jij daar van kan leren
      Als jij wilt leren dan doe je dat lekker in de beginnershoek, of door veel naar beoordelingen te kijken. En idd...pak een mooi boek of struin eens rond op het web.

dag meneer met de praatjes..eh pet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Zeg meneer met de pet, even koest hoor!
        Ik zeg dat ik het ook wel eens beu wordt om orginele te plaatsen. Waarom?
        Omdat je mede door een bewerking iets wil mee geven in je foto. Het orgineel doet er niet toe. Je kan het mensen die foto's plaatsen in SC niet kwalijk nemen dat ze hun orginelen hier niet plaatsen zodat jij daar van kan leren
        Als jij wilt leren dan doe je dat lekker in de beginnershoek, of door veel naar beoordelingen te kijken. En idd...pak een mooi boek of struin eens rond op het web.

dag meneer met de praatjes..eh pet.
        Oeps ... madammeke Monica heeft lange tenen. Dit is nog altijd een forum ... als je geen commentaar kan verdragen zou ik het best afbollen.Alleszins, ik heb u niks gevraagd...de vraag was aan de TS.
        On topic: Het origineel doet er wel toe...daar de TS zelf workshops geeft, lijkt het me niet langs de kwestie om zijn retoucheerwerk te zien. Als hij (en niet jij) zijn origineel niet wil laten zien dat is dat zijn beslissing en heb ik daar geen problemen mee.

dag mevrouw met de lange teentjes
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Marlene Dietrich achtige look maar bijlange na niet de glamour van de diva

Comment

NVM...pm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
              Ook hier zal de gekozen belichting, model en opmaak van het model speciaal opgezet zijn voor een eindresultaat waarbij vaak het origineel gewoon slecht lijkt.
              Jan
              Mmmm, als het origineel slecht zou zijn, dan heb je een foutieve uitgangsbasis bij dit soort foto's.

Bij bepaalde opdrachten is het zelfs zo dat je basisfoto zo goed moet zijn dat je maar weinig nabewerking nodig hebt voor de foto af te leveren, want anders wordt je foto gewoon te duur. Kijk maar eens naar mensen als Zach Arias. Zijn foto's rollen gewoon al heel goed uit de camera en nabewerking is de final touch.
              Als je uren moet PS'en aan een foto om hem goed te krijgen dan mpet je waanzinnige prijzen gaan vragen aan je klanten. Goed voor de verkoop van 1 foto of voor amateur en hobbygebruik, maar niet zo handig als het om een betaalde opdracht gaat.

Maar ik ben er eigenlijk zeker van dat de basisfoto van Jim best in orde zal zijn, gezien zijn werk gewoon goed is in mijn ogen.

Wat niet wegneemt dat ik op aanvraag van een medelid zonder probleem mijn steentje wil bijdragen om te helpen waar ik kan, daarvoor dienen dit soort fora toch voor.
              Dat is ook de reden waarom ik dit forum bezoek, om commentaren te geven, mensen te helpen waar ik kan en zeker niet alleen om wow's en applaus in ontvangst te nemen, want dat vind ik zelf toch wat magertjes.

(ik verwijs dan ook graag naar de voor-nabewerkingen die MadMax al dikwijls heeft laten zien, een persoon die trouwens buiten zijn eigen postings ook heel constructief meewerkt aan de uitbouw van dit forum).

Mvg. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

@janmetdepet.. mss een workshop bij hem volgen?

Uiteraard rolt een plaat nooit zo uit de camera. Al helemaal bij mij niet
                Maar wat Pete ook aanhaalt is, als de basis goed is, kun je er alle kanten mee op.
                Dan hoef je niet veel te poetsen.

Maar ook als die niet goed is, kan je van een mislukte plaat toch vaak nog iets heel aparts maken.
                Ik ondervind dat maar al te vaak
                Mja.. dan ben je ook wel wat uurtjes zoet

Maar ik laat ook in mijn WS aan de mensen zien hoe simpel je een goed belichte plaat een finishing touch kan meegeven zonder dat je er uren mee bezig bent. Maar een 15-30 moet je vind ik toch wel aan een gemiddeld plaatje uittrekken wil je een beetje de glamfotografie op. Zeker als het studiowerk is.
                Met buitenfotos ben ik vaak met 5 minuten klaar.

Ps.. ben er ook niet zo'n voorstander van om hier in SC constant naar origineel te vragen. (doe het soms wel hoor). Maar als 99% van de mensen een plaat mooi/goed vindt (zie topic van GNO), waarom dan het origineel?
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Ik ga uit van, in Showcase toon je een afgewerkt product. Dat is wat de fotograaf wil tonen. Eigenlijk doet in dit forum-deel het origineel totaal niets ter zake.
                  Hooguit vragen welke bewerkingstechnieken toegepast zijn om tot zo'n eindresultaat te komen hoort thuis in een topic voor eindproducten.

Het origineel vind ik persoonlijk gewoon 2 stappen te ver. Het is precies de maker in zijn blootje zetten.

Jan

Comment

Working...
                  X