Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locationshoot Steph

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Locationshoot Steph

Hoi Allen,
    Vorige week een leuke shoot gehad met dit meisje. Ze had geen ervaring met shoots, dus ik ben best tevreden met de resultaten.
    Graag uw aan- of opmerkingen.
    thanks
    gr,
    Daan

Re: Locationshoot Steph

Nr3 is prachtig

Comment

3 leuke platen met voorkeur voor no2. Daar zit nog wat sfeer in. Door harde flitsen ben je beetje sfeer kwijt van de omgeving. Hier had een langere sluitertijd uitkomst kunnen bieden.

no2 zou ik zelf croppen tot een half model in de spiegel. Nu gaat de aandacht daar naar toe terwijl ze daar niet in focus is. Zou ik dus omdraaien en accent op de rechterkant leggen.

no3 vind ik de rim te hard van achter, maar wel leuke plaat

Mooi meiske
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Das zeer bruikbare info Madmax, bedankt daarvoor!

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        3 leuke platen met voorkeur voor no2. Daar zit nog wat sfeer in. Door harde flitsen ben je beetje sfeer kwijt van de omgeving. Hier had een langere sluitertijd uitkomst kunnen bieden.

no2 zou ik zelf croppen tot een half model in de spiegel. Nu gaat de aandacht daar naar toe terwijl ze daar niet in focus is. Zou ik dus omdraaien en accent op de rechterkant leggen.

no3 vind ik de rim te hard van achter, maar wel leuke plaat

Mooi meiske

Comment

Volgens mij zit ik nu fout. Heb je bijv in 1 wel geflitst? Of is dit bestaand licht?
          Twijfel namelijk. Je sluitertijd is al behoorlijk lang namelijk.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Jazeker MadMax, voor alle platen heb ik een strobe+plu gebruikt.
            Ben idd de exif vergeten:
            plaat 1 : 1/20 f/5 ISO100
            plaat 2: 1/10 f/4,5 ISO100
            plaat 3: 1/8 f/5,6 ISO100
            gr,
            Daan

Volgens mij zit ik nu fout. Heb je bijv in 1 wel geflitst? Of is dit bestaand licht?
            Twijfel namelijk. Je sluitertijd is al behoorlijk lang namelijk.

Comment

Okay exif is hier niet verplicht hoor
              Maar ik was ff nieuwsgierig. Soms kijk je naar een plaat en denk je.. hoe zit het nou in elkaar
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

met drie had ik nog een stukje van de deur gecropt, zou hij nog beter zijn

jk

Comment

Toch wel 3 verschillende beelden, waarvan de laatste mij het meeste kan bekoren...
                  "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

1 spreekt mij hier het meest aan.
                    Ik had liever het model daar wat meer verlicht gezien met dezelfde achtergrondsterkte.
                    Het licht van de ramen trekt iets teveel aandacht.

Klein vraagje, waarom geen ISO 200 met 1/40 sluiter? Juist uit interesse hoor.

Comment

tweede een intrigerende opname, omdat de weerspiegeling niet klopt!
                      laatste de voorkeur.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooi meisje echt waar...

foto's ansich niet slecht, maar de belichting is in geen van de foto's echt wauw.
                        En in het vervolg ook je flitsers en je omgevingslicht dezelfde kleurtemperatuur geven, zeker als je door lange sluitertijden flash en ambient gaat blenden...

Da's hier duidelijk niet gebeurd.
                        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Pete,
                          Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb hoedanook nog niet geïnvesteerd in kleurfilters. Idd door de lage lichtintensiteit van de ruimte moest ik mijn sluitertijd laag houden. Misschien dat ISO400 in de meeste gevallen dan een oplossing is, maar het ruisniveau van mijn D60 wordt te opvallend vanaf die ISO waarden vind ik.
                          NB correctie, de middelste foto (van de badkamer) had ISO400 en niet ISO100
                          mvg,
                          Daan

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                          Mooi meisje echt waar...

foto's ansich niet slecht, maar de belichting is in geen van de foto's echt wauw.
                          En in het vervolg ook je flitsers en je omgevingslicht dezelfde kleurtemperatuur geven, zeker als je door lange sluitertijden flash en ambient gaat blenden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                            Mooi meisje echt waar...

Pete, leg eens uit wat je hier mee bedoeld?
                            Ik zou zelf ff niet weten hoe je je flits en ambient 1 temp kunt meegeven tijdens de opname.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Pete, leg eens uit wat je hier mee bedoeld?
                              Ik zou zelf ff niet weten hoe je je flits en ambient 1 temp kunt meegeven tijdens de opname.
                              Jorgen, vooral bij foto 2 valt het heel hard op dat het omgevingslicht zwaar heeft meegespeeld in de opname. (zie de zeer gele te oranje gloed op het haar en armen van het model). Maar op die foto zit je nog met een extra probleem en dat is dat er een lichtbron op de achterzijde een kleurtemperatuur geeft die meer naar zonlicht gaat... Vandaar dat er daar stukken blauwig worden.

Op dat moment kan je twee zaken, ofwel focus je enkel op het onderwerp en de directe omgeving en dat had in dit geval kunnen opgelost worden door een CTO te gebruiken en de WB op gloeilamp te zetten (ik vertrouw nooit op automatische witbalansen...).

Ofwel wil je heel de scene correct en dan moet je de achtergrond gaan mixen met een flits ook op gloeilanmp temperatuur (of in de buurt) die het omgevingslicht ietsjes overstijgt. Maar dat laatste is makkelijk in theorie maar een ander paar mouwen als je het in de praktijk moet doen. Nu ja, alles kan als het echt moet.

Ook bij foto 3 merk je dat het model redelijk correct van kleur is, maar de omgeving dan weer niet. Zie de deur vooraan. Ik ga er van uit dat dit een witgeschilderde deur is en geen oranje geschilderde deur.

CTO + WB op gloeilamp en alles is ok belicht.

Nu ja, dat is mijn mening hé...

@DanM : het wil niet zeggen omdat je korrel ziet op je scherm dat er een probleem is hé. Als je dat afdrukt zie je daar niets van. ISO 400 kan en mag geen probleem zijn.
                              En een goeie tip : soms beter een goede foto met korrel dan geen foto

Mvg. Peter
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                              X